Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Det er lagt løp med børsmelding og presentasjoner mandag så selskapet kommer nok til å markedsføre dette meget bra over helga.

1 Like

Ja, det er derfor? Det må vel sies å være et godt tegn i såfall.

Nettopp. Den er utsatt fra starten av 2023 til Q1 2024, og de ser etter en måte å få den avsluttet tidligere. Teknisk sett så må det 70 events til, og blablabla, men folk fortsetter å leve.
Det er nesten umulig å tolke i negativ retning selv om noen gjør sitt absolutt beste.
Ca 30% av de som var med i den aller første studien med UV1 (kun 20 stk eller så) ble helt friske, dvs kreften forsvant! De fleste av de andre lever fortsatt etter 4 år.
Dette er den direkte grunnen til at jeg gikk all in på Ultimovacs. Jeg eier bare én aksje.

14 Likes

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor må de ha 70 events? Om den fungerer så bra, så burde de jo fått tatt dette videre.

1 Like

Antall events er for å være passelig sikker på resultatet at det ikke bare er tilfeldig. Selv med 69 events på NIPU er det 90% sannsynlig at det er effekt, altså at det er UV1 som er årsaken til forskjellen mellom armene.

Edit: Rettet fra 80% til 90% sannsylig at effekten ligger innenfor konfidensintervallet for effekt. Takk Polygon.

4 Likes

Syntes respons raten sier sitt. Dobbelt så høy respons med uv-1. Det er mye annet som spiller inn. Men om du dobler sjansen for å respondere så hadde jeg valgt uv 1. Levetid avhenger jo av mye forskjellig. Alder hvor syk man var når man kom inn. Hvilken subgruppe og doseringen som noen var inne på. De responderer bedre og lever lenger innenfor signifikans. Vi skal være svært fornøyd. Kritikken var jo at de hadde valgt feil line of therapy. For vrient. Så der var utrolig egentlig at det fungere.

3 Likes

Styrken ligger i det tverrfaglige, og uendelige rekker med intelligente og mindre intelligente spørsmål, besvart av tålmodige biotek-nerder, statistikere, investorer, leger med ulike profesjoner, leger i BP som kan legemiddelutvikling, kommunikasjon med ledelsen +++ Viktige funn deles villig i trådene, og andre som ikke er så like dyktige får mulighet til å tilegne seg kunnskap man ikke finner andre steder på nettet i samlet form.

Ultimovacs fundamental-tråden holder skyhøyt nivåt, imo., spesielt takket være noen få. Det er stålkontroll på teknologien, ned til peptidene i vaksinen, adjuvansen, behandlingsregime osv.

I tillegg er historikken tilbake til Hydro velkjent, og langtidsoverleverne fra Hydro lever videre i trillingene Hubro, Targo og Ulti, som er grunnlaget for utvalget av peptider, hvor Ulti har skutt gullfuglen med sin satsning på telomerase. Hubro og Targo har hhv frameshift- og RAS-mutasjoner som target, som er langt snevrere målgrupper.

Så har også Ulti hatt et BOD og MAN som har lagt sjela i å levere et norsk biotek som har lært av andres feil og virkelig skulle gjøre alt riktig denne, ref Jonas på Radium (husker ikke nr.)

Når selskapet nå outliner POC for UV1 i sin siste presentasjon, så er det bare å puste lettet ut og glede seg til TET, INITIUM, FOCUS +++

32 Likes

Jeg burde sikkert vite dette nå (mulig jeg har glemt det), men hva er BOD og MAN forkortelse for? MAN for management?

Board of directors

3 Likes

For å forstå Ultimovacs og teknologien bak UV1, hør på denne episoden av Radium:

For å få forstå mer av INITIUM-studien, hør på denne episoden:

For å få forstå mer av NIPU-studien, hør på denne episoden:

26 Likes

Anbefaler også denne (Insider) guiden til ULTI som @Excession har startet på: https://tekinvestor.no/t/introguide-til-ultimovacs-under-utarbeidelse/38055?u=pdx

Den er redigerbar av alle, så bidra gjerne med en setning eller to, så får vi en super introguide til alle noobs :slightly_smiling_face: Det keever litt mer å sette seg inn i denne aksjen enn andre, så med en god guide tror jeg flere vil få øynene opp for ULTI.

7 Likes

Vennligst også fiks alle feilene jeg skriver, er ikke særlig god skribent, så språket er nok ikke så bra. Og dere som kan det faglige finner sikkert mange litt rare formuleringer, så gjerne rett opp. Det meste jeg har skrevet har jeg oversatt fra Ultimovacs sin nettside eller hva jeg husker fra det jeg har lest på trådene her.

8 Likes

Det er vanskelig å se at denne skal noe annet enn ned i morgen. De ledende oponionsdannerne på forumet har fortsatt ståltro, men skal man tolke diksjusjonen synes det likevel å være en ørliten tvil om hvor gode dataene er, og det synes også å være en liten skuffelse over at det ikke kom mer i presentasjonen enn i abstraktet.

Den var litt tynn, Sander. :slight_smile:

Ja, man ønsker seg alltid mer data.
Nei, ingenting var skuffende.

….men det er nok noen her som ser at dette er gode data, og ønsker seg flere aksjer :grimacing:

3 Likes

Tvil om hvor gode data er?

LBA på ESMO som ender med POC i en "umulig " indikasjon .

Det er fascinerende hvor forskjellig man kan tyde ting.

For meg var vi vitne til akkurat det vi ble fortalt vi skulle få vite. Verken mer eller mindre.

Informasjon og nyheter vil komme fra og med mandag 07.00.

Jeg gleder meg stort til de kommende uker!

Istedenfor å høre på en som synser andre synsere, hør på henne her:

4 Likes

Den var ganske sikkert medisinsk tynn, og jeg sitter heller ikke inne med den medisinske/statistiske kunnskapen mange andre på forumet har, men jeg har vært med så pass lenge at jeg vet at markedet er dyktige til å gripe tak i hvert eneste lite halmstrå av tvil. Og slik jeg leser diskusjonen på forumet ser man for seg at det er en viss usikkerhet med hensyn på hvordan det går i det korte bildet, som en forumdeltager skriver: “Mandag? Tja, kan gå litt hit eller dit. Kan bli litt ørkenvandring (igjen) før neste opptur. Alt avhenger av om du tror sånn ca 80% sjanse for gode nyheter i INITIUM er en risiko som er verdt pengene?”
Og bakom lurer Janus…

3 Likes

Hva er det de skal publisere 07:00 mandag morgen?

Unntatt i BGBIO, hvor markedet forrige uke har grepet tak i hvert eneste lille halmstrå av håp.

Bare å se på omsetning og kurstutvikling av BGBIO og ULTI ons, tors, fre, så skjønner du hvilken børs OBX er.

Men spøk til side, observasjonen din er rett. Det kan imidlertid forandre seg ganske fort. Det mest vesentlige som skjedde i går er at det satt ca. 1000 stk i salen hvor Åslaug Helland la frem NIPU-resultatene. Og det var ikke spanske tekinvestor som satt der. Det var bransjefolk. Som forstår hva de ser på. Som skjønner potensialet, både medisinsk og økonomisk.

Og de dagene hvor TI-fora kanskje kunne utøve noe som lignet på marginal kurspåvirkelse er over fra og med mandag kl. 09:00. For nå kommer det andre aktører på banen, som evner å se det vi her inne har gnålt om i lang tid, nemlig at U er kraftig underprisa.

Edit: Og kronekursen? Latterlig lav. Perfekt for utenlandske investorer som vil ha en bit av U-kaka.

8 Likes

Bare en pressemelding med datasettet fra ESMO. Ikke noe mer enn det - men kanskje plass til litt utfyllende kommentarer fra Helland og selskapet selv. Det er mange investorer, helsefond mm som får sin informasjon fra børsmeldinger og ikke nødvendigvis nerder TI.

I tillegg er det nok flere øyne som ser melding om den kommer mandag 07:00 og ikke lørdag 16:00.

2 Likes

Da er det Hellands presentasjon på ESMO som kommer i børsmelding.
Med nesten dobling av immun respons
27% større sjans for overlevelse
Proof of consept!

Carlos uttalte at de vil videre til fase 3 så fort som mulig og helst ikke alene. Det kan kanskje være den neste store triggeren at BMS kommer med en stoooor upfront betaling i en avtale om meso fase 3.
En slik melding vil gi noen klamme hender i Henderson lokalene i London. Hvor vil vi havne kursmessig om de inngås en slik avtale og 700 000 aksjer short skal finne en villig selger?

8 Likes