Interessant, hvor lang tid brukte du på å utvikle den tolmodigheten @Boms ? Eller falt det naturlig for deg fra starten? Tenker hvis man virkelig har en buy-and-hold strategi vil mange uten din erfaring ha nytte av å kikke mindre på kursen.
Kanskje avsporing (eller egentlig ikke, mye kursprat i denne tråden), men når temaet først er oppe:
Jeg sliter heller ikke med impulsiv kortsiktighet ved å se på kurs, men gjør av og til samme type feil når jeg stirrer på ordreboken. Kan av og til bli nervøs av det som ser ut som ubalanser i ordreboka. Det er irrasjonelt når man vet at bare litt av volumet er synlig gjennom ordreboken. Jeg mangler rett og slett en edge knyttet til ordreboka og aner ikke i hva slags tilfeller det er nyttig å bruke den. Noen er gode på dette, men antar det er mest relevant for intraday-tradere og at vi andre vil ha liten nytte av å utvikle order level 2 strategier. Målet er derfor å slutte å stirre på handelen / ordreboka. Kun bruke ordreboka i vurdering av limit, volum og transaksjonsstrategi, etter at beslutningen om kjøp/salg er tatt.