Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

feks noe som dette?

9 Likes

9 Likes

Im-waiting-Just-like-thIs-meme-48916

2 Likes

Kjøperne av Ulti vs Selgerne av Ulti

7 Likes

18 Likes

CEO Carlos de Sousa, i Radium episode 216, 18. februar 2022:

"And Elisabeth, sorry to interrupt there just so that; I emphasize another point (you know) so that is clear because sometimes we get a little bit of confusion there. So, as Jens mentioned yesterday and today; so 70 events is when patients you know that are in the study will progress, basically the lesions will increase, or when they die unfortunately. Now, we gave a guidance, you know, when is the expected according to the current data and the statistics, what we expected.

But what is important for our shareholders and listeners to understand is that if the patients react well to the treatment it will take them longer to progress or to die. So in reality (you know) the 70 events can come later than estimated if the patients respond well to the treatment. So it’s important that we all understand that (you know, this is not) we are dealing with of course with disease, with patients so these are estimations, but it can move in both ways.*

Elisabeth (podcast-host): - So actually if it’s a good thing it will take longer time?

Carlos: “I think you summarized it, so basically you know if the patients respond well to treatment it will take them longer to get to the endpoints. So this is good for the patients.”

Spotify (fra 54:15)

22 Likes

I min verden er det fra denne dagen i dag man kan tro og håpe på HR=0.6 eller bedre .
Har vært med fra IPO så nå får det gå som det går!
Dvs, håper på publisering i mai, men data kan komme når som helst nå i.h.t. min kalender!

13 Likes

https://scrip.pharmaintelligence.informa.com/SC148046/Scrip-AsksWhat-Does-2023-Hold-For-Biopharma-Part-8-Therapeutic-Area-Advances

25 Likes

12 milliarder USD var verdiøkningen som Carlos omtaler som “the stock jumped 25%”.

3 Likes

Legg merker til at de Sousa her sier “Compelling data from any of the upcoming studies is going to make ha huge difference […]”

For en tid tilbake, så regnet jeg ut sannsynligheten for at i hvert fall en av de to studiene leste av positivt med det vi da trodde var primærendepunktet. Og det var før NIPU virkelig hadde begynt å øke. Hvordan ser dette ut nå?

Hvis vi først tar primærendepunktene på ≈0.73, og regner fire uker vasketid (som jeg mener er mest sannsynlig), så er sannsynligheten for dette i INITIUM nå 82% og i NIPU 50%. Til sammen betyr dette at det kun er 9% sannsynligheten for at begge leser av negativt, og altså hele 91% sannsynlig at minst en av dem leser av positivt

Hvis vi regner på sannsynligheten for HR=0.60, og fortsatt fire uker vasketid, så er sannsynligheten for å ha oppnådd dette nå i INITIUM 67% og i NIPU 38%. At ingen av dem oppnår dette er nå da kun 20,5%, mens det er 79,5% sannsynlig at minst en av dem leser av med et umiddelbart revolusjonerende resultat.

28 Likes

Her kan de opportunistiske i prinsippet få servert en golden opportunity hvis følgende skjer: (?)

NIPU leser av skuffende og aksjen faller 50 - 60 %, deretter kommer INITIUM med knallresultater og aksjen går 10-gangen?
Eller vil en eventuelle skuffelse i NIPU slå beina under teorien om at INITIUM allikevel kan slå ballen ut av parken? Eller motsatt fall; hvis NIPU innfrir er det automatikk i at også INITIUM vil fly?

Jeg har IKKE satt meg godt nok inn i caset, men mener å huske at en av de oppegående skribentene skrev at dersom en av disse studiene feiler så har caset bevist at det er ikke så revolusjonerende som man håpet på.

Hvis noen har lyst til å droodle 5 setninger rundt dette hadde jeg satt pris på det. Takk :grinning:

3 Likes

I og med at hypotesen er at UV1 er universell, så innebærer jo det at man tror på en sterk korrelasjon mellom sannsynligheten for gode resultater i de to studiene. Så dersom den ene leser av negativt først (altså ikke oppnår primærendepunktet på HR≈0.73), så anser i hvert fall jeg det som lite sannsynlig at man får et helt revolusjonerende resultat i den andre. Men at den ene og evt. første oppnår mellom 0.73 og 0.60, og den andre oppnår under 0.60 er jo veldig sannsynlig. Men det vil jo heller ikke gi den muligheten som du skisserer.

4 Likes

Enten blir man steinrik eller så får man 37% fradrag på skatten😅

1 Like

Jeg tenker at til og med signaler på effekt, men ikke helt oppnådd primærendepunkt i NIPU burde være godt nok til å tro på at UV1 vil kunne ha en god effekt i mange krefttyper og på dette tidspunkt (siden vi er så sent i ventetiden) gi god tro på effekt i melanom. Blir spennende å se. Det kan dukke opp ting man kan kalle kjøpsanledninger :wink:

3 Likes

Melanom hadde 91% immunrespons i fase 1. Prostata hadde 64%. Så at det er helt svart hvitt tviler jeg på. Men ingen vet immunresponsen I nipu. Så det er stor spenning rundt det. Vi vet vel ikke immun responsen i lunge fra fase 1. Men det ligger mellom 64-91%. Brystkreft og hode og nakke vet vi heller ikke. Så det er enormt spennende. Heldigvis har vi melanom i første omgang. Det kan gi oss en solid start.

med tanke på hvor fæl diagnose mesoteliom er så er alle signaler på effekt utover cpi kjærkomment - for alle.

4 Likes

Du misser en faktor. Melanom hadde tillegg av sjekkpunkthemmer, det hadde ikke prostata. De forventer høyere immunrespons med kombinasjon med CPI.

5 Likes

du mente Stein E.Rik ? :laughing:

Hvorfor ikke bare spørre ChatGPT om hvorfor du skal investere… :wink:
(For ordens skyld, det er ikke jeg som har “funnet opp” Mongo Tom, det er en allerede etablert kode som gjør at boten svarer på en litt … annen… måte.

12 Likes

Er mulig marerittscenario som har blitt fullstendig oversett. Hva om effekten er så god at Ultimovacs går tom for penger før resultatene foreligger?!?!

1 Like