Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

11 Likes

Det er vel som regel andre grunner til rettelser som feks skrivefeil mv for det kan jo gå litt raskt av og til for folk

Andre forum har en tidslimit, hvor man kan endre stavefeil etc. i et visst antall minutter etter første publisering, og så låses det. Er det en funksjonalitet som er mulig å få til her?

1 Like

Endringer som skjer innen 2 min fra publisering “teller ikke”.

3 Likes

Hadde vært interessant å synse litt rundt hvordan forskjellige HR nivåer på INITIUM vil slå ut på kursen. Hvilke kurser kan man se ved

HR 0.7

HR 0.6

HR 0.55

?

1 Like

Denne posten her syntes jeg var et bra utgangpsunkt for en sånn diskusjon:

Hvor man etter litt fram og tilbake endte opp med denne:

image

29 Likes

Alt under 0,6 tilsvarer moderna hysteri. Og under 0,5 en sensasjon uten sidestykke?

Kurs på åpning: umulig å tippe
Kurs etter en uke: 250/HR
Kurs etter 3 måneder: kan nærme seg kurven over hvis selskapet jobber bra mot BP

Gjelder ikke ved HR over 0,73…

1 Like

Gud hjelpe meg som jeg gleder meg til at aksjen skal prises av alle andre enn denne tråden og Oslo Børs. Det er helt utrolig hvor lite omsetning og optimisme det er til tross for at man er på overtid av andre ekstraomgang og gitt hvor verdifull en avtale/oppkjøp nødvendigvis må bli på mer positive data (ta BEMPEG/2mrd USD som utgangspunkt, deretter ganger du opp denne 2-3+ ganger).

34 Likes

Denne diskusjonen, som @Timm prisverdig dro i gang for ti måneder siden, hadde jeg nesten glømt. Interessant da og på ingen måte mindre interessant i dag.

Bare det faktum at vi nå vet at resultatet først kommer +/- ett år seinere enn vi den gang trodde, er jo i seg sjøl sensasjonelt. Til dét kommer at vi i dag vet at antall eventer for en måned siden ennå ikke hadde nådd det opprinnelig definerte tallet på 70.

To påstander:

  1. Jo lavere HR-verdi, jo raskere vil Ultimovacs inngå en avtale med en eller annen kjempe der ute (utlisensiering / oppkjøp)

  2. Etter et resultat likt eller bedre enn “endpoint met”, vil kursen tomle rundt i ei tønne i fossen minst ei uke før den stabiliserer seg.

14 Likes

Ser den godeste Haaland har vært og kjøpt seg litt NYKD.

Da er det vel på tide å reposte en gammel klassiker.

For dette er Ulti: 1,60 høy. Glad i burger og cola (pun intended), og kun ett godt bein. Ganske dårlig på PR utenfor banen. Klokker på begge armene. Og skremmer ikke vannet av noen før man faktisk ser vedkommende med en ball i mellom beina.

8ailhv

Var det McManaman som sa at han ikke hadde klart å ta en appelsin i telefonboks fra nr. 10? (og det var vel en stund etter at Diego peaka, for å si det sånn…) Men bare vent, snart det VM 1986.

Edit: Vil bare kort bemerke at Estadio Azteca (hvor Argentina tok trofeet) ligger 2200 m.o.h. Fint siktepunkt det. 2200. HR 0,54. Viktig å være litt nøktern, skjønner jeg.

14 Likes

Et flott bilde på situasjonen ultimo står i !
Men greit å bemerke at bilde er fra vm 82 i Spania, men selv da var diego et fenomen som straks ultimo også kan bli…

3 Likes

Er helt sykt spennende dette. Viktig å ha tenkt gjennom at nedsiden er gitt (37ish % igjen på skatten) men oppsiden er helt hinsides. Føler vi potensielt sitter på 100Xer her ila de neste 5 årene om dataene kommer inn som vi håper.

1 Like

Ved positiv INITIUM-avlesning, tror jeg vi bare får være med på reisen til et sted mellom 10x og 25x fra nåværende kurs. Og så må vi finne oss noe annet (om noe) å investere i.

1 Like

Hvilken tidshorisont har du på dette? For det kan fort ta en del tid vil jeg tro. Ikke noe som skjer over natten?

2 Likes

Det er noen som mener aksjekursen vil ikke ta av på grunn av emisjon eller at ting tar tid. Dette blir helt feil. Ja, det vil ta tid men det er mange store som kan sitte tiår eller være med på hele reisen og kan fint sitte til Ultimo er solgt. Er jo ikke så at de med milliarder av kroner sitter å venter fordi de er urolig for en emisjon eller skal time inn billigst mulig inngang.

1 Like

Blir resultatene bare nokså gode kan det ta tid. Får vi knallresultater kan reprisingen gå raskt, for da vil BP stå og trippe utenfor døra til Carlos for å sikre seg teknologien.

1 Like

Er jo helt avhengig av INI-data + hva som skjer med NIPU og FOCUS.

INI inn på HR 0,72 og NIPU med fortsatt kryssende KM-plot på 14 mnd min. oppfølging på ASCO og ikke stat. sig i FOCUS etter kriteriene som er satt opp der (40% OS etter 12 mnd vs. 25% OS samme tidsrom for pembro i kontroll), så blir det ikke 10x-25x. Det er vi vel alle enige om.

I svaret mitt på @Triotech tok jeg utgangspunkt i goldilocks +/- scenario (folk får bedømme selv om det er + eller –):

Mars: INITIUM leser av med HR 0,6 eller lavere, p verdi nede på flere desimaler.
Juni: NIPU 14-15 mnd OS-data på ASCO validerer trenden som ble observert på ESMO, KM-plottet ser bedre ut.
Sept-okt: FOCUS kommer inn just innenfor PE met.

Vanskelig å se for seg da at U ikke blir plukka opp av BP innen 2024.

Ev. bare what @sjog said

Uansett, 2024 er fasit-året for Ulti. Når jula ringes inn, så vet vi (og BP) om det universale rasjonalet er der, eller ikke.

Poenget med det originale innlegget var bare å påpeke, at i en situasjon hvor resultatene fra de kliniske studiene er så gode av U kan gå ballistic, så vil noen plukke selskapet før vi sitter igjen med Donald Duck++ tall.

3 Likes

Skal bli en bra bedagelig avslutning på reisen om ballen treffer mål om en måneds tid. Bare å hive alt som hives kan i potten og følge minst mulig med på kursen i ukene og månedene i etterkant.

5 Likes

Men det var ikke det jeg spurte om Werner.

Gitt resultater som er gode nok, hvor lenge etter dataene fra INITIUM tar det før vi ser den avkastningen du nevner? Hva er tidshorisonten for spådommen?

Er det snakk om etter 5 år når de er ferdig med Phase 3 og fått UV1 i vanlig bruk?
Er det snakk om etter 1 år når de har landet avtale?
Hvis en BP legger inn bud på hele sjappa, tror du vi får slike priser eller vil prisen heller ligge på feks 3-5x? Jeg tenker at kostnadene for p3 studie må trekkes fra en kjøpesum, og så redusere litt til for å ta hensyn til risiko ved at p3 studien feiler.

Så er veldig spent på om du tror den åpner opp 10x den dagen studien åpnes?

3 Likes