Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Nykode omtaler sin egne resultater som bedre enn Moderna sine… og kursen er ned… så at Ultimovacs også er ned på den guidingen er kanskje å forvente på Oslo børs.

Ingen melding før 17 mai så øker jeg litt til. Men jeg tror vi får en melding før.

Nykode kursen er selvfølgelig en del av de svært negative bioteksentimentet blant norske investorer etter mange smeller; TRVX, NANOV, BGBIO, PCIB for å nevne noen. Men ULTI kursen tror jeg vil utvikle seg helt uavhengig av hvordan NYKD har gått i det siste.

Har du klokkertro på ULTI ville jeg kjøpt i dag og ikke ventet, kjøpte selv litt ekstra på disse nivåene tidligere uken. Caset blir jo bedre for hver dag om logikken med de historiske sammenligningene holder seg. Lykke til!

1 Like

Ja, jeg tok litt til. Har vel ikke all verdens å si.

Ser at bare på den tiden denne ble publisert og fram til nå at stigningen er ganske bratt på kort tid…så det drar seg kjappt til i nipu virker det som…

IMG_4570

1 Like

Det kan jo bli litt av et halvår for Helland om hun leverer oppnådd endepunkt i NIPU :medal_sports:

3 Likes

Hadde vi en oppdatert grønn strek på juli for initium? Prosentene for suksess må jo være tett på 90%

image

3 Likes

Nytter ikke med 90% her, kom tilbake når det er 200% :see_no_evil:

1 Like

Husk at modellen ikke tar med folk som ev. melder seg av studien underveis, men ellers er den vel å regne som korrekt ut ifra hva vi vet i dag og kan sammenlikne med.

1 Like

Det stemmer ikke, det er bakt inn samme sensurrate som i referansestudiene

2 Likes

Jo, den gjør det. I den forstand at resultatene/plottene for historisk kontroll hensyntar sensur, frafall mv. for i disse studiene. INITIUM/NIPU kan kanskje ha høyere (eller lavere) rater av eks. frafall, men det er i utgangspunktet ingen grunn til at det skal avvike veldig.

3 Likes

Tja, de andre studiene skjedde vel ikke under Covid perioden, som jo kan ha holdt folk unna sykehus og også eventuelt “køddet til” sykdomsforløpet. Har noen spurt selskapet om dette, det burde vel egentlig ikke vært noe problem å oppgi tall for sensurerte pasienter totalt uten å spesifisere nærmere?

Av samme grunn (Covid-19) kan det også tenkes at pasienter har ventet lenger for å komme til behandling. (og er sykere). Da kan en tenke seg at resultatene burde kommet tidligere.

1 Like

Det har vært en del fokus på om kontrollgruppen i INITIUM er friskere enn studiene vi har sammenlignet med (hovedsakelig CM067). Det har imidlertid vært lite fokus på om CM743 kan være sykere eller friskere enn NIPU populasjonen. Jeg mener at vi har gode grunner til å anta at populasjonen i NIPU er signifikant sykere enn CM743. Dette begrunner jeg pga følgende:

• CM743 er første linje vs NIPU er 2. linje. Det pleier å være signifikant kortere overlevelse i 2. linje
  • Da standard 2. linje mesoteliom behandling er nesten ikke eksisterende (les: svært dårlig effekt) så har både pasient og lege sterke incentiv for å få med pasient i studien (særlig i land hvor immunterapi for mesoteliom ikke er tilgjengelig som standard). Dette gjør nok at en svært høy andel av aktuelle pasienter inkluderes.
  • akademiske studier er som oftest mer liberal med inklusjon, som igjen fører til at sykere pasienter er med i studien.

Samlet sett burde dette tilsi at sannsynligheten for effekt nå er høyere enn i plottet til @kjetilaaj

45 Likes

Dette er gode poenger som er diskutert en del i chatten. Fint at det postes i tråd også (iblant «glemmer» man å dele relevant informasjon på det åpne forumet) :+1:

Nå som NIPU (trolig) kommer først, så er det viktig å endre litt fokus.

1 Like

Så det er egentlig ingen sammenlignbare studier?

Gledelig å se noen forsyne seg litt når noen legger ut en stor post på selger siden:) takk til den som trår til litt.

Bra avslutning på uka :slight_smile:

4 Likes

Er det samme inklusjonskriterier i NIPU som CM743?