Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Tvert i mot hva da?? Jeg tror du, og kanskje Werner, misforstod sammenhengen her… Jeg svarte jo bare opp og var uenig i en påstand om at selskapet er “helt sikre” på å få data innen to uker… At det ikke går an å guide godkjenning av en LBA tror jeg alle er enige om :slight_smile:

Er samme krefttype som INITIUM, ja. Men godkjenningen er altså gitt for pasienter:

“that previously has been treated with other therapies [like] a PD-1 blocking antibody” [min uthevning]

Og PD-1 blokkere er jo sjekkpunkthemmere, som UV1 brukes sammen med. Så dette er altså en medisin man har godkjent for de melanompasientene som ikke får effekt av, eller har progrediert etter behandling med sjekkpunkhemmere.

Slik jeg leser det, altså.

Bra for melanompasienter uansett da. For det er jo ikke alle som får effekt av sjekkpunkthemmere (selv om håpet, for oss, og pasienter, vil være at flere får effekt av sjekkpunkthemmere med UV1).

6 Likes

Tvert i mot at det er ganske så uryddig av Ultimovacs å si at ESMO i september kan være aktuelt, som er det jeg leste ut av avsnittet jeg siterte deg på.

Jeg mener det hadde vært uryddig å utelukke ESMO, uansett hvor sikre de er internt på at de først og fremst vil på ASCO.

2 Likes

Hvis en forventer at kursen går +100% opp ved end point met og faller 60%-70% ved end point not met, så bør sannsynligheten for en positiv melding end point met være minst 70%-75% for at en skal sitte over resultatet og få betalt for å ta denne risikoen?

Gitt at statestikken er riktig så er det høyere sannsynlighet enn det for positiv avlesing. Vi er trossalt 1.5år på overtid fordi pasientene ikke blir sykere.

1 Like

Jeg hørte en sang i går, som fikk meg til å tenke på løpemetaforen til Jens Bjørheim på Radium (står hvilken episode nederst i innlegget), som jeg skamløst spant videre på i april i fjor.

Sangen jeg hørte er «Se hvor vi er nå», av Hkeem.

Deler «historien» ubeskjedent på nytt, med tillegg av refrenget fra sangen jeg hørte i går:

:notes:Se hvor vi er nå, se hvor vi er nå:notes:

:notes:Vi løper jo fortsatt, se hvor vi er nå. :notes:

:notes:Se hvor vi er nå, se hvor vi er nå :notes:

:notes:Vi drømmer jo fortsatt, se hvor vi er nå :notes:

Og denne metaforen (eller er det et «bilde»?:tired_face::sweat_smile:) ble altså presentert av Jens Bjørheim i august 2021! Det gjør jo at man tenker litt over «hvor vi er nå». :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

Men ikke glem den for*** datarisikoen. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 Likes

Denne og de neste ukene vil nok folk gjøre mange r/r vurderinger, ja :thinking:

De som lager statistikk (basert på historiske data) anslår muligheten for PE met (pr. nå) til å være et godt stykke over 90%

Gjør du som meg så trekker du fra litt i sannsynligsberegningen når du skal plassere pengene dine. Ikke fordi jeg tror sannsynligheten er lavere, men fordi jeg investerer som om den er det. For å være på den sikre siden. Bedre med for lav fart gjennom svingen enn for høy fart, hvis du skjønner hvor jeg vil. Man henter ikke nødvendigvis så mye på å ligge tett opp til maks fart på glatta.

Oppsiden:

Kanskje går kursen opp lusne 50% på PE met. Det vet vi ikke før vi er der. Men plutselig er det én eller flere større aktører som tar inn over seg hva som faktisk skjer her (PE met for UV1 er spektakulært og revolusjonerende, helt i seg selv, uansett om det er just met eller mega met). Og så bestemmer disse større aktørene seg for at de vil kjøpe seg noen hundre tusen aksjer. Da er vi et helt annet sted kursmessig veldig fort. Jeg kjørte en poll her for noen dager siden, og folk i tråden er ikke villig til å betale mer enn 2-400kr for “PE met”. Men man må ta høyde for at de fleste her har vært lasta til ripa ganske lenge nå. Så det er ikke de som vil prise denne aksjen fremover (bortsett fra at vi vil se noen som selger unna litt hvis det går mye opp). Så det er vanskelig å gjøre seg en kvalifisert gjetning. Fordi med PE met så er alt forandret for Ultimovacs. Ny bane, nye spillere, ny liga. Derfor blir det umulig å spå hvordan ting til vil bli, basert på hvordan ting har vært.

Nedsiden:

Husk at vi faktisk får data om vi skulle havne på feil side. At kursen vil gå ned er helt sikkert. Det trenger vi ikke diskturere. Men hvor mye?

For det første: Husk at vi har noen der ute som trenger å få kjøpt et 1,5-2 mill aksjer :wink: Ved PE not met, kommer de neppe å vente lenge med å begynne å dekke.

For det andre: La oss si at tallene blir HR 0,74, med KI på 0,42-1,06, og p-verdi på 0,11, og så får vi en indikasjon på at OS-tallene blir bedre enn PFS, men at det ikke er nok events enda + en plausibel forklaring på hva som gjorde at PFS ble slik den ble. Hva skjer da?

My guess er at enkelte da tenker at UV1 helt fint fortsatt kan bli medisin. Husk f.eks CM743 (fase III ipi+nivo i 1L meso som leste av på HR 0,74). Ipi + nivo er SoC i meso i USA og flere andre land i dag. Men jeg tipper den fase II’en som kom før CM743 ikke akkurat så ut som en homerun ved første øyekast…

I et sånt case vil vi nok se at noen dumper, mens andre (noen av oss har en sterk dragning mot fallende kniver) begynner å plukke aksjer. Billige aksjer.

Tenk så at sjansen blir mindre og mindre og mindre for null effekt pga tiden som har forløpt. Selv om begge disse scenariene er utliggere, så er det f.eks mye mer sannsynlig med et scenario hvor UV1 viser effekt, men ikke nok til å nå den predefinerte terskelverdien for signifikans, enn et scenario hvor UV1 viser null effekt, som nå må anses som nærmest helt usannsynlig.

All is not lost om vi havner på feil side av PE her.

14 Likes

9 børsdager igjen i Februar…tikk-takk…

1 Like

Veldig bra innspill @WernerVonHaussenberg :+1: Det er jo også i slike «på vippen-resultater» at man skal ta med i betraktningen disse viktige fordelen som taler i UV1 sin favør:

  • Safety (Ingen ekstra safety-issues er ekstremt verdifullt her)

  • Tilgjengelighet (Off the shelf, lett å produsere, frakte, lagre og administrere)

  • CPI-patenter er på vei ut og flere BPs har ønske om å forlenge denne tiden med en kombinasjonsbehandling

Vi trenger virkelig ikke HR=0,5 for at dette skal bli en solskinnshistorie for Ultimovacs, Gustav Gaudernack og norsk kreftforskning.

8 Likes

Ut fra de diagrammer og beregninger som tidligere har vært publisert på Fundamenttråden så er vel sannsynligheten for at UV1 har ingen effekt nå null.

Så det markedet venter på er hvor god effekten er.

2 Likes

Det er jo nettopp det @WernerVonHaussenberg illustrerer. Det er ikke snakk om null effekt i det eksemplet her, men et skudd som går i tverrligger ned og treffer keeper og stanga før den går ut igjen, men så er det fortsatt et lite håp om at VAR skal sjekke om en spiller løp inn i 16-meteren for tidlig, slik at straffen kanskje kan ta tas på nytt. Må bare bruke litt bilder her så @WernerVonHaussenberg skal forstå hva vi snakker om :laughing: :rofl:

Men null effekt av UV1, det kan vi vel tillate oss å utelukke nå, der er jeg helt enig med deg.

5 Likes

Litt tilbake til det jeg skrev i dag tidlig vedrørende engasjementet og uttalelsene til Sausen.

Se intervjuet da han var på besøk hos FA. Hør hvor engasjert han blir ved spm om hvordan de skal presentere dette for verden.

Jeg tror han og U er 99% sikre på at PE er nådd, men ikke sikre på hvor god statistikken blir.

Men at UV1 har effekt, som diskutert i de siste trådene her, kan vi si med 100% sikkerhet, men ikke hvor bra. Dvs at vi kan få et scenario likt NIPU i ytterste fall (at fakta og tall må diskuteres av akademikere over lengre tid), men tror tallene er mer overbevisende nå.

All inn eller ikke, komme inn etter avlesning eller ikke, selge helt ut å vente. Ikke lett, pt er jeg all inn, tror ikke dette momentene i noe farma selskap kommer på flere tiår.

7 Likes

Kjetilaaj innlegg 1284 på fundamenttråden 12 januar 23:

7 Likes

Det blir nok en del presse fremover etter en ev. PE met. Hverken Jens eller Carlos har utpregede poker-fjes, så det blir nok mye analyse her inne av oppførsel og utsagn :grin:

Noen her inne som har en eller annen utdannelse hvor de kan lese av kroppsspråk?

“The CEO and CMO are behaving very differently”, som Sausen selv ville sagt det.

1 Like

De fleste som har vært innom både NANOV og PCIB har “broooaaad experience” innen feltet.

Bare å glede seg :sweat_smile:

7 Likes

Meget bra innlegg av Werner.

1 Like

Hvis man får PE met vil man da kunne se en snarlig «eksplosjon» etter hvert av oppstart av trials i nye indikasjoner med dertilhørende avtaler for ULTI?

Den pollen din over hva skribenter på TI vil være villige til å betale ved PE mer, den gir nok neppe noe sant bilde. Ved PE met er det lite tvil om at kursen vil gjøre et hopp. Og bare den hendelsen, altså at kursen stiger med la oss si 50%, vil trigge noe i markedsaktørene, også dem som skriver på TI. Og i den grad kursen passerer kr 400, så tror jeg nok at også dem på TI vil være villige til å kjøpe mer, såfremt de har kapital tilovers. For da vil vi få en kraftig FOMO effekt ut fra en mengde spådommer over hvor langt kursen kan gå. Og dem kommer nok ikke bare fra oss amatører, men også proffe analytikere båvil kaste seg på med sine spådommer. Og da har vi det gående. Og hva gjør shorterne en slik situasjon? For da vil det virkelig begynne å brenne under bena deres.

7 Likes

Helt enig - svært at se for sig at shorten ikke skal igang med at dække sig ind. Og de kan sikkert dække sig ind på et ret begrænset tab i periode fra PE met (hvis) og frem imod ASCO - i hvert fald begrænset i forhold til den tsunami vi kan stå over for ved knallbra resultater fremvist på ASCO.

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med innelgget i fundamental @Rule?

"Snak om at antal events har udviklet sig langsommere end forventet er vel ny…? " Nei, det er jo nettopp det de har sagt i et år?

Er poenget ditt at det “KM-plottet” selskapet har kunnet lage for begge armene totalt har gitt dem sterk tro først nå?