Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

According to INITIUM’s event-driven design, topline progression free survival results will be disclosed after progression of cancer or death has been verified in 70 patients. Based on published historical data for the combination of ipilimumab and nivolumab, progression was estimated to occur in 70 patients by the first half of 2023. The last update from the INITIUM trial shows that it is taking longer than anticipated to observe the required number of patients showing progression. With this shift in timeline, the topline results will not be announced before the second half of 2023.

Dette ble meldt markedet i går. Det har ikke markedet forstått en pøkk av hva betyr (enda). Man lurer iblant på hvorfor man holder på med dette :rofl:

Edit: en anonym bruker på chatten oppsummerte ting på en pedagogisk måte:

Det som er så bra med gårsdagens melding er at sansynlighetsovervekten for at UV1 har noen virkning nå er overveldende. Ja kontrollarmen kan være friskere enn i sammenlignbare studier, so what? UV1 trenger ikke å vise en fantastisk effekt for at U skal være et interessant mål for BP. Det holder med en mindre effekt for å gjøre BP interessert ( jamfør Xofigo som ikke hadde voldsom effekt) BP er ikke interessert i UV1 fordi det virker godt, BP er interessert i UV1 fordi det kan bidra til å forlenge patent på deres immunterapimedisin mens konkurrentene sine går av patent. For å få patent på UV1 + valgfri immunterapimedisin trengs det ikke så voldsom forbedring fra dagens behandling.

Kanskje selskapet åpner døren for å formidle en begrunnet optimisme rundt studiene fremover.

12 Likes

Jeg er tydeligvis stokk dum, det som jeg så på som en kanon melding var verdt 1% opp… er det mulig… Oslo børs er og forblir ett mysterium.

Det jeg alltid vurderer i mine aksje valg er nedside. Hva er max nedside og hvor mye er man villig til å tape ift oppsiden. Gårsdagens melding for meg gjør enormt mye med nedsiden. Det er like viktig som oppsiden at nedsiden er begrenset. Akkurat nå får man altså derisket case med enorm oppside. Som regel henger de sammen. Men dette må da være unikt…

7 Likes

Kanskje har reaksjonen på gårsdagens melding sammenheng med at det for tiden er garasjesalg i norsk biotek.

2 Likes

Hehe, konkurs-, garasje- og brannsalg hjelper ikke nei.

Jeg planla å doble ved god avlesning, men endte med å gjøre det på gårsdagens melding. Dette blir bra😅

12 Likes

Med henblikk til de siste 78 postene

10 Likes

Grønnskolling til slutt der altså

1 Like

Hvordan var guidingen i nipu? Og hva om vi får en tilsvarende melding der? Eller følger de tidsskjema siden vi ikke har fått noe info samtidig med forrige melding.

3 Likes

@Fartin , tror vi kan være ganske trygge på at avlesningsredultatet fra NIPU-studien kommer før kvartalet er omme. At børsmeldingen vi fikk i går ikke omfatta NIPU, var nok nøye vurdert.

Var det også guidet til 1h23? Eller har de ikke sagt noe om det?

Selskapet har vel guidet H1 for Nipu også, mens Helland mener jeg har nevnt hun forventet resultater 2-3mnd etter siste pasient innrullert som vel var 23.01.23.

I hvor stor grad vurderes det antatt gode resultat fra INITIUM å øke sannsynlighet for en positiv overraskelse når Nipu resultat kommer?

1 Like

Ja akkurat. Den har jeg ikke fått med meg. Det er altså rett i overkant av 3 måneder idag…spennende.

Sjølsagt umulig å ha noen bestemt mening om, men for egen del tenker jeg at økte forventninger til Initium ikke burde redusere mulighetene for suksess også i NIPU-studien. Men husk; meso er regna for å være en langt vanskeligere kreftsykdom å kurere.

Jeg nekter å tro at NIPU også blir utsatt til 2H.

Studien går i pasienter som har fått tilbakefall etter kjemoterapi som førstelinjebehandling av en veldig alvorlig kreftform. I tillegg har flesteparten antakelig blitt diagnostisert og behandlet under en pandemi, og vi ser fra andre kreftformer at flere pasientgrupper har hatt verre prognoser (vært sykere) når de har møtt hos lege enn normalt. Kanskje fordi de ikke har turt, har trodd det har vært noe annet etc.

Ser man tegn til, eller effekt av UV1 her, er det veldig lovende. :muscle:

7 Likes

Altså mye av samme populasjon som TRVX behandlet i combo Oncos + chemo? P.t er de class leading på mPFS på meso, men chemo er ikke lengre SoC vel?
Det er vel ipi+nivo, eller surrer jeg nå?

https://www.jto.org/article/S1556-0864(21)02376-5/fulltext

1 Like

Ok, om Helland sa 2-3 måneder etter siste innrullerte er vi ihvertfall i den riktige enden av det estimatet.

1 Like

I store deler av verden blir det nok det i førstelinje, ja. Det vi ser etter er effekt av UV1, og det er sekundært at behandlingslandskapet har forandret seg. UV1 har enda tilgode å vise effekt i randomiserte studier. Å vise effekt i mesoteliom handler om å underbygge det universelle rasjonalet.

7 Likes

Stor sannsynlighet er det vel at “vask” er i gang… og at de har "kontroll " tidsmessig… Hadde de vært usikker, hadde de ventet litt med meldingen som kom tidligere i uka…

4 Likes

Er det 39-31 man håper på i nipu for å oppnå endepunktene? Om vi skal de på statestikken til Kjetilaa så er det ca 60 % sjanse for at de pr idag er på 39 eventer inkl vasketid pr idag og omkring 50% sjanse for 40-30?

Nesten litt beklagelig men jeg har hatt nesten alt fokus på initium. Det er tydelig at det er her vi først får news så det hadde vært fint med litt fokus på nipu.