Objektiv respons betyr at målt tumorbyrde har blitt minimum 30% mindre. Det var mer informasjon enn «30%» jeg hadde ønsket meg. Samt data som bekrefter at respons sammenfaller men overlevelse.
Full sal og mye oppmerksomhet om UV1 og Ultimovacs må være bra. Dette er publikum som forstår at dette er fase 2 i en håpløs kreftform, og en må også regne med at det har fått med seg status på de andre studiene til U og at Initium er langt på overtid.
Sparer til ny konferanse og/eller publikasjonen?
Hvordan har de målt dette (ORR) poly?
For det ble vel bare målt i BICR?
Jeg tenkte på det hun sier om at de pasientene som de har vurdert til å ha progresjonsfri overlevelse kan ha fått «mer behandling», altså flere kurer. Kan det da være slik at pasientene som ble dosert sist kan vise respons senere, dersom de får flere kurer? Åpenbart for alle lesere her at jeg ikke kan studiedesignet godt, men regner med vi er flere i den båten her😬
Sikkert.
Det var jo veldig interessant at det hadde vært over 1000(!) stykker i salen og hørt på. De fleste av dem tipper jeg så disse tallene for første gang. Og jeg tror mange av disse vil kunne veie opp for de her på TI som tydeligvis hadde håpet på mer.
Angående «kritikken» om hvorfor ikke de har gått i førstelinje, så er jo dette den naturlig veien videre nå. Det har selskapet allerede uttalt:
«What do these results mean for MPM patients, and what comes next for NIPU?»
«– Patients with MPM are currently an underserved population with a high unmet medical need. We are very encouraged by these results as they support moving UV1 into a phase III trial in this indication. A natural path forward may be to move the testing of UV1 to the first-line setting, where now ipilimumab and nivolumab are considered a standard of care. We believe that if these survival results are replicated in a larger trial, UV1 could offer a much-needed and attractive treatment option for patients with MPM.»
Jeg tenkte umiddelbart at det må være motsatt, holder du deg frisk får du mindre medisin (men det er vel ikke akkurat rett frem i kreftbehandling, så skal holde meg for god til å mene noe om det)
En annen ting er vel at bivirkninger og oppfølging av dem fort påvirker så det blir lavere doser eller behandling avbrytes? (men hvordan AE henger sammen med progresjon har jeg ingen formening om)
Så er det viktig å huske på at:
1: Ja, ingen nytt under solen og at det kanskje er bare her man tenker det
2: Nå har de presentert resultatene i et viktig fora hvor flere får opp øynene for at resultatene fra UV1 er veldig bra.
Om denne går ned på Mandag, så er det ikke mye jeg forstår
@Boykie er du fremdeles investert? Kunne vært interessant å høre dine synspunkter på caset i nuet.
Det blir sikkert litt usikkerhet fram til denne starter:
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20231023_2
Etter det er jeg sikker på at all tvil er feid vekk.
Gleder meg til mandag 14:30
14:30 og en time webcast er jo akkurat da de så smått begynner å jobbe i USA. Tar det som et tegn på at nå begynner de å geare opp mot andre enn norske investorer.
På norsk
Hvem er det som holder? Carlos kan vel ikke norsk?
Webcast with the Principal Investigator and Ultimovacs management to take place
Antar management innbefatter Carlos.
Joachim Aerts en en annen bankers. Reagerer noen på at Joachim hadde klørna ute…
His main research focus is on fundamental, translational and clinical research in immuno oncology, with a strong focus on lung cancer and mesothelioma. The thoracic oncology research Rotterdam group has developed a novel form of immuno therapy for patients with mesothelioma. After a decade of laboratory research, this approach was proven tolerable and safe in a phase I trial, for which Prof Aerts received a so called ‘Parel’ award in March 2018, a recognition for excellent and exceptional research by The Netherlands Organization for Health Research and Development (ZonMw) and in 2019 a development award from the Dutch government. Currently, this approach is studied in an international multicentre phase II/III randomised controlled trial. This project is funded by the European Unions’ Horizon 2020 research and innovation programme. In collaboration with the department of Surgery of Erasmus MC, this form of immuno therapy is now also investigated for other forms of cancer, such as pancreatic cancer and abdominal mesothelioma.
Webcasten er på engelsk, mens podcasten muligens er på norsk =)
Det ga mer mening, ja
Når jeg leser gjennom diskusjonene her etter Hellands presentasjon, klar jeg ikke helt å finne en entydig oppfatning. Skapte presentasjonen mer tvil enn den bygget oppunder innholdet i abstraktet tidligere i uken?