Man kan bare spekulere. Dette er faktisk det tredje største volumet (rett bak nr.2 på 507k, og nr1. var den grusomme dagen i juni på 770k) i aksjen noen sinne, så noe substansielt har foregått.
Ja listene blir spennende. Hadde vært så utrolig deilig å se Janus sine transaksjoner live, men vi er jo i 1998 fortsatt så det er ikke mulig teknisk.
Og det er kun 4 børsdager til ESMO
Dear Chairman Cox:
On behalf of its members, the Biotechnology Industry Organization (“BIO”) is pleased to provide comments on the proposed rulemaking, SEC Release No. 34-58572, by the Securities and Exchange Commission (“SEC” or “Commission”) to address excessive market fluctuations of security prices exacerbated by market manipulation, including abusive naked short selling and false rumors. As a result of this market manipulation, the securities prices of many small biotechnology companies have been substantially driven down, harming overall investor confidence in biotechnology companies. Specifically, diminished investor confidence adversely impairs the liquidity and ultimately the viability of emerging biotechnology companies.
BIO represents more than 1,200 biotechnology compani
Janus har ikke emosjonelle følelser
Kunne du linket meg kilden til dette?
Ser det er fra 2008, noe nyere i samme gata hadde vært ypperlig.
Prinsippet er likt… uansett årstall
Ban on short selling ? US regulators, White House raise alarm on misconduct amid banking crisis Updated: 05 mai 2023
28 juni 2023… Novavax was simply too late to the Covid vaccine game and became a short-seller favorite as a result.
Naivt å tro noen i finansmarkedene bryr seg om noe annet enn penger.
Timing is everything. Novavax har/hadde en vaksine overlegen mRNA, men da den var klar så var også markedet mettet og ferdig.
Dævven der ble jeg svett og fikk hjertet i halsen noen sekunder, så linken fra @aol fra Oncolive om “Pembrolizumab Sustains OS” og “malignt melanoma”, og trykket umiddelbart på linken, i den tro at det var en konkurrent til Ultimovacs som kom med data, og ble svett i henda med hjerteflimmer da jeg så at “konkurrenten” hadde noe inni så helvetes gode data !
Heldigvis innså jeg feilkoblingen ganske fort. Pulsen er lav nå, og jeg er igjen “cool as a cat”, eller “cucumber” om man vil.
Lust att förklara varför du tror på HR<0,7?
Fordi det har trekt så mye ut i tid og det må bety differanse mellom gruppene er stor.
- Lett
- Nja
- Truls2 får fill på 91
- ± der vi er nå
0 stemmegivere
Janus har økt shorten til 2,03%.
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=ULTIMOVACS&land=norway
Jeg tror de håper på en emisjon. Kan ikke forklare det på en annen måte… håper de ikke får rett & får en smekk på (penge)pungen!
Jeg tipper de jobber formulaisk etter en quant-strategi og derfor ikke ser på det fundamentale i posisjonene. Posisjonen deres er stor i Ulti, men liten for Janus.
Ja jeg ikke det er full krise stemning der enda. Om tapet kommer opp i 50-100 mill så begynner det vel å ringe noen bjeller.