Vi får topplinje umiddelbart etter «vask», dypere analyser finner deretter sted etter vi har fått overordnet fasit.
Jeg tror at en del internasjonale investorer kvier seg for å investere i ULTI på grunn av en kombinasjon av lav market cap (mange har grenser på f eks 1 mrd USD) og lav likviditet i aksjen.
Ellers er jeg enig med @Shadowsbane i at det jo er overraskende at ikke noen større aktører har begynt å røre på seg i løpet av 2023. Logikken som er gjentatt med at sjansene for suksess øker for hver måned/uke/dag burde jo ha trigget noen til å begynne å posisjonere seg.
Men hvem vet kanskje de første data kommer tirsdag neste uke?
Ikke misforstå, jeg er også ganske overrasket. I all den tid det ikke er noe i veien med statistikken og dens utfallsrom. Noe det ikke er. Men slik er det, dessverre. Det har ikke blitt noen gevinst for å ta betydelig utviklingsrisiko hittil. Ting kan alltids endre seg over natten, det er en del av gamet.
Hvis markedet var effisient, ville det ikke være noe poeng å kjøpe enkeltaksjer. Da burde man heller kjøpe brede indeksfond.
For oss som tror at markedet ikke er effisient gjelder det å utnytte situasjonen når forskjellen på faktisk Selskapsverdi og den verdien man selv mener selskapet bør ha blir stor nok.
Kanskje feiler UV1, og vi taper en god del penger. Det betyr ikke at vi tok feil. Bare at det alltid vil være datarisiko.
Det betyr på den annen side at man aldri bør gå inn med mer penger i et selskap enn man er villig til/kan tape.
Men det er også det eneste de har å forholde seg til. Det er helt unikt at informasjon foreligger som gjør det mulig å gjøre de utregningene noen av oss har gjort. Derfor har ingen analytikere eller større spesialistinvestorer heller gjort det denne gangen. Det er ingen tvil om at det finnes mange der ute som er bedre i stand til å vurdere de tusenvis av biotekcase som finnes enn oss på Tekinvestor, men akkurat i tilfellet Ultimovacs tror jeg ikke det finnes et spesialistmiljø et eller annet sted på kloden som er bedre i stand til å vurdere akkurat dette caset bedre enn den samlede kompetansen og kunnskapen her på TI.
Som du er inne på, så er likviditeten for lav til at noen skal klare å kjøpe før mer enn noen få millioner uten at kursen stiger 50%, så da venter de store aktørene heller data og at (den for dem ikke kvantifiserbare) risikoen er tatt ned og likviditeten øker.
Gudene skal vite at disse avlesningene sammenfalt med en hel serie negative hendelser i omverden og makroøkonomien siden 2021. I dag er det et historisk rævva sektorsentiment, så følger R/R deretter.
Har dagens kurs egentlig noe å si da, dersom din intensjon uansett har vært å vente på resultatene? Det vil jo selvsagt bli en annen sak dersom du hadde tenkt å selge en del av beholdningen på forventet FOMO.
(Tross alt har du vel inngang på lavere kurser enn dagens?)
Stemmer sikkert, jeg følger ikke alle podcaster og presentasjoner så tett. Mitt rasjonale er at Ulti teamet er veldig leant (25 ansatte?) og å varte opp BP sin due diligence prosess krever mye energi og tid fra mennesker som også har andre oppgaver. Slikt sett vil jeg tro at selskapet må proritere hvem de skal varte opp, BP eller andre type investorer. Sausen snakker sikkert generelt med andre investorer, men tror de interne ressursene inkl CMO er forbeholdt BP oppfølgning i tillegg til de kliniske programmet.
Generelt og ikke spesifikt til deg Henk, men hva legger folk her i begrepet “utenlandske spesialistinvestorer”? Hadde vært interessant å høre.
Jeg kan bare snakke for meg selv, men min intensjon var å ta ned svært høy eksponering på høyere kurser før avlesning. Nå blir det jo ikke slik, gitt at risk-reward er en helt annen på kurs 100 og ikke 200+ som man trolig ville sett med en annen oppkjøring.
Godt spørsmål, jeg har ikke tenkt over det utover at selskapet har sagt at de møter med- og ønsker å få inn slike fra utlandet. Tipper det er en mer eller mindre lang shortlist av VC, spesialistfond og whatnot de targeter.
PCIB fik jo inn en nederlandsk spesialinvestor. Det spesielle med dem var at de startet å selge så fort de hadde muligheten og til godt under emisjonskursen
Fra midt på dagen i morra stenger børsen frem til tirsdag mens vaskemaskin står å går. Skal vi få se at påskemorgen slukker sorgen?
Onsdag (i morgen) etter børsstenging må jo være det desidert beste tidspunktet for å slippe nyheter. Da er det 6 dager til børsen åpner igjen, samtidig som de fleste utenlandske interessenter har flere arbeidsdager å fordøye nyheten på, siden de ikke opererer med like lang påskeferie som vi gjør i Norge.
Så om de har mulighet til å påvirke CRO bittelitt (dersom dataene er klare, selvsagt), så ville dette være et perfekt tidspunkt for nyhetsslipp.
Gitt at det er positivt da
Det er jo veldig lite sannsynlig at dataene er så negative at det ikke er noen ting å lure på. Da ville vi mest sannsynlig fått melding for lenge siden.
Altså vil det mest sannsynlig være signaler om effekt uavhengig av om primærendepunkt er oppnådd eller ikke. Så blir det opp til hver enkelt aktør å forholde seg til de få datapunktene som blir kommunisert i første runde.
Så selv om dataene ikke nødvendigvis skulle være superpositive, kan det være godt med litt tid for å la resultatene synke litt inn. Carlos har også uttalt at det ikke nødvendigvis blir en failure selv om primærendepunktet ikke blir oppnådd.
Bottom line er vel at veldig lite i verden er svart/hvitt, og det er greit å ha det i bakhodet når børsmeldingene(e) fra Ultimovacs nå snart tikker inn.
Litt pent sakt, så er mange av oss VELDIG VELDIG spente
Til forskjell fra Jesus, så ser det ikke ut til at INITIUM eller NIPU er klare til å komme ut til påske. Nå begynner det å bli vanskelig å ikke være optimist.
Forsinket => short skiten (:sarkasme:)
De venter nok på Kristi himmelfartsdag
Min konservative analyse går på at publiserte resultat før i siste halvdel av mai og ut i juni ikke er ønskelige.
Tror begge armene gjør det langt bedre enn statistikkene fra BM sine studier viser (man har høstet mye erfaring med hvordan man tar best vare på studiedeltagerne). Men når det drøyer ut i Mai tror jeg kombien med UV1 tar innersvingen på kontrollarmen (inkl. vask). Dette er bare min private synsing!
Makro ser dårlig ut for påsken i Europa/US så kan være like godt at OSEBX er stengt. Kan komme med en ren teknisk analyse i påsken.
God påske til alle Ultimovacs-aksjonærer og håper på en fin vår og sommer for alle oss her inne og alle pasientene som trenger UV1, eller kanskje etter hvert UV2 !
Vel, CM 511 som kom med resultater i 2019 hadde dårligere Mpfs enn CM 067 som kom ca 4 år tidligere, så jeg er ikke sikker på om den teorien holder. Spennende blir det, God påske
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.