Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Frisk av placebo gitt. Ikke dårlig det.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Konsentrert placebo er antagelig det mest potente preparatet innen medisin. Et patent her er fortsatt ledig-

Har faktisk vurdert om man skulle lage et biotek som bare hadde som hensikt å lage placebomedisin som legen kunne ha skrevet resept på til pasienten.

Mulig man kan noteres på børs, tror utviklingskostnadene er lave. Trenger bare å lage placebo piller, sprøyter, nesespray etc

1 Like

Du er for seint ute:

image

5 Likes

Men ser ut som de har leveringsproblemer - er out of stock :upside_down_face: Er sikkert et marked. Burde være mulig å finne investorer til dette.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Back to topic: Da avsluttet vi altså uken med en aksjekurs eksakt lik emisjonskursen for litt over et år siden - jay! :neutral_face:

La oss se på hva det betyr i et skikkelig pessimistisk/nøkternt scenario med følgende forutsetninger:

  • Kontrollgruppen progredierer i takt med CheckMate-067
  • Kvalitetskontroll av data tar åtte uker
  • Alt annet enn en signifikant avlening fører til at Ultimovacs umiddelbart blir verdsatt til cash (kr. 13,- per aksje )

Hvilken verdi er det faktisk da markedet implisitt mener et signifikant resultat er verdt? Hvis man ser på plottet til Ketil for to måneder siden for CM-067, så ser vi at sannsynligheten allerede da var oppe i omtrent 43% for den eventfordelingen som med størst sannsynlighet bikker et signifikant nivå for HR.

Den forholdsvis enkle ligningen for å finne svaret blir da:

0.43 * X + 0.57 * 13 = 125

som gir X ≈ kr. 273,50

Denne kursen verdsetter Ultimovacs på 9,4 milliarder kroner. Verdien av verdens første kreftvaksine som BEVISER at den fungerer, i langt fremskreden sykdom, og er uten vesentlige bivirkninger, og er billig og enkel å lage, og er universell, skal altså verdsettes til 9,4 milliarder kroner - altså under en milliard dollar. Det er absurd!

17 Likes

Gode refleksjoner, helt enig - de aller aller fleste vil nok heller hevde en riktig verdsettelse er 50-100mrd (selv om det nå høres urealistisk og haussete ut).

Tenk også over alt positivt som har skjedd siden emisjonen på 125kr og hvor derisket caset er nå i forhold til når emisjonen ble satt.

Relativt ok omsetning rundt 125-127kr på fredag lover godt for kommende uke.

2 Likes

Hvis resultatet blir signifikant, henter Ultimovac inn eksterne for å hjelpe til med evt prosessen rundt forhandlinger med BP, eller ordner de slikt selv?

Vi har heldigvis Ton Berkien på laget. Så ting ordner seg nok på det området.

2 Likes

Både Big P & Ulti har garantert gjort seg opp om sine respektive strategiske tilnærminger ovenfor hverandre skulle resultatene vise seg å være signifikante.

1 Like

Dersom kvalitetskontroll av data tar 4 uker skulle vel det tilsi en kurs på kr318 ? basert på en sannsynlighet på 50%, så ja kursen burde kanskje ligget rundt kr 300 nå

Nei, da misforstår du logikken her. Jeg regner ikke ut hva jeg mener fair pris er, jeg regner ut hva markedet implisitt mener et signifikant resultat er verdt når aksjen i dag prises til kr. 125,-. Dersom man er mindre pessimistisk/nøktern i forutsetningene, så blir den implisitte prisingen av et signifikant resultat i dag enda mer absurd.

Om du løser ligningen

0.5 * X + 0.5 * 13 = 125

så blir X = kr. 237,-

som tilsvarer MCAP på 8,1 milliarder.

Jeg mener jo verdien av et signifikant resultat er verdt minst 30 milliarder kroner, og med de samme pessimistiske forutsetningene ellers, vil fair pris i dag i finnes med regnestykket:

0.43 * 872 + 0.57 * 13 = kr. 380,50

Og jeg trigger sikkert samtlige haussealarmer når jeg skriver dette, men jeg kan love at jeg fortsatt hadde eid aksjer i Ultimovacs om kursen hadde vært det dobbelte av dette igjen også, i dag.

Sånn til sammenligning så steg markedsverdien av Merck og Moderna med tilsammen USD 17,3 milliarder (NOK 177 milliarder) på de ikke-signifikante resultatene med deres ikke-universelle, dyre og kompliserte vaksine i den langt mindre krevende indikasjonen vedlikeholdsbehandling.

13 Likes

Takk for grei illustrasjon på at kursen bør ha potensiale fremover til å krype oppover mot analytikernes kursmål. Kr 200 i DnB og 230 Edison

Usikker på om denne artikkelen er diskutert tidligere ( Real-world outcomes with ipilimumab and nivolumab in advanced melanoma: a multicentre retrospective study - European Journal of Cancer (ejcancer.com)

Denne artikkelen viser RWD (real world data) i en sammenlignbar populasjon som i INITIUM med en mPFS på 13.7 mnd. Dette er ca 2 mnd lengre enn i CheckMate 067 og trolig en relevant benchmark for vår studie. Kunne vært interessant å gjort lignende analyse som gjort for CM511 og 067?

3 Likes

Den har blitt diskutert på chatten tidligere. Selv om mPFS er lengre enn CM-067, så ligger plottet lavere i den «viktigere» perioden før, omtrent midt i mellom CM-511 og CM-067.

Takk Polygon, har du gjort tilsvarende beregning for 70 eventer som for de to CM studiene?

1 Like

Nope. Men det havner et sted i mellom, sannsynligvis litt nærmere CM-067. En grunn til å ikke bruke den, er at plottet ser ganske annerledes ut mellom 0 og 3 måneder (mange flere får progresjon her i RWD), noe som sannsynligvis skyldes at radiologiske undersøkelser gjøres ved fastsatte intervaller når pasienten er en del av en klinisk studie, mens det er mer varierende i generell klinisk praksis. I de første månedene (eventene) etter LPD hadde dette gitt veldig annerledes datoer. Denne sammenstillingen av plottene er laget av @ketilaaj :

Som jeg har skrevet før, så flater alle plottene veldig ut rundt mPFS, slik at det skal veldig lite til for å flytte dette datapunktet framover eller bakover. mPFS i seg selv sier rett og slett ikke så veldig mye i denne indikasjonen behandlet med ipi+nivo. Det illustreres tydelig her.

16 Likes

Takk for omtanken, men når “jobben” min de siste 13 årene har vært å sitte å se på børskurser, renter og valuta er det vanskelig og ikke se aksjekursen. Men det betyr jo ikke at man ikke kan være langsiktig, og jeg har sittet med min posisjon siden høsten 2020 og bare kjøpt litt mer ved 3-4 tilfeller. Så ingen automatikk i at man må være daytrader bare fordi man følger med fra 09:00 til 16:30, det mest verdiskapende er gjerne å sitte stille.

20 Likes