Kanskje har reaksjonen på gårsdagens melding sammenheng med at det for tiden er garasjesalg i norsk biotek.
Hehe, konkurs-, garasje- og brannsalg hjelper ikke nei.
Jeg planla å doble ved god avlesning, men endte med å gjøre det på gårsdagens melding. Dette blir bra😅
Med henblikk til de siste 78 postene
Grønnskolling til slutt der altså
Hvordan var guidingen i nipu? Og hva om vi får en tilsvarende melding der? Eller følger de tidsskjema siden vi ikke har fått noe info samtidig med forrige melding.
@Fartin , tror vi kan være ganske trygge på at avlesningsredultatet fra NIPU-studien kommer før kvartalet er omme. At børsmeldingen vi fikk i går ikke omfatta NIPU, var nok nøye vurdert.
Var det også guidet til 1h23? Eller har de ikke sagt noe om det?
Selskapet har vel guidet H1 for Nipu også, mens Helland mener jeg har nevnt hun forventet resultater 2-3mnd etter siste pasient innrullert som vel var 23.01.23.
I hvor stor grad vurderes det antatt gode resultat fra INITIUM å øke sannsynlighet for en positiv overraskelse når Nipu resultat kommer?
Ja akkurat. Den har jeg ikke fått med meg. Det er altså rett i overkant av 3 måneder idag…spennende.
Sjølsagt umulig å ha noen bestemt mening om, men for egen del tenker jeg at økte forventninger til Initium ikke burde redusere mulighetene for suksess også i NIPU-studien. Men husk; meso er regna for å være en langt vanskeligere kreftsykdom å kurere.
Jeg nekter å tro at NIPU også blir utsatt til 2H.
Studien går i pasienter som har fått tilbakefall etter kjemoterapi som førstelinjebehandling av en veldig alvorlig kreftform. I tillegg har flesteparten antakelig blitt diagnostisert og behandlet under en pandemi, og vi ser fra andre kreftformer at flere pasientgrupper har hatt verre prognoser (vært sykere) når de har møtt hos lege enn normalt. Kanskje fordi de ikke har turt, har trodd det har vært noe annet etc.
Ser man tegn til, eller effekt av UV1 her, er det veldig lovende.
Altså mye av samme populasjon som TRVX behandlet i combo Oncos + chemo? P.t er de class leading på mPFS på meso, men chemo er ikke lengre SoC vel?
Det er vel ipi+nivo, eller surrer jeg nå?
Ok, om Helland sa 2-3 måneder etter siste innrullerte er vi ihvertfall i den riktige enden av det estimatet.
I store deler av verden blir det nok det i førstelinje, ja. Det vi ser etter er effekt av UV1, og det er sekundært at behandlingslandskapet har forandret seg. UV1 har enda tilgode å vise effekt i randomiserte studier. Å vise effekt i mesoteliom handler om å underbygge det universelle rasjonalet.
Stor sannsynlighet er det vel at “vask” er i gang… og at de har "kontroll " tidsmessig… Hadde de vært usikker, hadde de ventet litt med meldingen som kom tidligere i uka…
Er det 39-31 man håper på i nipu for å oppnå endepunktene? Om vi skal de på statestikken til Kjetilaa så er det ca 60 % sjanse for at de pr idag er på 39 eventer inkl vasketid pr idag og omkring 50% sjanse for 40-30?
Nesten litt beklagelig men jeg har hatt nesten alt fokus på initium. Det er tydelig at det er her vi først får news så det hadde vært fint med litt fokus på nipu.
Hør Åslaug Haga ( studieleder Nipu) i Nyhetsmorgen Nrk 1 fra kl. 08.14.30 hvor hun bla. sier at “man i fremtiden vil bli bedre innen presisjonsmedisin ved å utnytte feil ved kreftcellene samt innen immunterapi”. Tenkte umiddelbart på UV 1 og telomerase.
Vet ikke om jeg vil kalle telomerase en feil ved kreftceller, men skjønner hva du mener.
Det sagt, er det sånn nå, at suksessen i INITIUM er vår verste fiende? Det kan virke som at markedet ser for seg at NIPU kommer først, og at det er mer skepsis til god avlesning her?