For hva det er verdt så kan jeg si at jeg har generert de samme resultatene som både @polygon og @ketilaaj sine modeller fra scratch. Ikke 100% identisk fremgangsmåte og ikke visuelt like fine grafer, men sammenfallende resultater (som var det viktige for meg).
Bl.a. har jeg har en liten forskjell i rekrutteringen hvor jeg har fordelt tilfeldig mellom kjente punkt isteden for å fordele rekrutteringen lineært som Polygon og Ketil . For meg var det det mest riktige å gjøre, men denne detaljen visste seg å ikke ha noe å si for resultatet, siden rekrutteringen er såpass ofte oppdatert fra selskapet.
Det som er uforståelig for meg er hvordan kursen kan være helt frikoplet det faktum at sannsynligheten for gode resultater øker over tid og det faktum at vi er langt over tidspunktene hvor UV1 ikke har noen effekt for både Initium og Nipu uansett hvordan man vrir på det.
Ja, dette er betinget sannsynlighet og vi vet ikke resultatene før dataene kommer, men når på veien mistet LOA eller sannsynlighet for suksess helt sin verdi???
Uansett, vi er helt på oppløpssiden nå og jeg har akseptert at vi sannsynligvis kommer til å lese av under/rundt emisjonskurs. Det viktigste blir uansett resultatet av dataene og hva som skjer etterpå.