Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Ultimovacs understreket i Q4 rapporten og presentasjonen den 16. februar at de var i rute.

Om ikke noe annet må en da kunne konstatere at det ikke har vært noen “for tidlig” avlesning i Initium - Polygon, Bobblegutten og Ketilaa har beregnet “primary endpoint” til området medio januar til ultimo januar 23.

I tillegg ble NIPU fullrekruttert 23. januar 23.

Tror de fleste her inne som følger U analyserer situasjonen slik at 70 events i Initium ennå ikke har inntruffet selv om ingen kan si noe sikkert om det.

Varslet om 70 events blir ikke offentliggjort fra selskapet - bare resultatene fra når de er analysert. Det tar fra noen uker til noen måneder. Den store “vaskediskusjonen” om dette har pågått er i ukesvis. Det fritt frem å lese seg tilbake på diskusjonstrådene så finner man kanskje mange svar på det man lurer på. Se også Fundament tråden.

1 Like

Om resultatet kommer inn på den positive siden hva er da ett realistisk kursmål. Er jo lett å ta helt av men om man er realistisk å tenker det er krig, inflasjon, OSE er en liten børs, de må gjennom en fase 3, osv. Jeg tror Ultimo stiger 50-100% ved åpning og jeg tror selskapet er verdt i alle fall 10x dagens verdi ved positiv avlesning, men jeg tror ikke på kursmål på over 1000kr før selskapet har kommet mye lengre. Er det ikke mer realistisk å tro at vi vil se kursmål på 300-400kr? DNB har 200kr som fair value men jeg har ikke funnet eller sett kursmål som tar for seg en positiv avlesning.

Avhengig av resultatene selvsagt, men det er potensielt tidenes kjøpsanledning når du sammenlikner med Moderna som steg 140 milliarder kroner i børsverdi på sine resultater før jul, og dealen som ble inngått mellom BMS og Nektar hvor førstnevnte betalte 1,85 milliarder dollar for 35 % av inntektene på grunnlag av fase 1 resultater (som feilet i senere fase).

Det vil være plent umulig å sette kursmål så lavt. BMS viste nylig verden hva de mente en asset som var tenkt å øke effekten av egen CPI var verdt. Og det basert på tidligfase data.

Randomiserte data på universell kreftvaksine er en nyhet som er så internasjonal av natur at det ikke lenger blir OSE eller nordmenn som skal prise Ultimovacs. Den minimale floaten med løse aksjer som eventuelt finnes er på utenlandske hender før man rekker å si «nobelpris» etter at handelen er åpnet.

2 Likes

Ja jeg vet men dette er lille Norge hvor kursen allerede burde vært mye høyere. Jeg tror ikke vi kan sammenligne Ultimo med store selskaper

Hvis du har rett blir det som sagt tidenes kjøpsanledning.

300 kr er ca. 10,5 milliarder kroner i selskapsverdi.

Her tror jeg du tar feil. Ved en positiv avlesning vil det komme nye kursmål, de vil trolig ikke være på 1000kr + selv om selskapet kan bli verdt 5000+

Norske analytikere (DNB?) har kursmål på 30 milliarder på NYKD. Hvorfor skulle de ikke kunne ha 1000 kr eller 35 milliarder på Ulti?

4 Likes

Jeg er ikke videre interessert i kursmål. Jeg bare sier at man som analytiker ikke kan sette 3-400 kroner i kursmål på en POC universell kreftvaksine. Det går ikke an når man ser på relevante avtaler og basert på en uunngåelig LOA i «alle» indikasjoner.

Ved gode data forventer jeg en umiddelbar reprising til 30+ milliarder (kurs cirka 700?), som deretter vil øke i påvente av avtale(r).

Detaljer, men det blir ca. 850 kr.

1 Like

Altså 6-8mrdNOK på positiv POC som potensiell universell kreftvaksine. Ja riktig.

Okei, men du sa jo nettopp 50-100% opp? Nå snakker du om mcap på 40mrdNOK plutselig?

kurs 1000kr = mcap 35mrdNOK. Du sa jo nettopp at du tenkte fair pris ved positiv avlesing var 10x dagens verdi - altså 40mrdNOK - rett etter at du mente selskapet ville stige 50-100% såklart.

Synes du vingler noe jævlig tbh

2 Likes

@enurs
Jeg tror du undervurderer hvilken oppmerksomhet og interesse som Ultimovacs allerede har utenlands - ikke minst blant Big Pharma - og da I særdeleshet blant dem som har sine sjekkpunkthemmere involvert hos Ultimovacs.

2 Likes
  1. Jeg tror Ultimo vil stige 50-100% ved åpning og ikke flere hundre prosent som andre tror. Selv om interessen for ultimo er høy tror jeg ikke fond/ større aktører sitter klar til å kjøpe seg massivt opp når børsen åpner.
    Dette er noe jeg tror og ikke hva jeg mener verdien av Ultimo burde være.

  2. Jeg tror selskapet vil bli verdt mer enn 40mrd ved positiv avlesning, men ikke på selve åpningen. Du kanskje ikke forstår forskjellen på åpning og videre utvikling, men potensialet til ultimo er ekstremt og muligheten for verdi langt over 40mrd er stor.

  3. Syntes du virker rimelig fjern

Poenget mitt var om noen hadde realistiske kursmål på Ultimo ved positiv avlesning. Men jeg forstår at spørsmålet blir for dumt så bedre å hype videre

Har 30k aksjer så jeg håper på kurser langt over det jeg selv våger å tro

3 Likes

Så du ønsker å diskutere kursmål på åpning / de første timenes handel? Ser du tror 50 - 100 prosent, og det tror jeg blir for lavt.

Uansett opp den åpner 100 eller 300 prosent opp, så virker det jo som vi alle er hjertens enige om at mcap vil stige og ikke se seg tilbake / flate ut før man (i første omgang) har passert ~30 milliarder.

Om det tar en time eller to uker er uansett veldig underordnet viktig, da :slight_smile:

Jeg tenker mer på kursmål. At Ultimo kan prises høyt det skjønner nok de fleste, men må det ikke en fase 3 til før man kan se kurser over 1k? Eller vil f.eks. DNB justere sitt kursmål fra 200kr til 1000kr for å sette det litt på spissen.
Er det ikke mer naturlig at vi kan se kursmål på rundt 300-400kr?
Det er dette jeg forsøker å diskutere, hva man kan realistisk forvente av kursmål fra analytikere/ hva forumet mener.

Poenget er vel at INITIUM er satt opp på en slik måte at resultatet vil være statistisk sett mye mer overbevisende hvis avlesningen er god enn i en del andre studier i fase 2.

1 Like

Kommer INITIUM ut med 41 - 29 eller bedre, snakker vi om potensial for Accelerated Approval (ref. @polygon ). I så fall tror jeg vi skal være forberedt på en voldsom spontan kursstigning og deretter videre klatring mot lisensavtale eller bud. Hva er 5 - 6 - 7 + BUSD da?

Som sagt, det tror jeg er teoretisk og praktisk umulig å få til. Verdens første randomiserte POC på universell kreftvaksine vil gi en LOA i «alle» indikasjoner og avtalene som foreligger historisk i tid og rom fremtvinger høyere kursmål.

Du kan ikke som analytiker gjøre annet enn å se til hva markedet mente om Moderna/Merck dataene, hva BMS mente tidlig-fase signaler synergistisk CPI-kombo var verdt, løsning på patent-klippen, størrelsen på det største markedet i kreftmedisin, og så videre.

DNB ligger for øvrig med range på kursmål opp til 300 i dag. De vil jo ikke øke basecase (200) med 50 prosent om INITIUM leser av positivt.

2 Likes

Jeg er enig med deg. Men håper jeg tar feil. Jeg tror 300-400 kr på dagen på god melding. Så kommer nipu deretter tet og så kanskje en partner avtale og på den avtalen er vi på 40 milliarder tenker jeg. Men at det skal gå til 1000-1500 på dagen tviler jeg også på pga Oslo børs. Når nykode landet en 8 milliarder avtale med regenreon steg kursen 80% fra 10 milliarder til 18 milliarder på dagen ca . Ganske likt verdien av avtalen. Ingenting ekstra på forventninger osv. Så sank kursen utover dagen.

Men håper jeg tar feil. Men om initium kommer inn med glans. Hvorfor selge? Hvorfor ikke bare sitte gjennom alle fase 2 studiene partner avtale og til slutt salg av selskapet. Da havner man fort på 2500 kr aksjen.

1 Like

Aksjemarkedet fungerer nå en gang sånn at om “alle” tror kursen skal til 1000,- om noen måneder, så skjer det nettopp med en gang. Og nettopp det at så mange åpenbart tenker at det vil være masse potensiale til kursstigning etter en positiv avlesning vil bidra til at det ikke blir det. De relativt få aksjene som er fornøyd med et par hundre prosent vil forsvinne i åpningsauksjonen (hvor de vil bli solgt med mer enn et par hundre prosent gevinst). Tror jeg