Forsøker bare å få tiden til å gå frem til da
Tenker dere at markedet har priset inn Lørdagens presentasjon?
Nei.
Noen ønsker nok å vente for å se hva som kommer.
Det er ikke sikkert det kommer noe nytt
Det kan komme noe positivt nytt
Kanskje hun nedtoner funnet.
Uansett vil det være kursdrivende informasjon den ene eller den andre veien på mandag.
Blir overasket om vi ender ± 0
Ikke helt sikker hva du sikter til, jeg har verken kjøpt eller solgt, bare holdt. Og jeg har ikke tilgang til eller prøvd å få tilgang til DNB sine analyser. Jeg er sånn småskeptisk til analytikere sånn generelt. Sånn småskeptisk til det meste, klarer til og med å terge på meg vår alles beste @h3nk1 ved å ha strenge krav til hva jeg godtar som “bevis”.
Hehe, det skal lite til. Det sagt viste det seg at NIPU ikke var en «nothingburger» allikevel
Det var heller ikke min påstand, bare at jeg ikke hadde data til å konkludere med
Han en strålende helg og gled deg til videre oppgang på mandag!
Det er et interessant spørsmål:
“Kan det være at det tar så lang tid å få PFS data fordi kontroll-armen er bedre en historisk kontroll?”
Det er jo nærliggende å tenke slikt, for hadde det vært slik at kontroll-armen i INITIUM presterte dårligere enn historisk kontroll, så burde jo avlesning kommet tidligere enn forventet, ikke senere, med en gitt forskjell mellom overlevelse-kurvene.
Men hvorfor skulle kontroll-armen være bedre enn historisk kontroll?
Jeg vil tenke, og hevde at det heller er motsatt, at INITIUMs kontroll -arm mer sannsynlig er dårligere enn historisk kontroll.
Mitt inntrykk er at gjennom pandemien, og etter Covid, så har kreftpasienter opplevd noe dårligere overlevelse enn historisk kontroll.
Hvorfor det er slik har man ingen fullstendig og dyp forståelse av, men det er problematisert, og er opplaget “en greie”:
" The relationship between COVID-19 severity and cancer immunity and immunotherapy is not fully understood. While there is evidence suggesting that COVID-19 may have an impact on the immune system of cancer patients, the exact mechanism and the implications for treatment with immunotherapy are not well known. Importantly, cancer patients may have an increased risk for more severe COVID-19 disease due to their weakened immune system."
Den oppsummering sier meg at pandemien og covid har påvirket resultatene til kreftpasienter under behandling negativt, selv om det ikke er forstått hvordan, og detaljene i dette.
Jeg tenker derfor at det er en god del større sannsynlighet at kontrollarmen i INITIUM er dårligere enn historisk kontroll, enn at de er bedre enn historisk kontroll.
Som i så fall må gi oss følgende konklusjon for INITIUM; dataene der er myyye bedre enn det vi tror.
Og det er i så fall konsistent med de bedre en forventet resultatene i NIPU, en kreftform som er mindre egnet enn melanoma i forhold til antatt virkningsmekanisme for utvikling av kreften.
Der var resultatene bedre enn det vi kunne håpe på; signifikans og klinisk relevans i gullstandarden OS.
Slik jeg har forstått det så er det spesielt i melanoma at kreften aktiveres når T-cellene “sover”, men immunoterapien får gjort jobben sin når de samarbeider med T-cellene.
Melanoma var jo indikasjonen Ultimovacs sine vitenskapsmenn og -kvinner hadde mest tro på, for den er mest på linje med Ultimovacs sin teknologi.
Fristende resonnement, men her er det to forutsetninger: at kontrollarmen er dårligere enn normalt og at intervensjonsgruppen er (mye) bedre.
Det er mer nærliggende å operere med én forutsetning: at kontrollarmen presterer som normalt (+/-), og at intervensjonsgruppen presterer noe bedre (+/- signifikant forskjell).
I følge Occams razor bør vi så langt lande på siste.
Med tilstrekkelig gode intervaller i pluss/minus, så blir det fort et fint overlapp med utsagnet:
Så da er det gode sjanser for at konklusjonen:
Er korrekt, i alle fall sånn pluss minus det da.
Er glad i dere alle U venner. Dere fortjener alle at dette går veien. Lykke til i morgen og neste uke.
Ultimovacs er nøktern i sin kommunikasjon (heldigvis) og de leverer alltid og gjerne bedre enn kommunisert. Det at Carlos ikke bare går ut og sier at de er i samtaler med flere potensielle partnere, men faktisk går ut med konkrete selskaper (Merck, Bristol Myers Squibb, AstraZeneca, Pfizer, Novartis, Roche og GSK.) skal ikke undervurderes, her tror jeg Ultimovacs kan overraske markedet stort!
Disse selskapene sitter på mellom 60-120 milliarder cash on hand.
Men ett selskap skiller seg ut.
Pfizer. : 44 billion dollars cash.
Denne er linket til tidligere av polygon og kommentert i innlegg 1554/1577 på fundamentaltråden.
Litt interessant å sammenligne Algeta og U. Ansettelsen av Mike Booth var den gang avgjørende for Algeta, samme som jeg tror
Ton Berkien er for U. Algeta steg heller ikke spesielt mye etter fase 2, det tok noen uker/mnd for markedet å absorbere/faktisk forstå hva som var i ferd med å skje. Er ikke ofte man får en mulighet som i Ultimovacs. Lykke til fremover alle sammen.
Vært en utrolig aksje fra 100kr! Lykke til i morgen og startskuddet på Mandag.
cpi , ipi-nivo, gir mye bivirkninger, først og fremst autoimmune og man bli mye bedre på å behandle bivirkningene. Det fører til at man kan fortsette lenger med cpi og i høyere doser.
Hvor var det Carlos jobbet før, sa du….?
.
.
.
.
.
.
.
(Riktig svar: Pfizer)
Kanske en dum fråga, men om HR 0,736 för PFS är gränsen för signifikans i INITIUM, gäller inte detta endast för 70 events, och borde inte ett högre HR kunna ge statistisk signifikanta resultat vid en senare uppföljning?
Hva tenker du om resultatene fra ESMO? Var OS bra? Hva hadde du forventet? Hva tenker du det har å si for Initium? Hvor mye mener du verdien av selskapet bør være nå?
NIPU har vist at det er OS som gjelder.
Får si som Sunde:
Jeg driter i buksa (PFS), så lenge jakka passer (OS)