Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Tiden flyr! På tide med ny grønn strek for INITIUM og NIPU (gjerne for respektive studier med events synlige).

3 Likes

Godt mulig jeg tenker at markedet er dummere enn det faktisk er, men siste melding om utsettelse INITIUM viser egentlig nettopp det.

Og de få aksjene som omsettes setter prisen, og jeg tror det er mye dumme penger som IKKE forstår at om pasientene lever LITT lengre med UV1 så er det en prestasjon.

Husker ikke alt fra Algeta, men jeg minnes at markedet ikke forstod hvor bra det var med 3 mnd forbedring.

1 Like

At vi kanskje kan skylde på noen “dumme” selgere for det seneste kursfallet, er en ting. Men at det da ikke kommer flere “kloke” kjøpere til å hindre kursfallet, er kanskje mer rart?

3 Likes

Må vente til etter Q, må vite. Først skal vi ha noen overskrifter av typen “Pengene renner ut av…” “Blodrødt…” “Under 1 års runway”, så kursen dipper til 108 igjen.

DNB på Radium #265:

Alle krysser fingrene for Ultimovacs nå. Selv konkurrerende selskaper, for de ser hvor viktig dette er (for sektoren mv.). Og vi har snakket med tre investorgrupper det siste året:

  1. De som har spekulert i at kursen ville gå opp frem mot avlesning og ikke vil ta risikoen det innebærer. Dette er en liten gruppe som vil selge før avlesning og som er veldig på oss (DNB) om når avlesning kommer (studio: latter)
  2. De som har lyst til å være med over avlesning, og det er jo kjempespennende.
  3. En gruppe vi opplever enorm interesse fra er spesialistinvestorer som ikke vil ta risikoen i dag ved å kjøpe seg inn, men som gitt gode data ikke er opptatt av om kursen er rundt 130 som den er i dag, eller 200 eller 300, men da (gitt gode data) ser potensialet. Det har vært - faktisk - utrolig gøy nå siden jul med interessen fra denne typen investorer. Og da snakker jeg spesielt om investorer basert utenfor Norge. Så gitt gode data tror jeg det blir ekstremt spennende.

Vi tilhører vel for det meste gruppe 2 her inne. Det gir ingen mening å eie aksjer nå om man er redd for avlesning, i all den tid studiene ville lest av (gitt at UV1 ikke ga effekt) når som helst i h2 2022.

Selskapet er ekstremt forsiktige med å invitere til synlighet og interesse. De er overforsiktige i min mening. Linja har bikket over i å bli dels villedende og forvirrende når CEO og styreleder knapt vedgår at tiden jobber for og med studiedesignet i INITIUM og NIPU. Dødbanket hest.

Så, siden vi er prisgitt stille-som-østers linja, så må vi altså vente på gruppe 3. Eller at noen plutselig leser seg opp på eget initiativ og “skjønner” det et lite knippe på TekInvestor har forstått for lenge siden: risk-reward er (svært) asymmetrisk og oppsiden nær uendelig.

Og det er jo litt artig å høre hva DNB sier om den tredje gruppen investorer som bare venter på data. Det er disse som vil prise aksjen fra og med åpning på det vi håper blir gode data. Og hva er riktig prising? Her kan man bare minne om hva BMS mente tidligfasesignalene til Nektar var verdt for en asset med rasjonalie lignende UV1 (kombo med CPI i flere indikasjoner).

Hvem vil ikke ha flest mulig prosent av selskapet hvis de skal inn i forhandlinger med en robust, randomisert datapakke? Og hvor mange prosent av selskapet er til salgs over børs? Jeg tror svaret på sistnevnte er: veldig få.

7 Likes

Blir litt på siden, men Algeta sin Xofigo/ Radium-223 ga også en viktig QoL effekt som gjorde at smerter og komplikasjoner som bl.a. benbrudd ble redusert, og om jeg forstod de klinikerne som kommenterte virkningen var det “nesten” like viktig som antall måneder økt levetid.

Ellers så er det greit å huske at Xofigo aldri har oppnådd det block-buster potensialet som Algeta solgte inn til investorene at var mulig.

3 Likes

Xofigo ble aldri en blockbuster for Bayer, men kan det tenkes at Bayer gjorde Algeta kjøpet også for å komme seg inn på radiofarma som modalitet…og derfor har investert mye i dette post-Algeta (M&A og egne assets)? :thinking:

Nykode omtaler sin egne resultater som bedre enn Moderna sine… og kursen er ned… så at Ultimovacs også er ned på den guidingen er kanskje å forvente på Oslo børs.

Ingen melding før 17 mai så øker jeg litt til. Men jeg tror vi får en melding før.

Nykode kursen er selvfølgelig en del av de svært negative bioteksentimentet blant norske investorer etter mange smeller; TRVX, NANOV, BGBIO, PCIB for å nevne noen. Men ULTI kursen tror jeg vil utvikle seg helt uavhengig av hvordan NYKD har gått i det siste.

Har du klokkertro på ULTI ville jeg kjøpt i dag og ikke ventet, kjøpte selv litt ekstra på disse nivåene tidligere uken. Caset blir jo bedre for hver dag om logikken med de historiske sammenligningene holder seg. Lykke til!

1 Like

Ja, jeg tok litt til. Har vel ikke all verdens å si.

Ser at bare på den tiden denne ble publisert og fram til nå at stigningen er ganske bratt på kort tid…så det drar seg kjappt til i nipu virker det som…

IMG_4570

1 Like

Det kan jo bli litt av et halvår for Helland om hun leverer oppnådd endepunkt i NIPU :medal_sports:

3 Likes

Hadde vi en oppdatert grønn strek på juli for initium? Prosentene for suksess må jo være tett på 90%

image

3 Likes

Nytter ikke med 90% her, kom tilbake når det er 200% :see_no_evil:

1 Like

Husk at modellen ikke tar med folk som ev. melder seg av studien underveis, men ellers er den vel å regne som korrekt ut ifra hva vi vet i dag og kan sammenlikne med.

1 Like

Det stemmer ikke, det er bakt inn samme sensurrate som i referansestudiene

2 Likes

Jo, den gjør det. I den forstand at resultatene/plottene for historisk kontroll hensyntar sensur, frafall mv. for i disse studiene. INITIUM/NIPU kan kanskje ha høyere (eller lavere) rater av eks. frafall, men det er i utgangspunktet ingen grunn til at det skal avvike veldig.

3 Likes

Tja, de andre studiene skjedde vel ikke under Covid perioden, som jo kan ha holdt folk unna sykehus og også eventuelt “køddet til” sykdomsforløpet. Har noen spurt selskapet om dette, det burde vel egentlig ikke vært noe problem å oppgi tall for sensurerte pasienter totalt uten å spesifisere nærmere?