Og det hadde vært umulig med dårlige studie resultater, altså de nye innrulerte.
Vil 18 mnd være tilstrekkelig, hadde de ikke vært tjent med 24 mnd feks? Slik at UV1 sin effekt potensielt kan skille seg enda mer fra Soc?
Der vi er nå er det kanskje bare snakk om å legge til 1-3 ekstra events ved å vente fra 18 til 24 mnd. CEO uttalte sent i fjor høst at det kan ta måneder – til og med år – før 70 pasienter får progresjon.
Da gir det ingen mening rent statistisk å vente.
For å si det sånn: Når man åpner nå ser man om det er home run eller ikke. Å tenke at forskjellen mellom 18 og 24 betyr noe er (etter alt å dømme) som å spørre seg om det betyr noe om ballen går opp på tribunen eller ut av stadion.
Resultatmessig hadde de sikkert vært tjent med 5 års oppfølging.
Men man må ha flere tanker i hodet på én gang. Dersom UV1 viser seg effektiv, vil det være etisk uforsvarlig å bare sitte og vente på enda bedre resultater.
I tillegg kommer økonomien inn. Investorer i Ultimovacs vil ha svar på om produktet fungerer jo før jo heller. Selskapet har ikke evig kapital.
EDIT: I tillegg til det som @Werner sier
Sant sant
https://www.dn.no/investor/nyhetsstudio/144008
Overraskende positiv og fin vinkling hos DN
Et første tegn på at enkelte journalister begynner å forstå noe i hvert fall…
https://www.finansavisen.no/helse/2024/01/16/8083030/ultimovacs-i-mal-resultater-kommer-snart
Positivt hos FA også!
Njaa… ikke veldig positivt vinklet spør du meg…! «Imidlertid forsinkelser» klinger ikke veldig godt
Det gir en pekepinn på hvor akterutseilt man blir hvis man har informasjon fra FA som hovedkilde for sine investeringsbeslutninger.
Her er TDN Direkt sin copy-paste artikkel:
Reaksjonen fra markedet er ihvertfall ikke til å ta feil av
Huh? Heller forumet som har negativ vinkling mot FA. Det var da virkelig en positiv melding…
Ultimovacs forventer å kunngjøre toppresultater i mars 2024.
Beklager om jeg ikke har fulgt med her. Har Ulti løpende innsikt i løpet til disse 20 pasientene? Hadde de ikke vært pliktet til å melde markedet da i så fall?
Ikke jinks det nå da…bjørnen er ikke skutt.
Teksten i FA er nå blitt endret, den hadde en formulering om forsinkelser som kunne tolkes negativt- siden forsinkelser i biotek sjelden er godt nytt.
Jeg har det i Word så jeg kan endre til Otard om det blir nødvendig