Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Der er meget der taler for en ret så kraftigt stigning, i fald at vi får et event i 41-29 og endnu bedre et resultat tæt på HR 0,6 - det tror jeg alle er enige om.

Om den i første omgang stiger mere end 100% den dag et sådant EVENTUELT resultat foreligger, er der en del meninger om, og det skal jeg ikke gøre mig al for klog på, hvad kursen i så fald bliver.

Men mangler måske dette lille, men vigtige punkt i diskussionen - nemlig denne - hvad er kursen når et sådant “tænkt” resultat foreligger, for skulle kursen “kun” stiger med 100%, så er der selvsagt en stor forskel på om kursen på dagen er 150, eller 250.

Mit gæt, og jeg er næppe den bedste gætter :slight_smile: - vil være at et resultat med en HR tæt på 0,6 vil afstedkomme en øgning af kursen den første dag på ca. 100% - til gengæld tror jeg at dette sker sidst i maj/først i juni og at kursen på dette tidspunkt er på ca. 265.

Tillige tror jeg vi skal have et resultat bedre end HR 0,6 - for at få en større stigning end 100% på førstedagen.

Man har uten tvil ulik horisont, forståelse og risikoprofil.

Jeg føler det er liten grunn til å selge aksjer etter en positiv avlesning av INI og/el NIPU, men at det vil være mange som vil inn på dette tidspunktet gir mening.

1 Like

Det har du ret i, angående horisont, forståelse og risiko

Også enig i at der kun er lille grund til at sælge ved positive data, da kursen trods voldsom stigning, næppe eller snarere langt fra vil afspejle den reelle værdi - men mon ikke nogle alligevel vil sælge en del - større eller mindre del af deres portefølje, i fald kursen stiger ca. 100% blandt andet med tanke på at gevinst sikre, og så sidde med resten af porteføljen “gratis”

1 Like

Jo, er nok kanskje de som vil sikre gevinst etter en feks 100% stigning, men håper dette er få og at det blir trangt inn døra :blush:

Antar at det er en del av de som er godt lastet allerede som har planer om å øke beholdningen ved gode resultater.

Må regne med at man kommer på radaren til endel utenlandske spesialister også og da kan det bli ekstra morsomst.

2 Likes

Ulik tidshorisont og risikoprofil gjør det ekstra vanskelig å beregne kursutviklingen.
Har hatt inntrykk av at de fleste trodde på grei kursstigning etter nyttår ettersom dagene og ukene gikk, inklusive meg selv, og i likhet med de som tradet på FOMO.
Hadde selv tenkt å redusere beholdningen med en tredel før avlesning. Nå har det foreløpig ikke gått slik. Antar det er de med uttalt risikoaversjon som så langt har bidratt til å holde kursen rundt 120.
Om alle forsøker å tenke smart, er det ikke sikkert det alltid blir så smart.

3 Likes

Kort svar: ja, både virkemåte og kombinasjon med CPI frem til 2036/7. Det begynner å dukke opp publiserte patenter på TET i disse dager også. De oppdaterer/biffer opp eksisterende på UV1 også.

1 Like

Noen som vet hvorfor BP ikke ønsker en avtale med ultimovacs allerede nå eller omvendt? Da tenker jeg på en resultatbasert avtale som utløser betalinger avhengige av hvor bra resultatet er.

Blir jo umulig å svare på. Men selskapet selv har sagt de ønsker å vente til etter fase 2 studiene. Så alt annet blir spekulasjoner tenker jeg. Dessuten tror jeg de kommer til å bruke lang tid på å snekre sammen en god avtale med den rette partneren på gode resultater. Det er mer vrient om man er desperat etter fase 1.

Ikke sikkert analogien er helt perfekt, men la gå:

Akkurat som man enten kan selge en tomt uten bolig (=teknologien), så kan man også selge tomta med boligen ferdig bygget (teknologi og bevis på at teknologien fungerer).

Mange velger å selge kun teknologi, dvs før man starter klinikk. Beløpene upfront her er mindre, og man får milepelbasert utbetaling ut ifra vider progresjon (ferdigstillelse av boligen = fase 1/2/3).

Når du allerede har startet å bygge boligen på tomta (startet kliniske studier), ønsker man å gjøre den ferdig og deretter ha en budrunde for slik å få høyest mulig pris. Det er dette Ulti satser på nå. Beløpene her er større og kjøperne er flere. Risikoen er det investorene (alle oss) som har tatt og payday eller failure venter oss.

8 Likes

Selskapet har hele veien vært tydelige på at strategien er randomiserte data → partner. De har jobbet for å være robust finansiert nettopp for å kunne ha en slik forhandlingsposisjon. For alt vi vet har de takket nei til flere bejlere allerede (noe jeg også tror de har gjort).

Edit:

Når det er sagt, så har jeg vært tilbøyelig til å tro at de kunne finne på å inngå en form for opsjonsavtale på gode data gitt makroklima… Men, det har de ikke gjort. Og dét tenker jeg er positivt.

2 Likes

Takk for svar alle sammen👍

15 Likes

Utrolig stille blitt, stille før stormen, sparer krefter til avlesning!
Benytter anledningen til å si at jeg har en sterkt økende skjeling til NIPU. B.a. pga tightere konfidensintervall for pfs, hvor nedsiden i konfidensintervallet er større enn oppsiden, det motsatte av checkmate 067 og 511,

1 Like

Nå må dere få opp skrive intensiteten igjen for nå avtar stigningen. Det hjelper å postere gamelt nytt, bare fra en litt annen vinkel som dere er så flinke til. Som å produsere strøm til ei lyspære ved å sykle. Den lyser sterkere dess flere som trør på. :partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face:

Fra spøk til alvor. Hvis Ultimovacs lykkes blir det skikkelig opptur på alle som har holdt ut i denne aksjen. Nesten uhørt at et norsk selskap skal lykkes igjen slik som Algeta. Good Luck eller Good Night. :grin:

4 Likes

Should UV1 demonstrate statistically significant improvements in PFS versus the nivolumab/ipilimumab combination, it not only may potentially disrupt existing first-line ICI treatment regimens, but, in our view, would provide UV1 with a distinct competitive advantage over personalised vaccine approaches and open up potential licensing opportunities. Positive clinical data may heighten the interest of BMS, whose ICI combination, nivolumab plus ipilimumab, is being used alongside UV1 in the INITIUM trial. BMS has publicly voiced support for the continued development of cancer vaccine technology and, if BMS looks to compete with Merck and Moderna’s mRNA candidate in melanoma, UV1 may be viewed as an attractive asset, provided upcoming clinical study readouts are positive.

14 Likes

Jaja, dagene går. Minner om å vente på sitt første barn dette. Man har lyst til å se barnet så fort som mulig, men vet at det beste er at svangerskapet er fullgått.

8 Likes
2 Likes

Noen som vil kommentere denne tabellen?
Max potensialet ligger vel langt under hva mange mener verdien av ULTI burde kunne oppnå.

1 Like