Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Neladner skrev et innlegg tilbake i 2020, der han nevnte litt om dette. Mulig det er på et enda dyper/detaljert nivå du tenker, men han skrev blant annet:

«Immunterapi er en revolusjon i kreftbehandling fordi vi nå er helt sikre på at immunforsvaret er i stand til å fjerne kreftsvulster helt. Det er ikke så veldig mange år vi har visst dette. Immunsystemet reagerer spontant på nesten all kreft, men det er stor variasjon i hvor kraftig. Det er også variasjon mellom pasienter med samme krefttype, men størst variasjon mellom de ulike typene kreft.

Sjekkpunkthemmere virker best hvor det spontant, før noen form for behandling, er en ganske kraftig reaksjonfra immunsystemet mot krefsvulsten. Grunnen til at sykdommen utvikler seg, selv med en kraftig immunrespons, er at kreftcellene klarer å dempe effekten av angrep fra immunsystemet»

5 Likes

Godt og informativt skrevet! Er det mulig å si at der sjekkpunkthemmere kan brukes, kan UV1 brukes?

Jeg ville nyansert det litt. Det er mulig å si at “der hvor det er rasjonale for å bruke sjekkpunkthemmere er det rasjonale for å bruke UV1”

Det er alle disse mekanismene som kreften bruker for å unnslippe som ikke er fullt ut forstått enda, slik jeg forstår ting. Så må det nevnes at det jeg forstår lite i forhold til hva Neladner forstår om dette, og mye av det jeg tror jeg forstår er bygget på hva han har kommentert opp i gjennom tidene.

6 Likes

Da har jeg tatt et lodd i denne spennende aksjen, tusen takk for all informasjon som er delt på trådene vedrørende Ulti. Virker ekstremt spennende med tiden fremover, sp satser på at dette blir en kule!

7 Likes

Det skal vise seg å være en god avgjørelse! … personlig er jeg litt irritert over at du får plukke på dette nivået sett i lys av hvordan risikoen i aksjen er nå vs da jeg gikk mer eller mindre all-in :joy::roll_eyes:

1 Like

Du kan anse deg som heldig. Du har tatt mye mindre risiko en de aller fleste og klart å komme deg inn så sent i løpet. Ikke dårlig. Hadde jeg kunne økt hadde jeg kjøpt nå. Er jeg heldig så får jeg skatte pengene før nyheter.

Ser fram til Q1 presentasjonen for da må U gi konkret info om status evt endre guiding til H2.

Nå er det bare å stå opp hver dag for å sjekke på TI at det IKKE er kommet noen U melding på U fundament tråden fra U. Og slik går dagan trolig helt til Q1 i mai.

Ikke gjør dette til en greie. De må ikke endre guiding.

13 Likes

Kan hende men ikke sikkert. Etter Q1 (10. mai) er det fortsatt drøye sju uker før halvåret er omme.

Dessuten er det vel nokså sannsynlig at selskapet på det tidspunktet allerede har mottatt melding om at 70 events er nådd, men at datavasken ennå ikke er ferdig. I så fall vil vi heller ikke få noen oppdatering.

2 Likes

Dette var bare litt personlige tanker og følelser for hvordan dette går så legg ikke mer i det.

Men - følelsen er at UV1 komme til å levere sykt bra og da går tiden. Men jeg tenker at kommer vi til påske uten noen melding, dagene går fort, så blir tiden etter påske bare en fantastisk tid der vi kan sitte med kalkulatoren og drømme.

PS. NIPU passerer vel nå i medio mars en viktig milepæl “primary endpoint” så nå er vi teoretisk i gang med “vasking” der for signifikant resultat😊.

4 Likes

20 Likes

Det er mye “morsomt” man kan lese på HO, men dagens innlegg fra “Anunnaki” i tråd om Ultimovacs er noe av det mest fantastiske idioti jeg har lest på lang tid. Kan anbefales som underholdning.
Red:
I stedet for “idioti” er det kanskje mer riktig å kalle det for et forsøk på “sofistikert baissing”…?

5 Likes
11 Likes

Kjipt at r… makro torpederer kursen… Svarte skyer nå fremover, men tør ikke sitte ute.

Det positive er jo at en kanskje rekker å få 100k fra NANO tapet, og spe på litt ekstra til rundt kurs 100🙂

2 Likes

Nok en dag uten melding. Vi er på 1 februar med 6 ukers vasketid. Og kursen er lavere enn i desember. Om man vil bli med på en potensiell opptur i biotech må det være ett ganske ålreit tidspunkt å gå inn. Håper på ett tidlig skatteoppgjør.

2 Likes

Slik som makro utvikler seg vil det nok bli anledning til å laste Ultimo opp på disse og eventuelt lavere nivåer med enda bedre utsikter enn i dag. Kanskje ikke skattepengene dukker opp tidsnok, men det er alltid noe flaskepant å investere. Så lenge det ikke kommer melding blir dette bedre og bedre.

Den eneste logiske forklaringen på dagens lave kurs, er at investorene i dagens marked er mer redd for å tape innsatsen enn å gå glipp av stor gevinst. Uansett hvor gunstig forholdet her blir mellom risiko og belønning, ser det ut til at det er frykten for et dårlig resultat som uansett dominerer.

1 Like

I tillegg til makro, er det kanskje en frykt for å lese av «dårlige» resultat for NIPU før vi får noe (forhåpentligvis gode) resultat fra INITIUM? Vi er vel der eller har vært i et slikt område med en gitt sannsynlighet for dette?

1 Like

Det er her logikken brister for meg.

Fordi sannsynligheten for gode resultater øker for hver dag og uke. Uten at det betyr at man noen gang er 100% trygg. Men den øker, det kan vi trygt stadfeste.

Så dersom noen selger nå i frykt for melding om “dårlig resultat”, hvorfor solgte de ikke forrige uke? Eller uka før der? Det var jo større sjanse for melding om fail både i INITIUM og NIPU da?

I mitt hode så er det først og fremst utålmodighet (primært retails) og makrofrykt (både retails og fond) som gjør at folk selger nå.

9 Likes

Nå er omsetningen så lav at det er lite å spekulere over. Det vil alltid være noen som vil/må selge av utenforliggende årsaker. Men det er ikke tegn til noe salgspress. Derimot er kjøpsinteressen overraskende liten.

De siste årene har flere av biotekselskapene på OSE gått rett i bøtta, i alle fall hva verdien angår. Flere av dem har falt mer enn 95 prosent fra toppen. Men det betyr også at mens mange har tapt stort, har dyktige/heldige gevinstsikrere gjort noen kuler under himmelfarten.
Mantraet de siste årene har vel vært: Ikke sitt over avlesninger i norsk biotek. (selv når noen fortsatt roper Husk Algeta!)
Selv gjør jeg et unntak for Ultimovacs. Men opprinnelig hadde jeg tenkt å redusere noe under det forventningsrallyet som ikke kom. Nå blir det å sitte over med alt.
Andre velger annerledes.
Selv om biotek er binært er ikke aksjonærmassen det. Det er ikke sånn at enten er man kortsiktig eller så sitter man to the bitter end.

4 Likes