Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Blir det ny ATH i dag?

I NIPU er det heller ikke Ultimovacs som er sponsor. Det er det OUS med Helland i spissen som er. De har ikke nødvendigvis samme varsling fra CRO. Om Helland vil varsle Ultimovacs fordi de muligens ikke vil rapportere innenfor selskapets guiding tviler jeg på

1 Like

Skal man tro redeye åpner vi uendret … jeg tipper mellom 10-15%

Om det er guidet H1 i NIPU av U så vil jeg vel tro at Helland/OUS varsler Ultimovacs på et eller annet tidspunkt om at guiding ikke vil bli holdt slik at dette kan kommuniseres til markedet.

Men ellers takk for info om at NIPU blir håndtert på en annen måte - noe som bare understreker at man ikke må trekke noen NIPU slutninger ut av dagens melding.

Denne meldingen er vel det samme som å si at uv1 har effekt med stor sannsynlighet. Om kurs burde være 1000kr ved positiv avlesning burde vi gå minst 50% i dag, men om vi gjør det er jo en annen sak. Derimot tror jeg vi går inn i en positiv trend opp og forbi 200kr frem til juni.

2 Likes

Dynamikken endret seg med denne meldingen. Holom snakket jo om en type investorer som ønsket å selge før avlesning. Disse har nå god tid. På samme måte kan enkelte tro at det nå ikke haster å kjøpe om man ønsker å sitte over. Man kan jo se an kursen og kjøpe på røde dager kan man tro. Men så var det denne jokeren da, som heter NIPU. Kommer den inn med “reached primary endpoint” om en uke eller fem så kan gjerdesitterne bli hengende fast i piggtråden :wink:

3 Likes

Spørsmålet er vel hva markedet forventer at markedet gjør. Hvis markedet forventer at markedet reagerer positivt til dette kan markedet føle en trang til å kjøpe før kursen blir for høy.

1 Like

MOST SOON:

5 Likes

Snart tilgjengelig; Einarsson-figur med hatt&sigar!

image

7 Likes

Må si jeg virkelig unner Einarsson denne suksessen etter så mange failures for norsk bio.

Han har jobbet utrettelig for OCC og pasientenes beste, og han gjør det vel nesten uten økonomiske insentiver for egen del.

:raised_hands::raised_hands::raised_hands:

9 Likes

At dagens melding foreløpig kun har gitt en liten tier ekstra forteller meg at det er få utenfor menigheten som følger ordentlig med. Dette er en enorm derisking.

1 Like

Var jo en grei salgsinteresse rundt disse nivåene. Omsatt for nesten 10MNOK på 40 min og «bare» 6% opp… Nei, her skal vi MYE opp fremover. Dette er bare en forsmak👍

2 Likes

Hei godtfolk. Dette virker jo som positive nyheter, men hvis kontrollarmen også viser seg å ha en overraskende lang levetid kan vel forholdet mellom de to armene fortsatt ikke være særdeles gunstig? Eller tenker jeg feil?

Det kan det (det er vel de de også sier i meldingen). Spørsmålet man må stille seg om det er sannsynlig med en så forskjellig kontrollgruppe i forhold til tidligere studier med samme inklusjonskriterier. Mulig, Ja, men ikke sannsynlig

2 Likes

Spennende tider ahead. Lykke til :crossed_fingers:

Enig i den. Takk for godt svar…

DnB har laget ny analyse-rapport - forventer minst 10% kursstigning i dag, men justerer ellers ikke kursmålet sitt på 200. De mener også man bør være noe forsiktig …" since it may also be the case that the patient selection in the INITIUM trial has an overweight of relatively less advanced patients or that the hospitals are better than before at providing the patients with the comparator drug combination (without UV1)".

image

5 Likes

Helt sykt å få fylt på med såpass mye aksjer etter en slik melding! Gavepakke!

4 Likes

Holom har jo uttalt at «tiden jobber for oss», så det ville jo da være overraskende om ikke de så på dette som en positiv melding.

Forstår samtidig at de ikke flytter for mye på tallene og kursmålene (hva er de beregningene egentlig verdt anyways?). Og de vil også selvsagt ta alle forbehold.

Bottom line er likevel at de som vet, de forstår. Dette er en så positiv melding vi kunne få. Husker dere folk her inne jublet når vi passerte desember, januar, februar, mars og til og med påske uten melding? Nå har selskapet meldt at progresjonen går så seint at vi må over i H2 før vi får svaret.

Det har liksom vært en slags spøk her inne, det. «Ja, plutselig må vi ut i sommerferien pga effekten er så god. Ja, liksom, vi kan jo drømme».

Vel, nå er vi her. Det blir altså ikke INITIUM-resultater før (tidligst) i juli :sunny::sunglasses::beach_umbrella:

Kan fort bli en god sommer! :star_struck:

NB: Datarisiko

5 Likes

Jeg skjønner ikke dette selv heller, men også analytikeren i ABG er veldig forsiktig med å tolke dette veldig positivt og tror på bare noen få % oppgang i dag. Men han har jo 180 i target, så han anbefaler jo da samtidig kjøp uten å være så bullish at han blir hengt ut i avisene om det går feil. “Twitter biotech analytikeren” Bertrand Delsuc er også i den forsiktige campen.
image

Så for de som har tenkt å øke boligkreditten for å gå mer enn “all-in” kanskje det skal tas som et hint om å ikke være grådige.

1 Like