Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Jeg forstår ikke kursen. Med alt hvad vi ved og alt granskning kan ingen finde alvorlige huller i det der må være århundredes bedste risk/reward deal inden biotech.
Det er jo for godt til at være sandt.
Så hvad stikker under og hvad er markedets root-cause til at kursen dags dato ikke er 300-450nok…?

Mit bud:
1)signifikant shorting
2)financiel risiko

  1. holder mange væk. Nogen tror shorten ved noget Osv.
  • Graver man bare lidt tegner sig et andet billede. Short sat (begyndt) for lang tid siden og mulighed for mere lån er så godt som udtømt
  1. ulti cash runway er limited. Der skal hentes finansiering.
    -graver man bare lidt viser det sig at den risk er 100% korreleret med Initium aflæsning. Gode resultater og finansiering vil komme som partnerskab

Min konklusion:
-Markedet overser næste dybde af forhold
-Ulti som risk/reward Bet er for godt til at være sandt

12 Likes

Jeg sliter også med å forstå kursen, men er enig i at videre finansiering kan være en demper.

Leser INITIUM av positivt og møter endepunkt, vil ikke innhenting av kapital bli noe problem. Selskapet har kapitalsterke eiere, samtidig som en positiv Fase 2 avlesning vil være et ‘value inflection point’ som bør kunne tiltrekke nye, kapitalsterke eiere. Møter vi ikke endepunkt, blir det stygt.

Jeg har vel aldri sett et biotek-case med en bedre vurdering av data-risiko enn det som er tilfellet med Ultimovacs. Og den vurderingen er gjort av særdeles dyktige skribenter på dette forum. Ingen nevnt, ingen glemt. Den som ikke evner å tolke denne risikoen, eller likevel har urolig mage, bør tilpasse størrelsen på sin eierpost tilsvarende.

Good luck!

9 Likes

Det er rett og slett et enormt value inflection point. Kombinasjonen av randomisert studie, sterk topp 5 eiergruppe, ganske mye short og moderat marketcap er sjeldent potent, det er veldig mange enige i.

25 Likes

Ser forhåpentligvis mer til Sara i tiden fremover.

10 Likes

Klart vi får høre mye mer fra Sara om blant annet TET. Mer godt nytt i vente folkens det er ikke bare Initium det dreier seg om.

Den 19 desember 2023 kom det melding om innsidekjøp i U.

Dagen før 18 desember 2023 kom siste TET/TENDU melding fra Ultimovacs med blant annet følgende linje i overskriften:

  • Data included observations of immune activation with vaccine specific T cell responses, meeting the secondary endpoint

De sekundære resutatmål ble også nådd men det har ikke fått fokus.

I studieplanen for fase 1 studiet Tendu - (oversatt) står dette om de sekundære resultatmål som ble nådd men som vi ennå ikke har fått informasjon om og som kommer:

Sekundære resultatmål:
Vurdering av immunologisk respons [ Tidsramme: Tid fra registrering til 6 måneder etter siste dose ]
For å evaluere den immunologiske responsen mot de prostataspesifikke peptidene hos pasientene ved baseline og etter TENDU-vaksinasjoner.

Vurdering av anti-tetanus-protein og anti-MTTE-titere [ Tidsramme: Tid fra registrering til 6 måneder etter siste dose ]
For å evaluere den foreløpige antitumoraktiviteten til TENDU-vaksinen hos pasienter før og etter vaksinasjonen med Boostrix (inkludert stivkrampeantigen) og TENDU-vaksinasjoner ved å evaluere anti-tetanusprotein- og anti-MTTE-titere.

Vurdering av antitumoraktivitet [Tidsramme: Tid fra innmelding til 6 måneder etter siste dose]
For å evaluere den foreløpige antitumoraktiviteten til TENDU-vaksinen i henhold til endringer i PSA, PAP, PSMA og PET/CT.

2 Likes
11 Likes

Det er vel som regel andre grunner til rettelser som feks skrivefeil mv for det kan jo gå litt raskt av og til for folk

Andre forum har en tidslimit, hvor man kan endre stavefeil etc. i et visst antall minutter etter første publisering, og så låses det. Er det en funksjonalitet som er mulig å få til her?

1 Like

Endringer som skjer innen 2 min fra publisering “teller ikke”.

3 Likes

Hadde vært interessant å synse litt rundt hvordan forskjellige HR nivåer på INITIUM vil slå ut på kursen. Hvilke kurser kan man se ved

HR 0.7

HR 0.6

HR 0.55

?

1 Like

Denne posten her syntes jeg var et bra utgangpsunkt for en sånn diskusjon:

Hvor man etter litt fram og tilbake endte opp med denne:

image

29 Likes

Alt under 0,6 tilsvarer moderna hysteri. Og under 0,5 en sensasjon uten sidestykke?

Kurs på åpning: umulig å tippe
Kurs etter en uke: 250/HR
Kurs etter 3 måneder: kan nærme seg kurven over hvis selskapet jobber bra mot BP

Gjelder ikke ved HR over 0,73…

1 Like

Gud hjelpe meg som jeg gleder meg til at aksjen skal prises av alle andre enn denne tråden og Oslo Børs. Det er helt utrolig hvor lite omsetning og optimisme det er til tross for at man er på overtid av andre ekstraomgang og gitt hvor verdifull en avtale/oppkjøp nødvendigvis må bli på mer positive data (ta BEMPEG/2mrd USD som utgangspunkt, deretter ganger du opp denne 2-3+ ganger).

34 Likes

Denne diskusjonen, som @Timm prisverdig dro i gang for ti måneder siden, hadde jeg nesten glømt. Interessant da og på ingen måte mindre interessant i dag.

Bare det faktum at vi nå vet at resultatet først kommer +/- ett år seinere enn vi den gang trodde, er jo i seg sjøl sensasjonelt. Til dét kommer at vi i dag vet at antall eventer for en måned siden ennå ikke hadde nådd det opprinnelig definerte tallet på 70.

To påstander:

  1. Jo lavere HR-verdi, jo raskere vil Ultimovacs inngå en avtale med en eller annen kjempe der ute (utlisensiering / oppkjøp)

  2. Etter et resultat likt eller bedre enn “endpoint met”, vil kursen tomle rundt i ei tønne i fossen minst ei uke før den stabiliserer seg.

14 Likes

Ser den godeste Haaland har vært og kjøpt seg litt NYKD.

Da er det vel på tide å reposte en gammel klassiker.

For dette er Ulti: 1,60 høy. Glad i burger og cola (pun intended), og kun ett godt bein. Ganske dårlig på PR utenfor banen. Klokker på begge armene. Og skremmer ikke vannet av noen før man faktisk ser vedkommende med en ball i mellom beina.

8ailhv

Var det McManaman som sa at han ikke hadde klart å ta en appelsin i telefonboks fra nr. 10? (og det var vel en stund etter at Diego peaka, for å si det sånn…) Men bare vent, snart det VM 1986.

Edit: Vil bare kort bemerke at Estadio Azteca (hvor Argentina tok trofeet) ligger 2200 m.o.h. Fint siktepunkt det. 2200. HR 0,54. Viktig å være litt nøktern, skjønner jeg.

14 Likes

Et flott bilde på situasjonen ultimo står i !
Men greit å bemerke at bilde er fra vm 82 i Spania, men selv da var diego et fenomen som straks ultimo også kan bli…

3 Likes

Er helt sykt spennende dette. Viktig å ha tenkt gjennom at nedsiden er gitt (37ish % igjen på skatten) men oppsiden er helt hinsides. Føler vi potensielt sitter på 100Xer her ila de neste 5 årene om dataene kommer inn som vi håper.

1 Like

Ved positiv INITIUM-avlesning, tror jeg vi bare får være med på reisen til et sted mellom 10x og 25x fra nåværende kurs. Og så må vi finne oss noe annet (om noe) å investere i.

1 Like

Hvilken tidshorisont har du på dette? For det kan fort ta en del tid vil jeg tro. Ikke noe som skjer over natten?

2 Likes