Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Ja de SER vel det som Moderna driver med. In their face every week probably… ULTI går kanskje litt under radaren for de fleste? Selv de som er i faget?

2 Likes

Jeg har gammelmanns blodkreft(mpn - pv) og har hatt det siden 2019. Praktiserende leger / hematologene har ikke innsikt i utvikling utover det de kanskje hører om på samlinger. Jeg har mye mye mer kunnskap om hva som beveger seg i internasjonalt enn det overlegen jeg følges opp av har🙌 så såfremt ikke uv-1 er uprøvd av akkurat disse legene så tror jeg daglige oppgaver opptar de i en så stor grad at de ikke har peiling om hva som utprøves og mekanismene bak.

49 Likes

Ja jeg tror ikke behandlende leger har filla mer peiling enn oss på hva BP vil satse på fremover. Men Moderna har de hørt om ja.

2 Likes

Da begynner de jo å få veeeeeldig dårlig tid, med mindre de har en løsning som er over vår fatteevne…

Så du tror, basert på en samtale med en lege, at toget for kreftvaksine går nå?

Nei, svaret over er til et eldre innlegg, som jeg ikke rakk å svare på tidligere🙂

Anng shorten.

Jeg tror ikke det er sånn markedet kommer til å funke at det er et binært være eller ikke være, toget er gått eller ikke.

Er så enormt mange som får kreft av alle mulige sorter, med forskjellige grader av aggressivitet, at det er rom for mange aktører på en gang, spesielt hvis et universelt produkt kan være kompetitivt på pris og enkelthet vs personaliserte produkter.

9 Likes

https://www.finansavisen.no/finans/2024/02/11/8093271/ti-lottoaksjer-som-kan-gjore-deg-rik

Skal du lese om alle lottoaksjene må du kjøpe avisen, men avsnittet om ett av selskapene får du her :slight_smile:

1 Like

safety-profilen betyr enorm mye med tanke på at pasientene har generelt redusert allmenntilstand i kombinasjon med andre type sykdommer. I tillegg er behandligsforløpet betydelig mer brukervennlig og billigere Vs tradisjonell behandling

2 Likes

@Ultimax posta denne i Fundamental, synes den godt kan deles her også. Fra 2021. Den gangen man trodde INITIUM kom til å lese av ved juletider 2022 (se fra ca. 9:20 min ut for akkurat det utsagnet, for INITIUM og Ultis fase II studier generelt, se fra ca. 8 min). Alt jeg har å si er:

Peptider skal komme
Peptider skal henrulle
Slekt skal følge slekters gang

11 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

mRNA går også i retningen OTS (off the shelf), ikke bare persontilpasset.

Off the shelf var vel hva både Moderna og BioNtech startet med. Den der, altså mRNA-4359 har forøvrig samme to mål som IO Biotech sin vaksine, nemlig PD-L1 og IDO1. Men heldigvis for dem, så ligger Moderna et godt stykke bak i løypa med mRNA-4359, med primærendepunkt for den enarmede sekkestudien først i slutten av 2027:

https://ascopubs.org/doi/abs/10.1200/JCO.2023.41.16_suppl.TPS2676

9 Likes

TET vaksineteknologien hva tror dere om den😊

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

21 Likes

@Birgitte jeg tror det er nok med INITIUM, mer data på NIPU og FOCUS senere i år. TET får vente med å være i spotten

Haaland inn i NYKD. Håper han lusker over hit.

2 Likes

Alle skjønner ikke ironi like godt :blush:

2 Likes

Ut fra illustrasjonen i innlegget til @theroger ser det ut som relativ overlevelse steg fra ca 20% til ca 40% i årene 2014 til 2018.

@sjog opplyser at Cm 067 rekrutterte i 2013 og 2014.

Hvis overlevelsen for standardbehandling nær sagt har doblet seg og vel så det etter Cm 067 og frem til Initium rekrutterte… Hva gjør det med verdien av Cm 067 som grunnlag for statistiske beregninger av sannsynlighet for resultat? Fremstår ikke det som en mulig årsak til at events lar vente på seg?

2 Likes

Ja, heldigvis for pasientene. Jeg håper i grunn at vi oppnår enn dobbel effekt i form av gode resultater på basis av standardbehandling og ytterligere signifikant forbedring med UV1. En klapp på skulderen til behandlerne og lysere framtidsutsikter for de som ikke rekker et ferdig UV1-produkt på markedet må man kunne unne pasientene.