Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

https://www.dn.no/bors/kjetil-jansrud/oslo-bors/ultimovacs/kjetil-jansrud-kalte-folketrygdfondets-utlan-av-aksjer-for-umoralsk-og-ville-ha-forbud/2-1-1533886?fbclid=IwAR3GZBVzfKe4RaZd3nhEzJcjY2-VYc12ur8az8QCLHzAADWH8PNovYKH_hk

24 Likes

Tydelig at han er innom TI å leser :wink:

6 Likes

Shorten øker.

1 Like

Inne igjen med noen lodd på 124,60…Får vi se hvor det bærer :blush:

Så de økte etter LBA, da må del vel øke igjen på 4-års data også.
Siste runden kommer etter OS er kjent på ESMO, og så er det bare å lene seg tilbake og vente på read-out Initium og de skal dekke inn 800 - 900K aksjer.

2 Likes
24 Likes

Mye tyder på at de øker også idag

Jeg tipper de er grunnen til at det gikk ned fra 18-9 %. En slags panikk reaksjon
.

Jeg lurer nå på om de snudde til litt indekning i dag. Hvis ikke skjønner jeg ingenting av hvor alt volumet har kommet fra.

6 Likes

I dag er det nest høyeste volum på hele siste året, kun slått av den ulykksalige dagen 8 juni 2023.

2 Likes

Tror som deg at de har dekket inn på formiddagen og senket den noe igjen for så å gjenta dette i noen dager. På denne måten kan de kanskje komme unna med et mindre tap enn om alt skulle dekkes inn på noen få dager.

3 Likes

Man kan bare spekulere. Dette er faktisk det tredje største volumet (rett bak nr.2 på 507k, og nr1. var den grusomme dagen i juni på 770k) i aksjen noen sinne, så noe substansielt har foregått.

6 Likes

Ja listene blir spennende. Hadde vært så utrolig deilig å se Janus sine transaksjoner live, men vi er jo i 1998 fortsatt så det er ikke mulig teknisk.

2 Likes

Og det er kun 4 børsdager til ESMO

2 Likes

Dear Chairman Cox:

On behalf of its members, the Biotechnology Industry Organization (“BIO”) is pleased to provide comments on the proposed rulemaking, SEC Release No. 34-58572, by the Securities and Exchange Commission (“SEC” or “Commission”) to address excessive market fluctuations of security prices exacerbated by market manipulation, including abusive naked short selling and false rumors. As a result of this market manipulation, the securities prices of many small biotechnology companies have been substantially driven down, harming overall investor confidence in biotechnology companies. Specifically, diminished investor confidence adversely impairs the liquidity and ultimately the viability of emerging biotechnology companies.

BIO represents more than 1,200 biotechnology compani

Janus har ikke emosjonelle følelser

16 Likes

Kunne du linket meg kilden til dette?

1 Like
7 Likes

Ser det er fra 2008, noe nyere i samme gata hadde vært ypperlig.

1 Like

Prinsippet er likt… uansett årstall

Ban on short selling ? US regulators, White House raise alarm on misconduct amid banking crisis Updated: 05 mai 2023

28 juni 2023… Novavax was simply too late to the Covid vaccine game and became a short-seller favorite as a result.

2 Likes

Naivt å tro noen i finansmarkedene bryr seg om noe annet enn penger.

6 Likes