Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Hvis du tagger @pdx så ser han vel innlegget ditt. Det er vel bare automatisk skjult, og ikke slettet, fordi noen har rapportert det.

1 Like

Jeg vil si at deler av innlegget var upassende og urelatert til tema. Det ble flagget og godkjent av en moderator. Blir de delene redigert bort kan det dukke opp igjen. Spørsmål om moderering kan tas på privat melding til meg, og helst ikke i trådene.

3 Likes

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil her.

Vi har data som nå indikerer at de som har fått UV1 + sjekkpunkthemmere i andrelinje (NIPU) faktisk lever 27% lenger enn kontrollgruppen. NIPU gikk mens det var pandemi, og det er nærliggende å anta at omtrent alle pasienter som deltok (lungehinnekreft putter deg automatisk i høyrisikogruppen for covid) i NIPU har fått covid-vaksine før, mens, eller etter behandling. Virker ikke å påvirke i noen spes. grad.

Eller for å si det sånn: Når både kontroll- og eksperimentell arm i et klinisk forsøk har fått covid-vaksine så betyr det jo ingenting. For vi sammenligner bare de to armene med hverandre.

Det er uhorvelig mye fin info i denne tråden, og spesielt “Ultimovacs fundamentale forhold”-tråden. Bare å lese bakover og kose seg med kunnskapen etter hvert som man tillegner seg den. Vil nesten tro at alt (unntatt ozonlaget da) har vært oppe som tema, så du vil nok få svar på alt du måtte lure på ved å bare lese alt som har blitt skrevet av dyktige folk her inne gjennom flere år.

Uten at dette er ment som en formaning eller noe: Er man redd for pengene sine, så er nok ikke biotek rette stedet å være. Uforutsette hendelser, datarisk, sorte svaner, alt mulig slags kan inntreffe. Mange er innom her, og de vil aller helst ha risikoen til et likviditetsfond, men avkastningen til eurojackpot. Det vil man aldri få i biotek. Selv ikke med Ulti.

Igjen, hvis man går med slike mistanker om skittent spill bak sceneteppet, så tror jeg ikke biotek er det rette stedet å være. Da blir det veldig fort mentalt slitsomt. Hadde aldri orket å være investert i U om jeg kjente på sånne mistanker, eller trodde at spillereglene kanskje ikke blir fulgt.

8 Likes

Google translate / Chat GPT er fint.
Da kan svensker fort fremstå som norske, men noen særtrekk klarer til og med ikke AI å ta bort :sweat_smile:

4 Likes

Lunger er nærmere hjertet (kanskje både som organ og avstand), tenkte jeg.

Noen som har graf som viser utviklingen generelt for antall personer med hudkreft, gjerne geografisk fordelt over Checkmate og INITIUM perioden?
(Endringer i ozon-laget blir vel litt spinnvilt, men de som er reddest for pengene sine sjekker kanskje det?)

En lekkasje ville være (gjensidig) øk. motivert, likeledes tildekning slik at det ikke blir oppdaget.

1 Like

Hvorfor er dette så viktig for deg? Begge studiene ble fullrekruttert på kort tid så det er tydeligvis dessverre alt for mange som får sykdommen.

Litt uklart hva du tenker å bruke statistikken til, men det finnes jo kilder å gå til om du mener at det er meningsfullt
Se side 3

Og du finner f eks denne grafen på side 24

Men uansett hvilke sammenhenger du er ute etter, er nok dessverre svaret at det finnes altfor mange pasienter med hudkreft. Så hvor relevant det er å se på disse tallene er jeg veldig i tvil om, og leser du analyser finnes det jo anslag på salgspotensialet der. Men det er neppe der ULTI aksjen sin fremtid avgjøres, det er det binæret spørsmålet om INITIUM lykkes eller ikke som er greia.

1 Like

Takk. Det var veldig store prosentvise endringer i krefttilfeller ved endringer i ozonlaget.

Føler spørsmålene er ganske godt besvart. Det jeg broderte ut om lekkasjer var bare en tørr presisering av en litt naiv/søkt førsteformulering av Werner. Shorterene blir sikkert ikke like uvel av den tanken som Werner blir, kanskje tom. fristet - særlig om de kjenner noen i CRO, etter lang tids branseerfaringer og møter rundtomkring.

Når det gjelder Sausen, så flexer jeg tanken om at de litt spesielle sprangvise kjøpene kan være planering for en emisjon i etterkant av et scenario som jeg ser har blitt litt normalisert av Martin mfl. de siste dagene. (Kanskje er spørsmålene mine også litt normaliserende etterhvert.)
I denne sammenheng er det relevant å spørre om i hvilken grad er det uttalt fra styre/ledelse og å antas som sikkert at “shortere ikke skal få delta i emisjon”?

Men tilbake til datarisk. Hva er de 5 største riskene der?

1 Like

Lunger er nærmere hjertet (kanskje både som organ og avstand), tenkte jeg.

Noen som har graf som viser utviklingen generelt for antall personer med hudkreft, gjerne geografisk fordelt over Checkmate og INITIUM perioden?
(Endringer i ozon-laget blir vel litt spinnvilt, men de som er reddest for pengene sine sjekker kanskje det?)

En lekkasje ville være (gjensidig) øk. motivert, likeledes tildekning slik at det ikke blir oppdaget.

1 Like

Tja… Med samme mynt er det da like sannsynlig at CRO har lekket info til Einarsson og da Sousa hvor de har tatt den informasjonen og kjøpt.

Med andre ord, totalt usannsynlig

3 Likes

chat gtp. Admin? det virker jo som han bare prøver å få folk til å jobbe overtid.

3 Likes

Var ikke svaret du fikk første gang bra nok for deg? Ikke bra nok for et lite hjerte en gang? Er det derfor du bare driver og poster det samme i min retning om og om igjen? Jeg har ikke noe mer å tilføye. Jeg prøvde å svare deg ut så godt jeg kunne. Det var åpenbart ikke godt nok for deg. Det er greit. Noen ganger kommer man til kort. For min del sliter jeg nok litt med å sette meg inn i din tankeverden, som for meg fremstår som ganske logisk inkoherent. Så jeg håper noen andre kan svare deg ut. Eller at du finner ut av det du ønsker å vite på egenhånd.

¡buena suerte!

6 Likes

For å ta det siste først, har du noensinne hørt om et styre eller tilretteleggere i en emisjon som har tildelt aksjer til shortere med vitende og vilje? Problemet i store internasjonale deals er at det kommer tegninger fra mellommenn (trading desker i London/NY f.eks.,) men disse blir normalt strøket om det finnes nok interesse ellers).

Når det gjelder “planering for en emisjon”, som man jo ellers kan mistenke er en typisk feil for en AI oversettelse fra svensk å gjøre, så er det vel ikke mange privatpersoner som kjøper aksjer for egen regning for å blåse opp kursen flere måneder på forhånd. Men du har kanskje eksempler på det?

6 Likes

Man skal være passe svett/desp for å regge ny bruker, oversette fra svensk til norsk og bøsse på forum.

I undersøkelsen om hvilket antall ULTI aksjer eierne her inne har, så var det 0,1% som hadde shortet….

13 Likes

Hahaha Sverigeflaggorna trillar in. Har jag brutit mot reglerna om jag skaffar två konton??

IMG_8138

10 Likes

8e7yn1

Er ikke lov med 2 konti.

Jeg tror ikke det er deg da. Tror du hadde laget et bedre nick enn “Palmek” hvis du skulle ta noen for en rundtur :wink:

F.eks “Ulf_Rundell”

1 Like