Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Verdens første randomiserte POC for universell kreftvaksine (i en håpløs indikasjon) handles på Oslo Børs til ~450 mUSD.

Det er ren, skjær markedssvikt.

En mcap på eks. 1 mrd. USD tilsier en kurs på ~320. Der burde man minst vært og forblitt fra og med åpning i går. Tror neste uke blir morsom når større aktører får kikket litt på det komplette datasettet som slippes i helgen.

Hvor ofte oppstår det en derisket inngangsmulighet som dette? Kan ikke være ofte.

12 Likes

Var det i dag det skulle komme en podcast med Ulti? Eller husker jeg feil?

EDIT: Radium med Åslaug Helland er tirsdag 31.10 (jeg skrev opprinnelig 26.10)
Takk til @theroger

Kommer først webcast på mandag med Carlos og Åslaug m.fl. :muscle:

9 Likes
6 Likes

Hvor mange tusen pasienter kan se litt lysere på fremtiden.

UV1 Cancer Vaccine Indication

Ultimovacs has a long-standing commitment to the development of UV1-based treatments for melanoma. Malignant melanoma is a skin cancer with a significant and unmet medical need for improved treatments. More than 130,000 new cases of melanoma are diagnosed worldwide every year, and an estimated 50,000 people die from metastatic melanoma every year.

UV1 Cancer Vaccine — Precision Vaccinations News

12 Likes

Jeg tenker også først at du har rett her, dersom et dødsfall skjer utenfor 80% konfidensintervallet, noe det er 20% sjanse for, så vil konfidensintervallet utvides. Men det er kanskje fordi jeg ikke har satt meg inn i KM-plott. Og jeg antar at tiden siden LPD, eller follow up time også vil spille inn her - på et eller annet tidspunkt er det jo direkte umulig at et dødsfall vil skje på “feil” side av konfidensintervallet som er etablert? så selv om dødsfallet aldri har skjedd - og 80% konfidensintervallet fortsatt er på xx-1,0, så kan det allikevel kun bli bedre over tid? Mulig jeg surrer fælt her og ordlegger meg feil (håper egentlig at noen kan lære meg litt statistikk :wink: )

Edit: nei det siste der blir kanskje feil, for det er jo fortsatt mulig at noen i kontrollarmen lever lenger enn i eksperimentell arm…

Hva mener folket?

Fikk vi PoC for at UV1 virker med tallene som kom på tirsdag, eller gjorde vi det ikke?

• Vi fikk PoC
  • Vi fikk ikke PoC
  • Vet ikke om vi fikk PoC

0 stemmegivere

I følge feeden min er visstnok Janus et fantastisk selskap :grinning:

1 Like

Janus er min gud :grimacing: :grimacing: :grimacing: :grimacing:

Nivolumab+Ipilimumab ble godkjent som standard of care i 1.linje-behandling av unresectable malignant pleural mesothelioma, basert på resultater som tilsa 26% bedre overlevelse (HR=0.74) enn chemo, etter median follow-up på 29,7 måneder.

Ipi+Nivo+UV1 har nå vist resultater som tilsier 27% bedre overlevelse (HR=0.73) enn Ipi+Nivo alene, i 2. linjebehandling, etter median observation på 17,3 måneder, og med en responsrate som er dobbelt så god hos de som har mottatt UV1 som de som ikke har det.

Dette er knallgode resultater, og det vil markedet forstå før eller seinere. Jeg tipper neste uke blir en fin uke.

Og hva gjelder INITIUM, så finnes det nå ikke argumenter igjen for at det ikke er UV1 som er skyld i utsettelsene.

Der har du POC’en din.

.
.

Kilde på CM743-studien:

46 Likes

Hvordan så " Nivolumab+Ipilimumab “godkjent som standard of care i 1.linje-behandling” ut i fase 2?

1 Like

Egentlig surrealistisk at Ultimovacs handles på disse kursnivåene etter NIPU, men ofte tar det litt tid for markedet å «modnes», man så det samme i Algeta. Regner med vi ser kurser på det dobbelt av dagens når vi nærmer oss jul.

2 Likes

Det er jo noen shortere som absolutt ikke vil at kursen skal stige!

Det vil vel vise seg på shortrapporteringen i ettermiddag om det ble solgt noe større i går.

Jeg må si de er tøffe i trynet om de fortsetter å selge nå, jeg ville jo trodd at de måtte begynne å dekke inn. Men hvem vet hva slags rammer de har, det spesielle er jo hvor stor posisjonen er i forhold til vanlig omsetning i aksjen.

3 Likes

Jeg tenkte at de har nok å rutte med til å holde igjen stigningen. Så plukker de vel tilbake litt inndekning på lavpunktene. De slapp vel å selge så mye på toppen som øker shorten. Dersom de begynner å skjønne at det er POC nå så vurdere de nok posisjonen as we speek.

Dere som mener at vi ikke fikk PoC må gjerne utbrodere litt om hva dere mener skal til for PoC? :wink:

Mener dere f.eks at PoC først kommer med signifkant effekt i en til indikasjon (type INITIUM)? Eller er saken at tallmaterialet må modnes ytterligere, f.eks at vi må ned på p < 0.05? Er usikkerheten ved NIPU-dataene for høy til at dere mener det er PoC?

Jeg er oppriktig nysgjerrig.

Er det noen som har oversikt over hvor mange som har fått UV1 i kombinasjon med sjekkpunkthemmere totalt, frem til nå? (Ikke relatert til WVH sitt spørsmål, altså)

De har rekruttert 300+ i r2p-programmet. I tidligfasestudiene er det vel 80 pluss. Så si cirka 400 pasienter. Signaler fra alt er sammenfallende, positive. Kronet med randomisert POC nå.

Ingen skal si til meg at ikke noen kan agere på den datapakken.

2 Likes

skal vel sies at det kun er halvparten av de i R2P programmet som får UV1

2 Likes