Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Ja nå er vi vel der intradag høy når vi fikk LBA. Er det mulig. Jeg var en av de som trykka 150 kr I går i pollen. Mest for å slippe å bli så skuffa. Men når man ser at det var for optimistisk ja så må jeg være ærlig å si at all denne ventingen og all risikoen har tært på.

1 Like

Dette lover såpass godt at jeg mener risikoen på nedsiden er meget lav. Økte selv med 60% idag, og har stor tro på at det vil lønne seg på sikt.

Er nok ikke bunnen. Vi kan si mye rart om Janus, men det er ingen tvil om at de har proffe folk som vet hvordan de skal begrense skaden av å sitte med 700k short mot en oppdatering som kom igår.

Her går den ene amatøren etter den andre av oss og hjelper dem ut av denne knipa på noen godt regisserte dager.

Dersom man ikke skjønner betyding av gårsdagens NIPU melding og det faktum at INITIUM er gigantisk på overtid. Dette kombinert med forrige ukes 4 års oppdatering så anbefaler jeg at man ikke er investert i Ultimovacs.

Jeg har gått inn med flere aksjer på 138 idag og angrer foreløpig ikke.

2 Likes

Må være mange som ikke har forstått betydningen av en universell kreftvaksine. Kommer seg dette :innocent: :star2:

Må si at det er utrolig paradoksalt at det er faktisk inven2 som nå torpederer en hel sektor. Vet ikke helt hva jeg skal si, egentlig. Det er jo ikke snakk om å drite i eget reir. Det er snakk om å sage ned hele treet reirene er i. Helt og totalt meningsløst.

7 Likes

skal jeg dumpe aksjene mine i Vaccibody og flytte til Ulti? :stuck_out_tongue:

1 Like

Blir gøy til helgen når vi får tatt dypdykk i data fra ESMO, men enda morsommere til uka for da kommer NIPU-studieleder Åslaug Helland på besøk til Radforsk-sjef og Styreleder i Ultimovacs, Jonas Einarsson i hans egen Radium Podcast.

ESMO sin heltinne vil skinne i euforiens mekka, og vi vil både bli klokere og få flere takling points.

32 Likes

Jeg spør dumt for jeg tror mange tenker over følgende spørsmål i dag. Hva kan vi tolke utfra NIPU, som tilsier at man vil kunne skilte med positive utslag i INITUM? Fellesnevnere i melanom vs mesothelioma?

Guiding er forskjøvet vesentlig, i positiv forstand.

OS er key metric, og positiv 4 year read out tidligere understøtter fase 2 tallene

Historisk sammenligning indikerer statistisk sett stor sannsynlighet for effekt, gitt at det ikke er noe helt eksepsjonelt avvik med den relativt store pasientgruppen

Suppler gjerne denne listen, da dette er min dumme fortolkning.

De ønsker p bidra til utvikling ikke til at du blir rik. Heaven forbid…

Får håpe radforsk ihvertfall kjøper noe her nede.

Men altså, hvis folk ikke opplever at de tjener penger på investeringene sine, så blir det også så som så med utvikling :face_with_monocle:

3 Likes

Dagens kursutslag er et resultat av en mengde tradere som alltid sikrer sine gevinster ved bestemte prosentsatser, uavhengig av videre potensiale. Dette i kombinasjon med svært begrenset kunnskap om slik caser som dette i vår hjemlige andedam OB.
Investorer med tyngde og kunnskap agerer normalt tregere, og vil lese, sjekke og ha interne møter før de tar avgjørelser om kjøp. Tipper slike investorer kommer mer på banen etter presentasjonen ut over fra neste uke.

8 Likes

Nå er jeg tydeligvis av den kjipe typen, men jeg er mer overrasket over den høye kursen på open enn lunsj-kursen.

Noen momenter jeg tenker på:

1. Ingen forventet abstraktet i går kveld, dvs at mange ikke var klare for handel i dag
  2. Kun retail sitter og trykker F5 for deretter å impulshandle (min mening)
  3. Større aktører vil ikke nødvendigvis handle over børs, de ønsker gjerne noe off books, ergo vi trenger større retails eller mindre institusjonelle til å drive kursen videre
  4. Budskapet er fortsatt ikke sunket inn hos POTENSIELLE investorer, er man ikke TI addicted så er man antakelig ikke inne i materien
  5. Mange liker å regne på et case før de går inn, og det tar noen dager å områ seg før man legger noen mill. på bordet i et high-risk case (fordi biotek)
  6. Gevinstsikring skjer i alle selskaper, alle som kom inn i 65-130 rangenn satt med solid gevinst på open. Fugler i hånda osv
  7. Ved større oppganger er det nesten alltid konsolidering underveis, lik det eller ikke
  8. Fokus på dagen i dag blir veldig nærsynt - jeg blir mer bekymret hvis de neste dagene også viser synkende trend, spesielt hvis vi ikke finner gode forklaringsvariabler
  9. Jeg er litt uenig i at å sitte over abstract release var høy risk, vi visste hva som kom, men ikke de eksakte tallene.

Kan hende 30 % i dag er bra, kanskje får vi nye 30 % til uka etter oral på ESMO og litt modningstid. Så har vi TET som kan gi nye 30 %… Mye godt i vente, fire timers omsetning definerer ikke et løp på 40 år.

My cent…

30 Likes

De eneste som har rett til å klage på fallet fra åpning til nå, er de som er så fullastet at de t.o.m har makset bestemors kredittkort. Dere andre bør være sjeleglad for at det finnes idioter som er villig til å selge på disse nivåene, så dere får muligheten til å betale ti øre for én krone!

Det er lett å forstå misnøye med begrenset kursoppgang etter en så god nyhet, men jeg tror vi kan puste rolig med magen. Dette er en fantastisk risikoreduksjon. Tenk at det er høy sannsynlighet for effekt i andrelinje i en kreftform som er blant de aller vanskeligste å behandle!

Hvis man skal inn som stor, langsiktig aktør kan det være greit å være enda sikrere i sin beslutning, noe de kan være når enda mer info kommer på bordet i lørdagens presentasjon. Får vi vite mer om hvorfor lokal vurdering var så forskjellig fra BICR? Har PET-CT gitt mulighet for bedre vurdering av respons? Har noen pasienter fått komplett respons?

Tenk på den langsiktige datapakken som begynner å ta form! Alle fase 1-studiene har vist tegn til positiv effekt, og nå har vi også randomiserte data i fase 2 med sterke signaler om effekt. Fase 1-studien UV-103 har så langt vist bedre overlevelse og over 30%(!) komplett respons i malignt melanom (som var en sikker dødsdom da jeg studerte medisin for drøyt 10 år siden). Jeg tror det tallet kan være enda høyere i initium siden uv1 gis sammen med både ipi og nivo, ikke bare PD-L1 hemmer (pembro) alene som i UV-103.

Tror sannelig jeg fyller på med enda litt mer i dag😊

14 Likes

Gap skal jo stort lukkes og det har jo nå skjedd alt, så nå kan den begynne en fin klatring.
Det Helland skal presentere i helgen er enda ferskere data, så mandag kan også bli fin.

2 Likes

Nå har aksjekursen fått roet seg ned litt. Tror fortsatt vi avslutter rundt 150kr i dag.

1 Like

Kanskje usa setter mer pris på dette en nordmenn…

a) Mesothelomia er en vanskeligere kreftype for sjekkpunkthemmere enn melanom. Det har vært skrevet om flere ganger tidligere, er bare å søke på “immunogen”, “kalde og varme tumorer” osv…

Hva betyr det? At UV1 (trolig) skal ha en bedre sjanse til å virke i melanom enn i meso, hvor det egentlig nesten er overraskende at den i det hele tatt virker (ihvertfall i 2L!). Ev. for å snu på det: Argumentene for at UV1 skulle fungere bedre i meso enn i melanoma er vanskelige å finne.

Fungerer UV1 i meso, så skal UV1 også fungere i melanom.

b) Det finnes ganske mange eksempler her inne og i fundamentaltråden nå på modellering / estimater / KM-plots osv… Hvis man nå sammenligner alle forsøkene på å estimere NIPU med det som nå ser ut til å være virkeligheten pr. dags dato, så vil man se at modelleringen gir gode pekepinner på virkeligheten.

Så sannsynligheten for at modelleringen når det gjelder INITIUM representerer virkeligheten kan nå sies å være enda mer validert enn tidligere. Nå vet vi også at Covid trolig har påvirket resultatene i en negativ retning. Og INITIUM er forskjøvet to ganger. Og selskapet snakker om å lese den av på andre måter enn 70 events (noe de aldri ville gjort om de hadde antatt noe annet enn positivt resultat).

c) For å oppsummere det kort: PoC i Meso betyr nok etter alt å dømme PoC i Melanom. INITIUM er så langt på overtid at det egentlig ikke finnes andre forklaringer enn at UV1 virker. Ev. så ser vi på en sånn situasjon hvor man kaster yatzy i ett kast, to ganger på rad. Det kan jo skje, men det er svært svært usannsynlig.

18 Likes

Opp med humøret! Er bare et par uker siden vi var på 70-tallet, uavhengig av om det var feil eller ikke er det tross alt mange som er opp 100 % på veldig kort tid, og da er det naturlig å lette seg litt…

1 Like