Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jeg ble så revet med at jeg økte enda litt mer i går. Men nå kjenner jeg på at jeg er litt tyngre lastet enn jeg er komfortabel med, særlig i lys av litt usikker makro. Er det andre som har kjent på nettopp dette, og kanskje til og med funnet seg en god hedge for en større generell korreksjon i markedet?

Nei, ikke jeg i hvert fall :thinking: Finner ikke mere penger å bruke til formålet nå. Det er det som bekymrer meg!

3 Likes

Chat GPT er enig:

“Proof of concept” (PoC) er et uttrykk som brukes i forskjellige felt for å bety noe litt forskjellig, men i en biomedisinsk kontekst, spesielt i kreftforskning, refererer det ofte til en tidlig fase der man demonstrerer at en bestemt ide, tilnærming eller terapi har potensiale til å virke som forventet og gir en indikasjon på at den fortjener videre forskning og utvikling.

For å fastslå at man har oppnådd “proof of concept” i en kreftforskningsstudie, kan følgende elementer være relevante:

1. Biologisk rasjonalitet: For en terapeutisk intervensjon, for eksempel, må det være en klar biologisk rasjonell forbindelse mellom mekanismen for intervensjonen (for eksempel en ny medisin) og den forventede effekten på kreft.

2. Prekliniske data: Før en terapeutisk intervensjon kan testes på mennesker, må det ofte utføres prekliniske tester, for eksempel i cellekulturer eller dyremodeller, for å demonstrere potensiell effektivitet.

3. Tidlige kliniske data: PoC i klinisk kontekst refererer ofte til tidlige kliniske forsøk (for eksempel fase I eller fase II-studier). Her ser man etter tegn på effektivitet i mennesker, selv om disse tidlige fasene primært fokuserer på sikkerhet.

4. Sikkerhetsprofil: Selv om en terapi kan vise seg å være effektiv, må den også vise seg å ha en akseptabel sikkerhetsprofil. Bivirkninger og toksisitet evalueres nøye.

5. Biomarkører og diagnostiske verktøy: Ofte kan “proof of concept” også involvere utvikling og validering av biomarkører som kan forutsi respons på behandling eller gi tidlig indikasjon på effektivitet.

6. Statistisk signifikans: Selv om tidlige kliniske forsøk ofte er små og primært fokusert på sikkerhet, er det også viktig at eventuelle indikasjoner på effektivitet er statistisk signifikante for å unngå falske positive resultater.

7. Ekspertvurdering: Feedback fra eksperter innen feltet, gjennom prosesser som fagfellevurdering, kan bidra til å fastslå om “proof of concept” har blitt oppnådd.

Det er viktig å merke seg at “proof of concept” ikke nødvendigvis betyr at en terapi vil bli en standardbehandling for kreft. Det er mange trinn etter PoC, inkludert større kliniske forsøk, som må gjennomføres før en terapi kan godkjennes for generell bruk. Imidlertid markerer oppnåelse av “proof of concept” et viktig skritt i å vise at en spesifikk forskningside eller tilnærming har løfte og fortjener videre utforskning.

2 Likes

Etter dagens prising, har jeg 50 til 60% i Ultimovac… ønsker mer… Men får det ikke til pr i dag…

Du får jo til 100% hvis du vil da. Bare å trykke “Selg” på alt annet og “Kjøp” på Ulti

3 Likes

Ikke ofte man kan kjøpe randomisert POC på verdens første universelle kreftvaksine til ~450 mUSD over børs. Det skjer vel…cirka én gang i historien det.

11 Likes

Jeg sliter fortsatt med å forstå hvorfor den ikke går mer opp?

1 Like

Kunne ikke vært mer fornøyd med å sitte tungt i et binært case hvor makro ikke vil være særskilt bestemmende for endelig utfall.

3 Likes

Mange som selger pga høy avkastning fra 70 ish + folk som trader.

At de vil selge nå er nå en annen sak, det kan fort bli andre boller neste uke etter presentasjonen til Helland. Spennende blir det.

1 Like

Sprøtt å tenke på kursøkningen denne uka… ref ESMO meldingen. BGBIO har vel doblet seg omtrent i samme tidsrom. De skal også på ESMO. Må vel ha noe helt fantastisk i sekken sin!

EDIT: Sorry så på feil tall - sletter tekst

1 Like

Stemmer ikke infront? Share cap NOK 755m

Inveliten;
Jeg ser også at makro tegner dårlig, og at indekser i US ser veldig “skumle” ut rent teknisk med bla. en diger HS. i SPX som kan komme til å utspille seg. Men som Aaleby skriver blir det feil å vekte seg ned i et binært case som Ulti nå på basis av data fra Nipu og utrolig gode fremtidsutsikter.

Et alternativ som jeg nå vurderer forløpende som en god hedge er å gå short i en US indeks som S&P500.

3 Likes

Jeg ser ikke denne?

Hva kan vi forvente i helgen av nyheter? Kan noe av det som kommer skape ett nytt rally på mandag?

Halslinje 4330 og klassisk forsøk på å bryte opp nå siste del av oktober. Det man eventuelt kan innvende er at høyre skulder er noe høy i forhold til venstre.

Beklager, hører hjemme i TA-tråd, men postet det her som svar til UMVS

1 Like

Nydelige dumper på til sammen 75K aksjer hittil i dag. Risk off? Short? Inven2?
Kjipt at momentumet drepes hver j**** gang den forsøker å bryte opp.

Herregud som dere syter…

I helga får vi fullt datasett med masse ny data
Mandag er det webcall
Så er oppdaterte kursmål og masse nye kjøpere
Så er det FDA update om INITIUM
Får vi BTD/AA/FT?
Så er det TET og TENDUdata

SÅ er det tidenes readout av INITIUM…

Dette blir så bra atteh :ok_hand:

33 Likes

Er veldig spent om vi får oppdatert NIPU data.

Selvfølgelig blir det bra. Hur bra som helst.

Men måten det skjer på?

Nærmest fomle ballen over målstreken?

Vi vil ha langskudd fra 40 meter uten dypp whatsoever rett opp i krysset, utagbart!

“Dor han i nota!”, som vi ropte i barndommen. Litt usikker på om “dore” faktisk er et verb.

Edit:

Før noen kommenterer: Jeg vet at mål er mål. Og er særdeles glad for det. Er klar for neste uke som et hardkokt egg.

9 Likes