Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Hva man egentlig har råd til å tape er jo en subjektiv vurdering som har en tendens til å endres til stadighet. :sweat_smile:
Det viktigste er dog tross alt å unngå å gamble med lånte penger…

3 Likes

Personlig blir det siste forsøk i biotech der jeg satser hardt. Men hvem vet. Kanskje ultimovacs blir en aksje man aldri selger men at man blir tvangssolgt ved oppkjøp. Om det blir suksess så ser jeg ingen grunn til å selge ved gode resultater i initium og nipu. Da kommer det jo triggere på rekke og rad og spesielt partner avtale og kommersialisering. Og en godkjent ny medisin i combo med cpi i melanom lunge og bryst kreft osv… Ja da er det jo umulig å pris sette.

Jeg kjente mer på risiko rundt jul. Men nå tenker jeg at det værste er over. Ihvertfall om statestikken skal ha noe for seg.

8 Likes

Har dessverre fått vite at et nærstående familiemedlem har fått påvist føflekkreft med spredning :cry:.

Tror dere det vil være mulig å få behandling med UV1 selv om studien ved OUS nå er fullrekrutert? Eller må man vente til UV1 får midlertidig markedsgodjennelse?

Det er vel etablert at behandlingen er trygg - og vi har jo stor tro på effekten - og vil få svar på dette snart. Betaler gjerne av egen lomme for å evt finansiere det, men det er kanskje umulig pga regler m.m…?

7 Likes

De holder forsatt på å rekruttere 20 stk, litt usikker på hvor disse rekrutteres fra. Be legen til familiemedlemmet ta kontakt med Øivind Foss eller hør selv:

970 08 357
[email protected]

16 Likes

Ta kontakt med selskapet og hør om det er mulig å få tilgang til UV1 under “compassionate use”. Dette innebærer at man får tilgang til legemiddler som er under utprøvning, under visse forutsetniger. SLV fasiliterer slikt. Ofte må legemiddelselskapet lage en “protokoll” på hvordan druget skal brukes og man har en definert systematisk oppfølgning.

Gjelder ikke Ulti spesifikt eller Norge, men alle legemidler/selskap og en internasjonal løsning, men krever endel av selskapet, legene og myndighetene.

Veldig leit å høre at dette skjedde @nhy1024 - en mager trøst er at behandlingen har kommet mye lengre enn feks for 10-15 år siden…

Håper det løser seg!

10 Likes

Rent anekdotisk, så kjenner jeg noen som nettopp ble behandlet for avansert føflekkreft med ipi og nivo, uten UV1. 3 måneder senere er han i komplett remisjon og har gode prognoser. Ipi og Nivo er en effektiv kombinasjon allerede.

8 Likes

Trist å høre at noen i familien din har fått den diagnosen @nhy1024 . Ultimovacs har dessverre ikke et “compassionate use” program, eller muligheten til det pt. Så den eneste muligheten er at han eller hun kvalifiserer til inklusjon blant det siste 20 pasientene i INITIUM.

5 Likes

@nhy1024

3 Likes

Tusen takk for alle svar.

Har kontaktet selskapet nå og kommer til å informere lege om en potensiell mulighet. Håper selvfølgelig at standardbehandlingen skal være nok.

7 Likes

OK, var ikke klar over denne policy’en til Ulti.

Slikt er noe de kanskje igjen kan vurdere etter positive fase 2 read-outs, who knows. Et expanded access program er veldig verdifullt, ikke bare mtp at pasienter får druget tidlig, men leger får ervervet erfaringer og bruk før legemidlet er godkjent. slikt sett starter ikke lanseringen “kun” med fase 1-3 data, men også flere leger og sentre som har brukt det under compassionate use.

2 Likes

Det er nok noe de rett og slett ikke har mulighet til før de får mer data, nei

2 Likes

Ikke lenge til nå da - hvor vi har mer data :wink:

2 Likes

Personlig anekdote her også. Nær person fikk føflekkreft med spredning til nyre, binyre og et par lymfer.

De to organeme ble fjernet og immunterapi igangsatt og nå er det fire år uten snev av sykdom og med god livskvalitet.

Jeg er usikker på hvilke legemidler som ble benyttet men det finnes heldigvis gode behandlingsalternativer selv ved spredning.

7 Likes

Selskapet har ikke akkurat lagt listen lavt med melanom / ipi+nivo og mesoteliom :sweat_smile:

1 Like

Det er fristende å trade litt når kursen svinger sånn, men jeg tørr ikke fordi jeg er redd det skal komme resultater mens jeg er ute.

Løsning:

Kjøp mer når du tror det skal gå opp, selg når du tror du er på toppen :slight_smile:

1 Like

image

24 Likes

Vi må holde sammen, denne gangen går det veien!

image

22 Likes

Kjører en liten lørdagspoll på Twitter. Hva tror du?

1 Like

Glemte alternativet:

  • Trodde de allerede skulle ha kommet
1 Like