Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Ser det er flere som påstår at Janus sitter både long og short. Er det noe hold i dette? Dere som er innsidere kan jo bare sjekke aksjonærlisten så finner vi fort ut av dette.

De som påstår det tar feil.

3 Likes

Dette en slags tids-arbitrage IMO - jeg har benyttet anledningen til å omdisponere midler og kjøpe meg ytteligere opp!

Håper og tror på ganske stor oppgang etter helga, og gleder meg til Ultimovacs sin presentasjon

3 Likes

Short beholdningen er uforandret i følge dagens oppdaterte rapport :flushed:

4 Likes

Jøss, dem gir bare f. Sunk cost tenker de

Eller så skjønner de at de ikke kan kjøpe i markedet, rapportere dette og dermed utløse klarsignal til alle rovdyrene dere ute om at de skal iverksette tidenes skvis.

3 Likes

ESMO nyheten virker ikke å ha gjort stort inntrykk på dem så langt, veldig spesielt!

@h3nk1 Tja, alternativet til å kjøpe i markedet er å få en megler til å ringe rundt til eiere av 700K aksjer og by på en aksjepost. Ikke veldig sannsynlig at de kommer noe billigere unna på den måten. Jeg er på sett og vis glad for at de fremdeles sitter med hele posisjonen og ikke fikk kjøpt inn mye på det store volumet som var i går med et snitt på ca 150,-. Håper jo de må kjøpe dyrere enn det.

6 Likes

Noen får starte en Reddit kampanje ala Gamestop så får de svetta litt…

1 Like

https://mesothelioma.net/mesothelioma-news/cancer-vaccine-biotech-reports-strong-clinical-response-in-mesothelioma-tests/

41 Likes

Rett skal vel også være rett; vi har sett ufattelige mange gode biotekdata som har fått ulike FDA-stempler og lovord som allikevel ender opp med å bli verdiløst fordi konkurrenter leverer bedre, manglende tilgang til cash blir et faktum, det er bieffekter som senere ødelegger etc etc.

Hvis man på helt objektivt grunnlag satte en shortportefølje bestående av alle som har fått lov til å presentere date på konferanser fordi det var lovende og revolusjonerende, så er nok faktum at man hadde gjort en vanvittig avkastning ref statistikken for å lykkes.

Så at Ulti har fått LBA på ESMO er kanskje ikke nok til at det rykker litt til i øyekroken en gang, de er vel av den forventning at dette er kun kortsiktig glede, bare vent til det skal finansieres og senere leses av. Det er mye fantastisk fase II data som aldri leder til godkjenning eller kommersielt produkt. Ergo; vi sitter i ro, hverdagen vil hente dette inn igjen.

Vi får legge vår lit til at UV1 er blant promillene som faktisk står støtt gjennom alle studier og faser og at de ikke får denne muligheten til å kjøpe seg inn lavere.

7 Likes

20% sjanse for ikke hjelp med uv1 ikke sant?

"Det er verd å merke seg at forbedringen i totaloverlevelse og objektiv respons er innenfor et konfidensintervall på bare 80 prosent. Det betyr at det er en 20% risiko for at verdiene ikke er signifikante. "

1 Like

Når vi har en vellykket fase 2 studie er vel heller sannsynligheten noen titalls prosent for at dette blir medisin.

Janus har feilet med sin posisjon. UV1 har nettopp gitt POC i randomisert setting. De må lukke posisjonen.

De kan studere komplett datasett til uken. Dette handler ikke om LBA. Det handler om en feilet short. Data bestemmer.

2 Likes

The Current Status of Drug Discovery and Development as Originated in United States Academia: The Influence of Industrial and Academic Collaboration on Drug Discovery and Development - PMC)%20phase.

Academic drug discovery is a vital component to current drug discovery and development environments. In this study, we investigated 798 drug discovery projects that took place between 1991 and 2015 at 36 academic institutions in the United States.

The observed success rates of academic drug discovery and development were 75% at phase I, 50% at phase II, 59% at phase III, and 88% at the new drug application/biologics license application (NDA/BLA) phase. These results were similar to the corresponding success rates of the pharmaceutical industry.

100 % enig, de ser ut til å ha gått på en kjempesmell, men det er også greit å prøve å forstå hvorfor de sitter stille i båten, selv om vi mener det er oppskriften på at dette bare vil gjøre det enda verre for de (men bedre for oss :wink: )

Ser du slettet posten din Aaleby, men jeg er fortsatt superbull og long.

Bildet viser prosentvise avkastning og gjennomsnittlige inngangskurs pr aksje.
Dette skal bare bli bedre og bedre :rocket:

image

4 Likes

Skjønner. Tror de “sitter stille” fordi eneste exitmulighet er utenfor børs. Men de må gjerne ta exit over børs også…

1 Like

Jeg kan ikke mye om shorting. Hva betyr det at de gjør handelen utenfor børs? Og hva har det å si for (oss) småsparere

Betyr bare at Janus må henvende seg til større aksjonærer i et forsøk på å få kjøpe et større antall aksjer til en (betydelig) premium. I stedet for å kjøpe over børs og drive opp kursen kraftig.

Når de eventuelt blir enige med noen, så gjennomføres ordren “utenfor børs” til avtalt kurs. Dette vil da synes i handelssystemet og påvirke kursen aksjen omsettes for over børs.

Har du sett dette i praksis noen gang?

Jeg har ikke kjennskap til at man har fått til slike dealer før, stort sett må man løpe skoa av seg i markedet, eller vente på at makro kjører ting ned eller selskapsspesifikke nyheter bidrar til et naturlig og ønsket fall.

Skjer ikke de to sistnevnte i Ulti, og de kan vente med å hente kapital til etter positiv Initium, må Janus med overveiende stor sannsynlighet gjøre den vonde jobben gjennom handel over børs.
At noen shorter betyr ikke at de har “sikret” seg i bakkant. Det er en megarisiko å shorte, men det er en hedging-strategi som er satt i sammenheng med andre longposisjoner de har.

Janus har mange sinnsyke gode fond.
Se bare til Global Tech fondet deres hittil i år.

2 Likes

Jeg personlig, nei. Bare spekulerer at de i alle fall vil forsøke å komme seg ut på den måten. Og da er det vel kun Inven2 som kunne funnet på å bli med på noe slikt (all den tid de evt. ønsker å redusere mer). Resten av de store tror jeg sier blankt nei. Og da må de jo handle over børs og i praksis skvise seg selv. Emisjon får de uansett ikke delta i.

2 Likes