Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jeg trodde det var 6 januar som avr beregning på cm 067. Det er uansett bare dager imellom nå. Og langt på overtid for ett dårlig resultat. Jeg har troa.om man har tillitt til utregningene så er det vel nå p framover man bør kjøpe.

Iht, polygons beregninger/estimater er datoen 30. januar for primary endpunkt ; så får man legge til den “vasketiden” man ønsker.

Akkurat. Var denne jeg tenkte på. 8.1.

1 Like
8 Likes

Carlos de Sousa states that topline data are expected from these trials during the first half of 2023. The INITIUM trial is in metastatic malignant melanoma and the NIPU trial is in metastatic pleural mesothelioma.

Carlos, how high is the anticipation for the first phase II data readouts?

– Interest in our Phase II data has been growing in momentum in recent months. Cancer vaccines are really one of the hot topics on the immunotherapy agenda this year, after decades of headwinds. The results may be much bigger than Ultimovacs alone: significant efficacy from UV1’s Phase II program, could be a breakthrough for universal vaccines as a therapeutic approach. Positive readouts could lead to a new class of cancer treatments to benefit patients with significant unmet medical needs.

38 Likes

Hverken mer eller mindre. Sleng på en nobelpris til Gustav Gaudernack, så er vi der. Det er ingenting som tyder på at markedet er innforstått med det ovenstående, eller at man med godt statistisk belegg kan anta at det er dels kraftig sannsynlighetsovervekt for at det inntreffer.

Spektakulær r/r.

3 Likes
5 Likes

Har ikke så veldig god oversikt og MUC1, men endeløs replikasjon er en “HALLMARK OF CANCER” og telomerase som mekanisme er tilstede i så og si nesten all kreft (80-90%).

UV1 er designet for å være universal mtp ingen screening, og et target som kreften er avhengig av.

image

MUC1

Prevalens

Review fra 2020

image

Jeg brukte 10 minutter på dette så ta det for det det er:

Slik jeg leser meg raskt opp på MUC1 så er sjansen stor for at det må èn vaksine til i hver kreftsort, noe som forminsker markedet for kandidatene. I tillegg ser jeg ikke helt at ikke kreften mye enklere kan mutere rundt MUC1-molekylet det uttrykket (antigen escape) uten å miste det som gjør det til kreft.

Jeg hadde ikke giddet å forfølge case mot MUC1 før jeg hadde sett randomiserte data i hvert fall. Har du sett noe?

Muc1: a multifaceted oncoprotein with a key role in cancer progression - PMC.

8 Likes

Tar det som et veldig positivt tegn at det ikke har dukket opp noen short enda!!
Vil bli svært skeptisk om det i mars dukker opp en synlig short som betyr det totalt i selskapet er flere hundre tusen aksjer som forventer kursfall, og der vi står nå vil det være snakk om en kurskollaps.

Alltids noen som vet mer og får info tidligere enn markedet, og hvorfor skulle ikke en CRO-ansatt la seg friste av å lekke info om litt dårlige resultater til noen som vil betale millioner for det. Det vil utgjøre en enorm forskjell for denne personen og hans nærmeste, mens markedet vil bli skuffet uansett, og hvor ille er det virkelig om noen prøver å berike seg på det som uansett er nødt til å skje. Det er naturlig.

Man ser det jo hele tiden over alt. Kurser som dipper eller stikker ei tid før markedet får samme informasjon.
Lakseskatten var kjent blant veldig mange før pressekonferansen. Mange fikk muligheten til å komme seg ut før kollaps, og man kan se dette på kursene.
Sissener klarte å dumpe alle aksjene sine i Flyr, som han stadig snakket varmt om, i siste sekund før de måtte melde at de antagelig var konk. Og det skjer jo aldri noe fra finanstilsynet på sånt, så det er vel bortimot fritt fram.

Tja, for mitt vedkommende så håper jeg det er en haug med shortaksjer nå. Shorterne har hatt mye rett når det kommer til norske biotechs, men nå er det jo også en god del short i Nykode. Er nok heller snakk om en sektorshort enn selskapsspesifikk shorting.

Ok.
Lov med ulikt syn så klart.
Sektoren er vel temmelig mørbanket for tida med 80% av selskapene som ligger nede med brukket rykk. Vet ikke om det er rette øyeblikket for å øke på med stortstilt shorting - heller tid for å høste gevinsten da.

En stor short i U rett før de fleste forventer positiv dataframleggelse vil jeg finne bekymringsverdig heller enn at det da er på tide å øke eksponeringen min.

Og som du sier er det mye shorting i sektoren som har vært vellykket.
Det er derfor positivt for meg å se at U ikke har synlig short.

1 Like

Klart, skulle det dukke opp en massiv posisjon om for eksempel en måneds tid så kan man jo konspirere om hva det betyr. Men all den tid man samtidig kan vise til posisjoner i andre biotechs så er jeg ikke særlig bekymret for det.

Det trenger ikke være noen større grunn til at man som shorter ser at makromiljøet er såpass dårlig at mange bio’s kommer til å slite med å hente penger neste 0-12 måneder. Så shorter man alle sammen for å ta ned risk. Ser man på utviklingen i XBI siste 2-3 ukene så ser man at det er mange som er enige i det.

Man kan ikke vite, men det føles ut som at det er noe short også i Ulti p.t. Handelen er nærmest identisk som i NYKD. Men kun en antakelse som sagt.

6 Likes

Skulle det dukke opp en stor short f.eks. i mars så er det uansett enten en selskapsspesifikk short eller en som er sektorstyrt.
Det er da risiko for at det kan være førstnevnte, og med å inkludere den faktoren gjør det at jeg helt klart vil tenke på å redusere min posisjon.

Dersom det er en generell sektor-short så burde U være betydelig shortet allerede iom verdien av selskapet har vokst voldsomt siden IPO, mens de andre vellykkede shortene har fått selskapsverdiene betraktelig redusert - noen desimert.

Blir opp til hver enkelt å gjøre seg opp en mening om dette, men som sagt virker det på meg urovekkende heller enn en mulighet som vil føre til at kursen i U skal gå enda høyere ved at det dukker opp en stor short som er en generell sektor-short rett før matematikken viser at det skal være overveiende sannsynlighet for at gode data vil bli framlagt.

1 Like

Vi får spare den diskusjonen til den dagen eventuelt kommer👍🏻

1 Like

Fordi du forventer at data vil være kjent i markedet? Det er lite sannsynlig, og kan ikke sammenliknes med at politikere er løsmunnede. Det er et begrenset team som behandler dataene og samtlige er under non disclosure agreement.

Å spre frykt om at short = innsidekunnskap noen uker før readout tyder egentlig mer på at…

Du har tenkt å gå short?

Eller at du ikke er kjent med bio.

Det er daglig gigantiske bevegelser i bio som ville vært helt annerledes om din teori stemte. Selskapene som behandler dataene har hele sitt rykte og stolthet på at ingenting lekker.

Denne ballen legges helst død med engang, for den er kun fordummende.

30 Likes

Helt utrolig at noen kommer på banen (første innlegg må vite) med den «bekymringen» før den oppstår, og særlig når det ikke ville vært overraskende i det hele tatt om et kvantefond hedger med en sektorshort i Ultimovacs nå som selskapet er på hovedlisten og handelen er antydning til likvid. Ikke minst er det beleilig timing når det atpåtil har sett ut som om det nettopp har blitt satt / settes en short, om man skal spekulere litt ut fra siste dagers handel (og lister).

Vi vet at det har vært betydelig short i aksjen tidligere, og det er det garantert også i dag. Det fremgår av listene at det lånes ut aksjer. Om det dukker opp et kvantefond på 0,5 prosent i SSR eller ikke har ingenting å si. Å spre frykt om det betyr at data er lekket til markedet om så skjer er like deler usaklig som usmakelig.

6 Likes

Ble medlem for 18 timer siden og det første (og eneste) du kommer med er at short i Ulti = innsideinfo på avveie?

WHAT?!

Denne legger vi som fornybar sier greit død.

4 Likes

Det er jo åpenbart en påtatt bekymring fra en som ønsker å lage kvalm, og som mange av oss andre har kunnet lese av handelen at det nettopp er short på ferde (like åpenbart som at den nettopp ble økt i NYKD).

Lenge siden onkel fornybar har skrevet et langt innlegg om det fundamentale i aksjen.

Som vi alle vet utvikler Ultimovacs en terapeutisk kreftvaksine med et universalt rasjonale tenkt for kombinasjon med verdens mestselgende legemidler.

Tidlige data på vaksinen er lovende og den er nå i innspurten av randomiserte studier som kan føre til 1000% kursoppgang å 12 måneders sikt om det leser av positivt.

I det siste har big pharma begynt å sikle på vaksiner og Merck har tilogmed sagt at de skal lansere et bredt fase 3-program med Modernas vaksine. UV1 har sjanse til å være et legemiddel som kan føre konkurrentene rett opp på siden av Merck i dette kappløpet.

På tide å kjøre en ny oppsummering så vi bouncer opp fra MA50 og setter shortsen i skvis på mandag?

  • Ja, kjør en oppsummering
  • Nei, la aksjen finne egen vei

0 stemmegivere

4 Likes

Vel tolket.

Jeg har økt posisjonen min gradvis de siste tre månedene med 50%. Dette er pga (slik jeg tolker det) lavere risiko for dårlig effekt i studiet.

Dersom en short er satt, vil dette qkape litt kortsiktig støy. Men om/hvis resultatene er positive, vil det medføre en shortskvis.