Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Åh herregud - her er jo det bare å laste opp - julaften/nyttårsaften og bursdag på en gang og viktigst av alt, er pasientene bak tallene og faktisk lever lengre og snart ett helt år lengre enn historiske data!

9 Likes

Krysser fingrene for at dette er en medisin som virkelig gir bedring til pasienter, og det virker jo lovende! Kul melding :grinning:

Må si at i Ulti, så skyldes utsettelser litt andre forhold enn biotekselskap der jeg har investert :joy:

4 Likes

Selvfølgelig veldig bullish, og grunn til å håpe på en solid kursoppgang.
Men kan dette bety at de legger til grunn at vasketiden tar lengre tid siden de allerede nå 9 uker før 1H er slutt vet at de 70 ikke vil nås i tide til å bli klare med f.eks. 3 ukers vasketid? Eller har de fått vite at det er XX antall events nå og at det tallet er langt under 70 så da beregner de at det ikke vil komme dit i løpet av 1H?

2 Likes

Uansett om det er det ene eller andre, så er det utvilsomt bare positivt at de ennå ikke har oppnådd 70 events når vi skriver 25. april 2023. :star_struck::star_struck::star_struck:

1 Like

Det er ikke noen endringer i standard of care som skulle tilsi såppass forlenget overlevelse for denne gruppen regner jeg med?

Nope :grinning_face_with_smiling_eyes: Det bare begynner å vise seg at det er smartere å løpe med joggesko enn barbeint, for å bruke CMOs bilde. 🏃‍♂ :athletic_shoe: :wink:

Selv om de selvsagt ikke kan bevise det før de kan kikke på tallene, så skal man være kreativ for å finne andre scenarioer som er mer troverdige enn at UV1 faktisk har effekt og fører til lengre overlevelse/tid til progresjon.

5 Likes

Ikke mye skuffelse her hos deg i dag nei​:blush::+1:

Ikke her heller. :blush::birthday::bouvet_island:

3 Likes

Siden NIPU ikke er nevnt, betyr det at “vasking” pågår her, og at NIPU resultater derfor kommer før INITIUM?

1 Like

Jeg synes det er interessant at de ikke endrer til å si at de forventer readout i 3Q men skriver 2H, Betyr det at det faktisk kan bli oktober, november eller desember før vi får resultater?

Hva var i så fall de beregnede sannsynligheter for dette i de mye brukte modellene til @ketilaaj .

Eller må man begynne å spørre seg om det har skjedd en bedring i PFS også hos placebo gruppen som gjør at beregningen vil måtte justeres litt?

En kan ikke slutte noe om NIPU ut av dette.

Events kommer mye tettere i NIPU så jeg vil tro at der kan man fortsatt ha mulighet for Q1 avlesning. For tidlig å endre guiding uansett sannsynligvis.

1 Like

De guider vel bare halvårlig.

5 Likes

image

14 Likes

Det forstår jeg ikke, Birgitte. De vet ikke hvor mange pasienter som mangler i INITIUM før 70 events er nådd, de vet bare pr. nå et 70 events (avlesning) ikke har inntruffet. Det betyr også at de ser for seg litt mere enn 2 måneder til “vask”. Estimert vasketid er vel den samme for NIPU, så hvis avlesning heller ikke hadde skjedd pr. nå der, så ville de vel meldt om utsettelse der samtidig?

Jeg regner med de har tatt en telefon å fått vite at det er ikke i nærheten av 70 events… Derfor kan de oppdatere guidingen.

1 Like

Forstår det ikke slik. Se Polygon på Fundamenttråden.

Ja jeg ser det nå, virker fornuftig slik Polygon tolker det.

9 Likes

Litt for spennende dette. Da får vi nipu først med all sannsynlighet… :zipper_mouth_face:

Redeye judges that Ultimovacs announcing a slight delay for its phase II INITIUM readout from H1 2023e to H2 2023e does not constitute a major change in the company’s equity story. We will adjust our estimates in our Q1 2023 report comment and do not expect to change our valuation significantly.

Christian Binder

This morning, Ultimovacs announced that its phase II INITIUM readout timeline has shifted from H1 2023e to H2 2023e. The event-driven trial’s data analysis will commence once 70 of 156 recruited patients have experienced confirmed disease progression, which has not yet occurred. The company cites slower disease progression than anticipated based on historical controls as the reason for the announced delay.

In an optimistic scenario, this might derive from the treatment group (UV1+ipilimumab/nivolumab) experiencing considerably longer progression-free survival (PFS) than expected. In a more neutral scenario, general improvements in treatment since pivotal reference trials might have elongated PFS in both INITIUM’s control and treatment groups. Both scenarios constitute speculation on our part, and only the actual trial data can show what has happened.

Overall, we view the announced delay as relatively neutral and minor. We have previously modelled a potential licensing deal for late-stage clinical development of UV1 in late 2023e or H1 2024e. Following today’s announcement, we will likely delay our licensing deal estimate until 2024e, contingent on positive INITIUM and NIPU readouts in 2023e. However, we expect this estimate change will not significantly change our valuation or view of Ultimovacs’ equity story

4 Likes

Hvordan gjenkjenne en Ultimovacs aksjonær på gaten i dag:

dc62389d416fe466fd88d3c29c31f8c6

17 Likes