Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

UV1 funker på NIPU pasient.

Nei, Birgitte, han havnet faktisk i kontrollarmen står det der. Så han har vært heldig å fått god effekt av bare ipi+nivo.

3 Likes

Ok får logge på da

At han fikk god effekt av ipi og nivo forteller meg at mesoteliom fremdeles er immunterapisensitiv etter kjemoterapi, og for oss som tror på UV1 + CPI øker det vel sjansen for at dette kan bli noe :blush:

7 Likes

Du har rett👍

Det kan være interessant å grave i gamle avisartikler. Fra 2018 - et år før IPO:

“Vi utvikler en kreftvaksine som i første omgang skal dokumenteres som effektiv til behandling av kreft, men vi har ambisjoner om også å utvikle en vaksine som kan brukes til å forhindre tilbakefall etter operasjon eller til forebygging av kreft hos personer med spesielt høy risiko.”

https://www.dn.no/teknologi/oslo-universitetssykehus/oyvind-kongstun-arnesen/bjorn-rune-gjelsten/-jeg-tror-at-om-ti-ar-fra-na-har-vi-kontroll-pa-de-fleste-typer-kreft/2-1-334384

La det ikke være noen tvil: Det Ultimovacs forsøker å vise med INITIUM er det aller, aller vanskeligste. Om UV1 viser den ekstreme forbedringen (HR=0.60) som kreves for et signifikant resultat i metastatisk kreft i en indikasjon hvor sjekkpunkthemmere allerede fungerer vedlig bra, så er det et helt vanvittig antall muligheter som åpner seg.

8 Likes

Hva er sannsynlig fallhøyde om man i denne omgang skulle få et relativt skuffende resultat?

20.- 25,-

2 Likes

Det var spenstig, om du mener ned til kurs 20 til 25!

Vel, greit å bli minnet på risiko, når man vurderer hvor stor del av investeringene dette skal få utgjøre. :sweat_smile:

Fra 2019 - fra tiden rundt IPO:

– Den store drømmen er at kreft kan bli en kronisk sykdom som vi kan behandle, så det blir mer å leve med en kreftsykdom enn å dø av den, det er håpet vårt, forteller Jònas Einarsson

Dagsrevyen hadde også et langt innslag (hopp til litt før 22min ut i sendingen om ikke linken starter direkte på innslaget) :

4 Likes

De har fem skudd på mål, Gjelsten kommenterer risiko avslutningsvis i den ene nyhetssendingen fra NRK som det linkes til under, hvor han kommenterer: «det er ikke enten eller, det er vi sikre på nå»

4 Likes

Husk skatte fradraget er høyt i år på aksjer. Tiden er inne for å ta noen sjanser.

Må ha så mange skudd på mål du vil for meg eller at det ikke er enten eller…. Sannheten er…samme hvor mange k man har i banken…Ved shit readout kommer du godt under 30,- men for egen del sitter jeg over. En sjelden mulighet til flere gangeren jeg kanskje aldri får igjen så bære eller briste i det papiret.

Om dette hadde vært en stor fase 3 og man satset kun på denne ene indikasjonen er nok det fallet du henviser til realistisk. For Ultimovacs som har 5 skudd på mål, solide eiere, penger til å gjennomføre resterende studier mm - tror jeg nok ikke nedsiden er så stor som du indikerer, nedsiden er naturligvis uansett stor og alle må gjøre sine vurderinger.

bilde

…that you forget about TET.

Om UV1 skulle levere skuffende resultater, så er dette det andre benet å stå på (som man får vite mer om planene for Soon TM).

4 Likes

Nok en helg uten melding. Håpet lever

Kunne kanskje vært i fundamental, men….
Just nu pågår flera hundra kliniska studier som syftar just till detta, där Merck inte sällan står som klinisk samarbetspartner. Av dessa studier är det en handfull som drivs av nordiska noterade biotechbolag, t. ex. Ultimovacs , Evaxion Biotech , BioInvent och Mendus .

I Ultimovacs fall utvecklas cancervaccinkandidaten UV1 i flera cancertyper och i kombination med anti-PD1-checkpointhämmare. Bland annat undersöks UV1 i kombination med Keytruda i huvud- och halscancer samt i icke-småcellig lungcancer. Läs den senaste uppdateringen från bolaget här.

5 Likes

Kan hende det er kjent for mange, men leste i går at Keytruda utgjør en tredjedel av de årlige inntektene til Merck. En asset som øker effekten av- og tar Keytruda mange år forbi patentklippen er nesten uforståelig verdifullt. Gode resultater kan gi en avtale som får det aller meste til å blekne.

8 Likes

Finnes det noen oppdatert triggerliste eller er det kun INITIUM som gjelder?

Avlesningene fra INITIUM óg NIPU er guidet i H1 23. De overskygger naturligvis alt annet. Nest viktigst så venter vi på mer nytt på patentsiden og informasjon om hvilke planer selskapet har for videre utvikling av TET/UV2.

1 Like