Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Velkommen inn. Hva fikk deg til å handle Ultimo?

Biotek har for øvrig påført meg store tap (andre selskaper) . This time is different… (famous last words)

Takk. Det var nok endel tilfeldigheter at det ble ultimovacs, men med en del sykdom i familien i løpet av siste året så har det begynt å gro fram en interesse om å lære litt om temaet. Etter covid føler vi det har blitt mer kreft “rundt oss” om det er tilfeldigheter og vår alder (40) som gjør det, eller om noen av rutinene under covid fikk større konsekvenser enn vi ante, er vanskelig å si. Endrede mat og treningsrutiner? All vask med håndsprit? Det sosiale aspektet? Vaksinene? Eller ren skjær tilfeldighet, håper og tror det siste. :relaxed: Ellers så er det jo en økonomisk investeringen, og muligheten for at mine beskjedne 1350 aksjer kan bli verdifulle har jeg valgt å mene er størst her, for med én, eller to, mislykkede studier, så har ultimovacs flere i pipe-linen. Alt avhenger ikke av én hest.

6 Likes

Du er sikkert klar over det, men om Initium leser av «dårlig», så er konsensus så vidt jeg har fått med meg at aksjen fort kan halveres over natten. På lang sikt kan de andre hestene gjøre jobben, men bare obs på volatiliteten som kan forekomme :relaxed:

Takk for melding, jada dette e jeg inneforstått med. Men de “sikre” pengene er investert i Nordic Mining :see_no_evil:, så du skjønner jeg trenger noe risk i livet mitt :sweat_smile:

2 Likes

Ja nå var du grei. Et sted dessverre mellom 25-30 så hadde jeg vært enig med deg.

2 Likes

Skjønner godt at vi kan vurdere dette ganske ulikt, og det kommer også an på hva «dårlig» er. Et så etterlengtet event som dette, med en god del aksjonærer som er posisjonert med håp om god avlesning, tror jeg kan bidra til halvering. Mange (i alle fall en god del) vil fortsatt være i pluss da tipper jeg. Men la oss håpe vi aldri finner det ut :slight_smile:

Edit: Mente du prosent eller aksjekurs?:sweat_smile:

Total failure kan gi slakt ja, men det er mindre og mindre sannsynlig. Ok men ikke gode resultater gir nok mindre nedgang enn det. Men tiden jobber for oss :wink:

3 Likes

De fleste tror jo det her. Da hadde vi fått vite det i høst. Utenom ekspertene da de strides om det hadde vært bedre om vi fikk news tidlig😀 tror vi kan avskrive fadeser slik som betalutin.

De sier de er i rute.

Om ikke annet så betyr det at ikke noe negativt har inntrådt i studiene pr. 16 februar.

Så svarte Carlos, på et spørsmål om mulig forsinkelse av read out til Q3, på en slik måte at man må forstå han slik at U ikke kunne utelukke endring i guiding, men at de holdt seg til H1 som guidet.

Og da er det vel vanskelig å tro at 70 events har inntrådt pr. 16 februar selv om selskapet ikke kan si noe konkret om det.

U er i rute og tiden er vårt håp, jo lengre tid det går til større blir sannsynligheten som at studien leverer gode resultatet.

Jeg er innstil på at ingen melding kommer før påske. Da blir spørsmålet hvor hvor lang tid skal U la det gå etter påske før de eventuelt må gå ut å endre guidingen og da rett og slett opplyse om at de ikke har fått melding om 70 events i Initium.

For den dagen kommer, om det drar ut med 70 events, og jeg vil tro Q1 rapoorten vil være deadline day for å varsle markedet dersom det da ikke er kommet beskjed om inntruffet 70 events.

3 Likes

Kommer aldri til å skjønne dette tolkningsbehovet på ytterst syltynt grunnlag. Samme øvelse er blitt forsøkt utallige ganger i Nano og PCIB. Med skivebom som resultat hver eneste gang.

7 Likes

Ønsketenkning, lett felle å trampe i😅

3 Likes

Veldig enkelt i mitt hode.
Publisering av Initium og Nipu kommer i mars, april, mai eller juni, med har mest tro på mai.
Skulle det mot formodning ikke kommer en publisering før etter juni er dette bare positivt.

Har nå sittet med mine i ulti-aksjer siden de gikk på børs og tenker sitte lenge forutsatt signifikante resultater ifra Initium.

5 Likes

Tror de fleste her skjønner at dette kun er en litt morsom øvelse som det ikke er meningen å legge så alt for stor vekt på.
Det kan uansett være like feil å sammenligne for mye med de andre selskapene du nevnte også.
Vi har uvegerlig et stadig bedre grunnlag for nøkter optimisme for hver dag som går. Det kan vel alle her være enig om, selv om vi holder hodet kaldt?:smiley:

2 Likes

Sammenligner utenforstående sine tolkningsbaserte evner, ikke selskapene.

Som gjør haussing og overoptimisme så unødvendig. Ingen big deal, kun min ørlille påpekning.

4 Likes

Aaleby har erfaringsmessig vært en god og seriøs skribent å lytte til, ikke minst i Softox-tråden.
Synes overstående polemikk er relativt uvesentlig da det nå kun er resultater fra Initium og Nipu vi nå venter på.
Mer interessant er det hva markedet verdsetter eventuelt et signifikante resultater i Initium isolert til uten at vi kjenner til resultatene fra de andre 4 fase 2-studiene?
Vi vet jo fra fase 1 at man har de beste mulighetene til å lykkes innen m. melonoma…

4 Likes

https://www.investors.com/news/technology/bmy-stock-can-its-new-products-fill-the-looming-patent-cliff-gap/

BMS har ihvertfall behov for noe som kan forlenge patenter.

3 Likes

Radforsk episode 259. 28:20 - 29:05 :grin: Lar den henge, verdt å bruke 45 sekunder på

6 Likes

Veldig interessant det han sier rett i forkant også om hvordan de kom inn hos Merck og biten på hvor vrient det har vært å finne kombinasjoner med cpi. Ultimovacs har altså samarbeid med alle de store cpi. Big Pharma har masse penger på bok de må investere for å unngå kollaps fremover. Fytti så midt i smørøyet de sitter om disse studiene viser det vi håper.

4 Likes

Spørsmål til H3nk2 Snøffelen og dere andre bio eksperter:
Read out kan bli utsatt men de guider på 2 h 2023. Samtidig nedtoner Jonas E viktigheten av tidlig read out. Hvordan kan han gjøre det? Jeg tenker på det dere sier: Jo lenger tid det tar desto sikrere er vi på positivt resultat.
Teoretisk kan jo read out ta tid grunnet: Lang tid for tolkning av resultater, mange andre kliniske tester som skal analyseres. Opptil 2 mnd - sier de i siste podcast. Det betyr jo teoretisk at 70 event kan ha vært et faktum allerede ca midten desember - og offentlig gjøres mandag 20 feb.
Er det meg som surrer?
Forøvrig - takk for at dere eksperter deler verdifull info med alle.

Her gjelder det å ha tunga rett i munnen og en god porsjon is i magen.

Selskapet har uttalt flere ganger tidligere at jo bedre resultatene skulle bli, jo lengre tid vil det sannsynligvis ta å få resultatene. Dette har vi fra både Einarsson, Bjørheim og tidl. CEO Arnesen. Dette er jo også helt på linje med alle utregninger som er gjort her i tråden.

MEN, så er det også sånn at det ikke er 100% sikkert at resultatene blir bra, selv om deres estimater på tid skulle overskrides. Og det er også helt på linje med det som har blitt hevdet her på tråden. Det har alltid vært presentert som estimater basert på historiske data.

Det er altså derfor ingen selvmotsigelse når selskapet åpenbart har endret deres kommunikasjonsfokus fra å fremheve fordelene ved at resultatene drøyer, til å fokusere på det åpenbare «vi vil aldri være 100% sikre før vi har dataene».

Dette er trolig gjort for å videreføre den nøkterne linjen som Ultimovacs har holdt seg på siden starten. Først og fremst fordi selskapets fremtid avgjøres av hva som skjer etter at dataene har kommet, ikke det som nå skjer i perioden før.

Ultimovacs har hatt en strategi om å «under-promise and over-deliver», og det tror jeg de har tenkt å fortsette med.

7 Likes