Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jo, men husk at dette isåfall vil komme begge armer til gode, og ikke ha noe å si for HR, kun at begge armer isåfall kan ta noe lenger tid.

6 Likes

@polygon , er du statistiker eller matematiker som bakgrunn? Du virker til å ha inngående kunnskap om design og parametre for legemiddelforskning?

Nu skal man næsten aldrig gå mod ekspertismen - men noget i hukommelsen siger mig, at selvom hovedtanken i forsøget med en anden sammensætning, lavere andel af ipi og højere dose af nivolumab i CM511 - så var der tillige præcis samme (SOC) dose i den anden halvdel (dose som i CM067)

Og mener at den anden halvdel (SOC) viste et bedre resultat - på nær dét punkt, der var hoved pointen for forsøget, nemlig bivirkninger - som var mindre i første halvdel, med den ændrede dose…

Generelt sett er det faktisk motsatt. Legemidler viser ofte bedre effekt i kontrollerte randomiserte studier som inngår registreringspakken for godkjennelse enn hva klinikerne opplever i real world bruk. Sånn generelt sett. Studiepopulasjonen i industristudier er designet til å tease ut en så best effekt som mulig.

3 Likes

Fortell da!

oO takker! men kontroll gruppen nvm. legge den død.

D har jeg levert skattemeldingen. 79000 igjen på skatten. Så får vi håpe de kommer fort.

3 Likes

Er det ikke ca 2006 som er standard utbetaling, håper at det har kommet en godmelding lenge før det. Hvis ikke er vi antagelig på en god AA, iogmed at vi har vi en P verdi på < 0.01 som tilsvarer et konfidensintervall på 99%. Gjelder vel både INITIUM og NIPU
Dog det er andre faktorer en statistikken FAD vurderer mhp AA.

Noen får i slutten av mars de fleste i slutten av juni. Får jeg i slutten av juni og ingen melding er det ett relativt enkelt valg.

Da kjøper du Champagne for halvparten. Og søler bort resten

1 Like
15 Likes

En del ny og god bakgrunnsinfo i årsrapporten, bla. beskrivelser av mekanismene til drogene UV1 kombineres med, og oversikt og beskrivelser av patenter og markedsekslusivitet. Men det viktigste er jo “first half of this year, could be transformative — for […] biotech investors” :sweat_smile:

9 Likes

Har de endret på ordleggelsen sin fra “in H1” til “from H1” i den nyeste rapporten?

Det er nok mer en beskrivelse av at de har 5 stk Phase II read-outs incoming, og de begynner fra og med H1-23.

3 Likes

1H23, H1 2023, H1 eller 1H - same, same

2 Likes

Måtte sjekke, men samme ordlyd i fjor så vidt jeg kan se.

1 Like

Nettopp! På side 5 står det listet opp per studie
INITIUM readout: H1 2023
NIPU readout: H1 2023
FOCUS readout: H1 2024
DOVACC readout H2 2024
LUNGVAC readout: H2 2025

4 Likes

Heisann. Er helt ny på dette forumet, men er inveestor på min hals og må si jeg liker dette forumet. Investerer stort sett i Commodities, shipping og energi, men leste noen av trådene på Fa forumet og ble nysgjerrig på Tekinvestor. Ekstremt mye kunnskap blant enkelte her inne og stort sett saklig og veldig berikende tråder. Har nå tatt en posisjon i Ultimo på fem prosent av porteføljen. Diversiferer ikke mye, men siden dette virker som et delvis binært case og jeg har tre fire andre gode så ble det sånn. Lurer allikevel på å øke noe. Noen som har lyst til melde hvor tungt de er inne? Ikke i kroner så klart, men i prosent av porteføljen?

7 Likes