Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Da går vi inn i mars måned. Det er for meg inn i den trygge sonen. Hva sier statestikken? Nedladers ord om ingen nyheter før jul er vel i gjeldene pr idag om man tar med de to mnd forsinkelse etter hans uttalelser. Jeg husker ihvertfall desember , da så jeg fram imot 1 mars. Om vi kommer dit uten melding ja da bør det være gode nyheter tenkte jeg da.

1 Like

Jeg er skikkelig spent på hva som blir utfallet utover våren. Vil kursen fortsette å gjespe? Nei, tror ikke det, se på svenske Aegir i går. 112% etter et langt gjesp.

På news ?

Ja, det var jo det.
De har fått gjenoppta salg av covid test og presentert data på MS

Ja , feks 12 mars har vi 42 28 på INITIUM, og 16 mars primærendepunktet for NIPU ifølge Polygon sine tabeller.
Spesielt interessant med NIPU synes jeg hvor konfidensintervallet er kun ca 20% av INITIUM. I tillegg er skjevfordeling på nedsiden kontra INITIUM når man sammenligner med henholdsvis checkmate 743 og 067 sine 95% konfidensintervaller for MPFS
NIPU 5.6 6.8 7.4 mndr
INITIUM 8.7 11.5 19.3.

1 Like

Aksjen burde begynne å stige nå. Vi er jo nå inne i området hvor det er stor sannsynlighet for en positiv avlesning. Tror vi ender opp 6-7% i dag eller rundt 122-125kr, mvh roger berntsen

2 Likes

Jaja, 1. mars folkens - hui hvor det går.

image

6 Likes

Er jo en vesensforskjell i risk i å gå long vs short. Ved å gå long kan du maks tape 100% av hva du har investert (+ evt gearing), ved short at du jo ikke helt kontroll på hvor stort tapet blir hvis man får en skikkelig skvis…å shorte binære aksjer rett før read-out høres ikke helt smart ut.

Synes dog ikke synd på den som shorter Ulti ved en skvis.

Long Ulti - “this is the way” (for de som tar referansen :slight_smile: )

4 Likes

At ikke flere kjenner sin besøkelsestid og plukker opp denne gavepakken er beyond me.

1 Like

Vi er på Oslo Børs, der er det effisient å forsøksvis ta aksjen under MA50 der den ikke har vært siden i fjor høst - og dét når vi altså er i mars måned og smørøyet for data :trumpet: :clown_face: :earth_africa:

Aksjen er nok preget av skuffelsene i Nano og Pho. Mange av de samme små investorene som har litt angst for at resten av midlene skal fordufte i Ultimo. De store og tunge eierne sitter stille i båten. Jeg håper stillheten i Ultimo fortsetter enda en måned til. Tar sjansen på å øke med noen hundre nye aksjer hver uke fremover.

1 Like

mando-way-this-is-the-way

1 Like

Storebrand har solgt noe. Det pleier å være et kjøpssignal :slight_smile:

1 Like

Vi er i limbo for tida.
Tror ikke det kommer noe nytt rykk mot emisjonskurs før neste uke.
Mange sitter på gjerdet som følge av siste kryptiske børsmeldingen. Resultater nå vil være litt i tidligste laget uansett til at man kan være trygge på gode data. Kanskje har vasketiden vært 10-12 uker istedenfor 3-4 også, med både juleferie, vinterferie derimellom også.

Trengs flere kjøpere for å løfte U til ATH - hvor blir det av svenskene og amerikanerne?
Heldigvis er det ikke så farlig hva kursen er i dag da det uansett er dataene som vil føre oss til riktig sluttkurs når de kommer. BP betaler full pris og de er proppfulle av cash for tida - i tilfelle det skulle være flere som gjerne vil sikre seg en universell kreftvaksine som funker på alt.

2 Likes

Jeg må innrømme at jeg synes det er notorisk vanskelig å spå kursen fra dag til dag , uke til uke…

Det var heller ikke det som var poenget å forsøke å gjøre.

900 stk Ulti til her i dag :grin:
“Kjør hardt-kjør stil”

3 Likes

1500 nye her i dag. Har 6500 totalt nå. Fint med gode nyheter snart :wink:

5 Likes

CRO som cleaner er ikke affisert av ferier på samme måte som oss. Dette er utledninger som jobber på oppdrag og strekker seg langt for kunden. Tid er penger. Ikke snakk om noe vinterferie, langhelger eller jobbe halv dag på fredag for å unngå kø ut av Oslo opp til hytta.

11 Likes

Vi får vite når primary endpoint ble nådd i rapporten.
De jobber helt sikkert rævva av seg og gjør som kunden vil.

Skal vi inngå sidebets om “vasketida” mens vi venter på at ukene skal gå? Vasketid medregnet eventuelle høytider og helligdager.

En øl eller bobler på et hyggelig utested i Oslo til den som er nærmest når vi kan le hele veien til banken etter U-rocket lift off?

Og håper egentlig jeg taper så jeg kan dra den runden til ære for en av de som har jobbet mest her inne for å opplyse om dette unike caset.
(Og siden jeg sikkert vil gå for det mest konservative anslaget :sweat_smile: )

2 Likes