Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Ja, det er kjedelig med liten interesse. Men, det er virkelig ikke bekmørkt.

Volum kommer, vi vet bare ikke når. Det er derfor man skal være inne , ikke etter faktumet.

Selskapet er desidert lengst fremme i verden med hTERT som target.

5 Likes

Hvis sannsynlighet for suksess er så stor som mange synes her hvorfor kommer ikke flere biotek investorer skikkelig på banen og sluker det som er nå på disse nivåene
De proffe følger vel med

1 Like

Fordi de ikke er kjent med caset? Selskapet holder tyst og formidler ikke bredt. Jeg synes det er for defensivt. Rent kynisk derimot er det en gavepakke om målet er flest mulig billige lodd.

Ikke kjent med caset når verden står ovenfor en potensiell revolusjon som dette ? ? Disse selskapene gjør jo ikke annet enn å følge med på farma

3 Likes

Tror det er så enkelt at de venter til etter meldingen, og gir blaffen i gevinsten de mister ved denne strategien. Videre gjevinst vil fortsatt være skyhøy for de som kommer seg inn de første timene etter meldingen.
Nå er det Ørekyte som vaker, det blir det bare krusninger av på aksjekursen, det blir noe helt annet når storørreten slår til.

1 Like

Hvilke selskaper snakker du om?

Proffe investorer worldwide som følger med på biotek

Siden h2 2021 har det vært fullstendig knusktørt med likviditet. Jeg synes allikevel det er oppsiktsvekkende hvor lite kapital som finner veien til dette caset - men det er nå en gang et symptom på at (i) selskapet ikke kommuniserer bredt og (ii) at risikokapital er nærmest ikke-eksisterende.

Viktig å ha i mente at om lag en tredje-/fjerdedel av selskapene trader under kontantbeholdning.

1 Like

Selskapet har vært svært aktive det siste året på konferanser så ser ikke helt den…

1 Like

Symbolene på grafen angir når individer har blitt sensurert. Årsakene til sensurering er mange, feks “Study drug toxicity”, “Adverser events”, “Withdrawal by subject”, “Pregnancy”, “non-compliance” (se Clinical Trial for utfyllende liste).

De du ser fra 15 måneder og utover er statusen til individer når studien leses av. Den siste markeringen tilhører individet som har “Completed treatment as per protocol”, men fortsatt ikke har hatt progresssion eller sensurert av andre årsaker. De andre tette symbolene er individer som har samme status, men som ble rullert inn etter førstemann.

Jeg ville ikke lagt vekt på den delen av kurven som er fra 15måneder og utover, da mange av de som har fått sensureringssymbol kan få progression kort tid etter (hvis de hadde blitt fulgt lenger). “Ossato” kurven, som vi har diskutert før, har med disse individene i analysen sin. Det mener jeg ikke er riktig og er årsaken til at den ligger så tett mot CM-067, og ikke mer mot CM-511.

4 Likes

To oppslag i svensk presse høsten ga nærmere 1500 nye svenske aksjonærer. Med bredt mener jeg mot retail, ikke profesjonelle / institusjonelle (de sitter bom stille for tiden).

1 Like

Er de fleste av disse 1500 fortsatt inne i aksjen?

  1. 210 eiere gjennom Avanza nå.
1 Like

De som er inne sitter bom stille, men hva med alle de andre som driver med det samme, nemlig å finne gode biotek bets. Hvor er de nå på 112 kr?

1210?

1 Like

De deltar helst i emisjoner, noe som også er tilnærmingen selskapet har til den typen aktører. Det sagt, så er jeg altså enig i at det er overraskende at ikke litt mer av den nær ikke-eksisterende likviditeten ikke finner Ultimovcs.

Det er samtidig ikke den typen likviditet jeg trodde ville drive opp kursen gjennom vinteren og våren: det trodde/tror jeg blir retail. Og det det skal ikke mer enn én liten gnist for å starte et bål hvor caset sprer seg blant risikovillige (som p.t. ikke vet en pøkk om avlesningene).

Det være seg oppslag i relevante medier eller Twitter-brukere med mange følgere.

Ser ikke ut til at presentasjonen i går har hatt noen umiddelbar positiv effekt :frowning:

Siden folk igjen og igjen kommer tilbake til mine tabeller med datoer og @boblegutten sine simuleringer fremfor @ketilaaj sine plot som sier alt så uendelig mye bedre, så blir jeg rett og slett nysgjerrig (det handler litt om hvordan man skriver her på TI også).

Forstår du ALT hva dette plottet viser ? Merk at dette er 100% anonymt

  • JA
  • NEI

0 stemmegivere

2 Likes

nei. Jeg kan ikke lage et slikt plot selv (med denne kvaliteten) Altså kan jeg heller ikke utelukke at det forteller mer enn jeg tror eller vet. De som svarer ja, men ser seg ute av stand til å reprodusere plottet, burde svare nei.

“Du vet ikke, det du ikke vet.” ( Unknown unknowns)