Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Tror ikke BRG kjøper i markedet uansett utfall. Men støtte selskapet i en emisjon, gjerne også utover sin andel, det tror jeg han gjør.

1 Like

Jeg skrev ikke noe om det denne gangen, men nyheten om at NIPU studien nå gir grunnlag for ODD basert på Overall Survival er egentlig veldig viktig for å lage en «bunnverdi» for aksjen. Her har man jo plutselig et spor i en liten men potensielt godt betalt indikasjon man kan gå til markedet i i løpet av ganske kort tid.

Så jeg håper at nedsiden ikke er like håpløs om INITIUM av en eller annen grunn skulle feile på tross av alle gode analyser, ved at da mesotheliom og ett eller flere av de andre forsøkene kan gi grunnlag for en fremtid for selskapet.

Tviler ellers på at Gjelsten øker eierandel, men at han gjerne opprettholder den er jeg ganske sikker på.

1 Like

Sprøtt å tenke på at statestikkene er 98% for at vi har 2/2 indikasjoner inne :zipper_mouth_face:

1 Like

Tror du har rett der men fruen kjøpte 40000da NIPU kom ijuni og kursen falt.

Jeg er ganske ny her, og det kan være dette spørsmålet er tatt opp tidligere, men jeg lurer på hvor mange hendelser man vil forvente i armen med standardbehandling på nåværende tidspunkt? Ut fra den kjennskapen man har fra andre studier.

Velkommen til alle nye lesere.

For de som ønsker å virkelig gjøre hjemmeleksen sin, så anbefales følgende:

Gå til fundamentaltråden for Ultimovacs:

Trykk på Oppsummer dette emnet - Så får man presentert alle de innleggene som har fått best rangering, det blir litt mindre daunting å gå i gang med tråden fordi antall poster reduseres ganske mye.

Så kan man velge selv om man vil begynne å lese fra bunnen eller toppen. Gullgruve av innhold, skulle man betalt for å få den type statistikkjobbing og biotech kunnskap fra en analytiker snakker vi titusener av kroner og mer glatt. (Tør jeg påstå, med alle forbehold. Husk datarisiko)

image

image

20 Likes

Sjekk dette:

og denne:

Edit: Bytta om på hele posten, bladde ikke langt nok bak i Fundamentaltråden til å finne disse to innleggene, som forklarer bedre og mer ryddig enn hva jeg klarer.

Takk til @Teiner så lenket til disse innleggene under her :slight_smile:

7 Likes

Aaleby
Nei, han vil neppe leke barmhjertig samaritan, men i den grad PE not met for INITIUM blir meldt i mars, så vil nok kursen få minst samme nedsalg som den fikk etter at selskapet meldte PE not met for NIPU i juni 2023. Men i dag vet vi at den meldingen ikke var dødsstøtet for NIPU. Dem som kjøpte på den meldingen har gjort en kule i U i etterkant.
Så dersom vi får en ny PE not met i mars, vil jeg ikke utelukke at Gjelsten, men trolig langt bedre kjennskap til situasjonen enn oss småaksjonærer, kan se en mulighet til å berike seg selv ved å kjøpe U aksjer på ekstremt billigsalg av vettskremte småaksjonærer. Altså ikke for å opptre som samaritan, men å utnytte et mulighetsvindu.

Saken er at man med 50% konfidens ser resultater som er så mind-blowing at det er en medisinsk sensasjon. En liten forbedring i overlevelse kan man se for seg at det kommer mange preparater som vil gi de neste 10 årene slik at UV1 da kan risikere å bli oppfattet av investorer som en av mange. En stor forbedring er det som virker mest sannsynlig og det er svært sjelden.

Om resultatet @polygon drodlet på materialiserer seg så blir det ikke bare CNN som er interessert for å si det slik. Det er nesten ikke mulig å se for seg at det kan være mulig for et BP å kjøpe ut UV1 som et asset om man har forhandlingsstyrke nok - da blir lisensiering med upfront + en prosentvis fordeling av inntekter det eneste mulige?

Videre - om man tenker at de rekrutterte kan ha vært sykere enn sammenligningsgrunnlaget for tidligere studier (pga. covid og forsinket kreftscreening) så må i tilfelle UV1 bare fungere enda bedre. Selv om man tror de har vært friskere er det en sannsynlighetsovervekt for at vi får gode resultater ref siste inlegg fra ketilaaj i fundamentaltråden.

17 Likes

Uten at Gjelsten kjøpte overhodet (kona shoppet riktignok 40k aksjer). Null historikk, hverken i Ultimovacs eller andre aksjer, som kan backe sannsynligheten for en slik opportunistisk atferd fra BRG.

1 Like

Her er en enkel utregning fra juli 22. Den viser bare enn beregning av sannsynlighetsovervekt mer enn 50% sannynlighet for 46 nå i kontrollarmen.

Du finner mer stoff på Fundamenttråden til U, der småprater man ikke og det er mer oversiktelig.

Tabellen jeg får ut da er følgende: (Polygon)

Date PD events control PD events UV1 Chi-square test
30 Jun 2022 30 40 LPD
6 Jul 2022 31 39
20 Jul 2022 32 38
3 Aug 2022 33 37
17 Aug 2022 34 36
30 Aug 2022 35 35 No clinical benefit 1.0000
15 Sep 2022 36 34 0.7462
7 Oct 2022 37 33 0.5174
31 Oct 2022 38 32 0.3315
27 Nov 2022 39 31 0.1954
27 Dec 2022 40 30 0.1056
30 Jan 2023 41 29 Primary endpoint 0.0521
12 Mar 2023 42 28 p < 0.05 0.0235
3 May 2023 43 27 0.0096
4 Jul 2023 44 26 0.0036
30 Sep 2023 45 25 0.0012
13 Jan 2024 46 24 0.0004
31 May 2024 47 23 0.0001

Det er veldig langt mellom events på slutten. Ut fra meldinger i april og august stoppet det muligens helt opp tidlig høst. For i oktober kom melding om avlesning medio jan 24. Så 44 evt 45 kan muligens være et tips men langt lavere vil være mer enn godt nok

2 Likes

Vel, ingen av oss kan si hva som skjer. Men vi vet at BRG har lastet godt opp med ledig kapital. Mulig det er tilfeldig at det skjer rett før resultatet for INITIUM slippes. Men vi vet at BRG allerede har en stor andel av U, vi vet at han har stor tro på U og at han har nese for en god investering.
Dersom det kommer en PE met melding så vet BRG hva dette kan ha og si for kursutviklingen. Var det ikke i Radiumpodcast at det ble sagt at med PE met så kunne man snakke om DD penger? Poenget er at om så skjer vil det være mange som ønsker seg flere U aksjer og jeg tror BRG er en av dem.

Men selv ved PE not met, så vet vi ut fra eksemplet med NIPU at en slik melding ikke betyr fiasko, kun midlertidig grusing av kursen. Hva betyr det? For en med nese for penger betyr det en enorm kjøpsmulighet. Jeg vet ikke hvordan BRG tenker, men jeg mener vi ikke kan utelukke at han vil benytte et slikt mulighetsvindu til å øke sin eierandel.

Men som sagt dette vil kun fremtiden vise oss fasit på. Den som lever får se.

Etter min forståelse tror jeg ikke tallet er så høyt som 49 events i SOC arm.

49 events vil tilsvare at ca. 63% har hatt event. I CM067 har man ikke så mange eventer før etter ca. 60 måneder, derimot er det etter 18 og 24 måneder en event andel på henholdsvis ca 56 og 58 %.

Per avlesning har det gått 18 måneder siden siste innrullerte og ca 26 måneder siden medianpasienten ble innrullert, jeg tror derfor tallene fra 24 måneder i CM067 kan legges til grunn.

Etter 24 måneder vil det(forutsatt at Initium følger CM067) være ca 56 % av de 78 innrullerte i SOC armen som har fått event. Dvs 43-44 personer. Når vi da tilsynelatende har hatt maksimalt 65 events totalt ved avlesning, ligger det an til en mulig fordeling på 43/22 eller 44/21, (og kanskje ennå færre events i UV1 armen). Uansett er det meget sterke data for UV1 hvis vi havner i det sjiktet.

Dette er ingen anbefaling den ene eller andre veien, kun mine enkle resonnementer.

Kilde for data, figur 2 her: Long-Term Outcomes With Nivolumab Plus Ipilimumab or Nivolumab Alone Versus Ipilimumab in Patients With Advanced Melanoma | Journal of Clinical Oncology (ascopubs.org)

32 Likes

Rasken.
Fint at du poengterer at vi sannsynligvis bare har 65 events total, sammenligner vi med Polygon sin tabell med 70 events som utgangspunkt, blir vel 24 46 med p verdi 0 0004!!! nærmest 22 43, lukter AA lang vei!

5 Likes

Jeg har tippa 63/42/21 før.

Har ingen tro på at vi er så høyt som 50 nei.

Ok, da ser vi ganske likt på det.
Men forsto deg slik før du redigerte posten din.

1 Like

Ja det kan være realistisk - spørsmålet er om tilfelle nr. 43 inntraff etter første utsettelsesmheldingen kom i april. Kanskj ett kanskje ikke - så 42 - 43 er absolutt mulig, og totalt 65.

De har jo sagt at det stoppa opp for lenge siden så håndbrekket var nok på allerede i sommer.

1 Like

Nei, jeg skrev bare (basert på husk) fra de postene jeg lenka til. Men så påpekte @Teiner at det var bedre å ta utgangspunkt i de postene, og det var jeg helt enig i. Syntes ikke min eget innlegg var veldig tydelig, føltes litt som hviskeleken: Bedre at nye brukere bare henvises rett til kildene. Tabben min var at jeg ikke bladde meg langt nok bakover i Fundamental, da hadde jeg jo kommet dit selv, og i prosessen så stjal jeg uforvarende teiners opprinnelige innlegg, så alt ble bare rot.

Men 50 går rett og slett ikke an. Man får mentalt forberede seg på noenogførti. Og alt over det må betraktes som bonus.

2 Likes

Hr. Janus Henderson forklarer seg for sine kunder etter katastrofale tall på Q2 2024.

8gmacf

2 Likes

Tja, shorten fra JHI kan i teorien også del-forklares med at være fjendtlig. Hvis en indsats på 2-500 millioner kan give en rabat til BP på multiple milliarder så vil det hjælpe JHI’s egne investeringer i BP. Intet er så skidt at det ikke er godt for noget. Hvordan kan lille insignifikante Ulti der kun er 5-6 milliarder værd tro at de skal have flere 100 milliarder…? Klinger lidt hult. Sjovere for Ulti at måle op imod fx 20 milliarder… markedet de kommer til at tabbe ind i ved medicin er Donald Duck tal grotesk:

--------------- Google ----------:
The global Immune Checkpoint Inhibitors market size was valued at USD 15534.4 million in 2022 and is expected to expand at a CAGR of 20.3% during the forecast period, reaching USD 47090.42 million by 2028. Leading Key Players Covered in the Immune Checkpoint Inhibitors Market Report: Genentech. GlaxoSmithKline.14. sep. 2023

1 Like