Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Kan være bror av P Orderud :wink:

1 Like

Hørte gjennom Radium ep 263 igjen. Fra ca 26:58 spør Elisabeth: “So what would be the worst cates?” De Sousa: “The worst case is if there are safety issues … part of our strategy is to have five phase II studies … these are all different kinds of cancers, different biologies, how serious is the disease, how effective is the current SOC … So, are we saying that all the studies are going to be positive? No, we cannot say that. Of course we can hope, but I think that one positive study is enough to prove the concept … So if one study is positive then we show that there’s a value of having a cancer vaccine.”

Tolker dere det som at han sier at én positiv (primary endpoint met) studie av disse fem er nok til å bevise konseptet med at UV1 er en universell vaksine? Eller kun at man beviser at UV1 har fungert i den aktuelle indikasjonen?

For å dra det litt videre: Hvis man først skulle feile i INITIUM med påfølgende kurskræsj, for så senere lykkes i NIPU, kan man forvente at kursen i etterkant vil ligge betraktelig høyere enn i dag?

1 Like

Kjøpte mer på fredag for halvparten av det jeg har av tørt krutt.
Enten så har jeg tatt all info her inne og feil prosessert det til de grader og nedladner uttalelse om juleaften må ha vært en sleiver av en kommentar enten det eller så ser dette ut som svært svært spennende resultater. Vi er søren meg i april folkens uten melding. Hadde alle pasientene oppnådd tilbakefall slik som cm 067 eller cm 511 hadde vi fått vite det i høst…

Er det noen som helst utslag på dette i topp listene? Har DnB kontoer økt noe de siste månedene?

Ja det er sikkert litt kjedelig innlegg. Men men.

Null og niks

Selskapet har reist rundt i fjern og nær og snakket med større aktører / spesialistinvestorer. De venter på data. Så kan dere gjette hva som skjer om de er gode. Inntil flere av disse er nemlig i besittelse av en kalkulator. De klarer fint å trykke litt på den og deretter ville sikre seg størst mulig eierandel i selskapet på gode resultater. Folk kommer ikke til å skjønne hva som skjer.

It will be glorious.

IMG_4402

Edit:

Husk datarisiko og peaf.

17 Likes

Det som er litt merkelig, er jo at dersom store aktører og spesialinvestorer har samme info som her, så bør de jo vite at dette er en “sure thing”. Noen bør jo ha vett nok til å ta et større jafs av denne godbiten, før alle alfahannene skal sloss om den samtidig…

2 Likes

sure-thing-yes

Det eksisterer ingen sure thing i biotech. Men mye tyder på at UV1 kan bli veldig bra!

2 Likes

Joa, men poenget står fortsatt🙂

4 Likes

Det kan vel tenkes at disse større aktørene er ferdig posisjonert og at de derfor ikke trenger å kjøpe aksjer så tett opptil guidet avlesning?

1 Like

Noen få kanskje, men det er svært lite internasjonale fond og større eiere fra utlandet på eierlisten foreløpig. Og med tanke på de presentasjonene de har holdt utenlands i det siste er det grunn til å tro at MANGE sitter og venter på resultatene.

I dagens klima sitter likviditeten bom fast inntil fasit foreligger. Et tydeligere uttrykk for det enn Ultimovacs finnes vel knapt. Har alle glemt årene frem til høsten 2021 der aksjene kunne gå tresifret prosent på litt nye tidligfase data? Det var IPO’er over en lav sko og gratis penger.

Uansett, en god fasit blir ekstra moro gitt det ovenstående og det faktum at «alle» venter på data :crossed_fingers:

5 Likes

Ok. Mulig endel her inne tar litt i da når de beskriver hvor stor sannsynlighet det er for at denne skal gå 10gangen++😃.

Om de har beilet til spesialinvestorer som har bransjen som hovedfokus, så vil jeg annta at de har like mye greie på dette som tekspertene her, og i tillegg at de kan litt sannsynlighetsberegning.

De burde vel da hamstre aksjer med begge hender på nåverende niva om sannsynligheten er overveldende for 10x++ avkastning.

Sorry om jeg virker vanskelig, men det sitter litt langt inne å bette skattepenga fra NANO fadesen. Så leter med lupe etter flaws i logikken.

2 Likes

Alt vi kan si er at det er sannsynlighetsovervekt. I dagens klima er det tydeligvis ikke tilstrekkelig. Så enkelt, så frustrerende for oss som tok veldig mye større risiko. Ikke sett penger på noe du ikke tror på (eller forstår).

2 Likes

Hei! Jeg tror ikke management siste tid har brukt tid på å presentere eller beilet spesialistinvestorer. Dette er jo noe man typisk gjør for å forbrede pengehenting/emisjon. Jeg vil tro management heller fokuserer sin tid på å beile BP og potensielle partnere. Slike partnerekjøper som kjent ikke over børs før avlesning av data, men heller når caset er derisket med kliniske data fra fase 2 randomiserte studier.

I sum, jeg vil tro at det medisinske teamet nå er opptatte av å forbrede og jobbe med studiene og varte opp due diligence fra BP.

6 Likes

De har vel uttalt flere ganger at de har møt med (veldig) mange spesialistinvestorer også, i nyere tid. Disse vil jo nettopp gjerne komme inn gjennom emisjoner. Og det skal de jo gladelig få lov til på eventuelt gode resultater.

1 Like

Tenk om det sitter masse ledig kapital å venter på positivt resultat og det fører til en enorm kursøkning første dag. Da kan det fort bli labbetur til Oslo​:sweat_smile::grinning::grinning:

Snart påske - og et par skønne fortjente fridage på vej, med udsigt til en par herlige påske frokoster, med besøg helt fra Chile - men udover dette, så er glæden “næsten” ekstra stor fordi man stadig sidder og venter.

For selv om ventetid kan være svær at kapere, så er det jo netop i dette tilfælde særdeles positivt at vente, jo længere jo bedre - (YES, det er her at der skal nævnes, at uagtet tidspunkt for data så HUSK - at der altid er data risk.)

Og med tanke på hvor langt vi er nået hen i perioden på disse to eventdrevne cases, begynder man at blive lidt i tvivl om - Er det INITIUM som vi først kommer til at høre fra, eller kan NIPU måske overraske.

Tjaaaa- set ud fra de skemaer vedr. INITIUM og NIPU som Polygon på aller bedste måde har udarbejdet, så er vi i al fald godt på vej mod de ønskede endepunkter for begge, INITIUM burde vel nu være nået og NIPU stærkt på vej. (Med forbehold til den mindre forsinkelse, der umiddelbart var på et tidspunkt i 2022)

INITIUM

NIPU

OBS husk - datarisk - datarisk - datarisk :slight_smile:

11 Likes

Det har på Tekinvestor i lang tid vært diskutert hvor lang tid det mest sannsynlig vil ta å “vaske” data etter at 70 eventer er oppnådd. Jeg lurer i denne forbindelse på om selve analysering av ferdig vaskede data også inngår i denne prosessen, eller vil tid for analyse av virkning av UV1 komme i tillegg?