Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Interview i FA er ret godt. Sygt stærke quotes der fra:
…and you can treat different type of cancer…?
…yes, because what we target is present in 85-90% of all cancers
…we are in 5 type of cancers, if we had more money we could be in 5, 6 or more
…you got results last year which where dissappointing as analyst Holom explained…(Holom - thanks!)
…Carlos corrected that survival was actually improved by 27% in a very very difficoult type of cancer
…we are the most advanced cancer vaccine in the world in off-the-shelf
…the results we get now is up against gold standard of care and if positive this is SPECTACULAR ! ! !
…the whole world - and I am not exaggerating - is waiting for these results ! ! !

…if we have positive data the impact is going to be VERY BIG on the company ! ! !

14 Likes

Det ble beregnet 30 dager ca med datavask. Deretter 14 dager til statistisk beregninger.

Er det en mulighet for at Carlos visste eventene i går
?

Syntes han var skjelden offensiv og snakker om verdens sensasjon osv…

Kan de ha fått beskjed om tallene etter ca 30 dager og at de nå bare venter på statestikkene?

1 Like

14 dager på statistikk ?

Jeg tror de har både kalkulator, MathLab og regneark klare :man_shrugging:

2 Likes

Hm, blir jo spekulasjoner selvfølgelig, men syntes Sousa fremsto ekstremt foroverlent ift tidligere. Han skaper seg jo fallhøyde ved å hausse selskapet og vaksinen opp, og det veldig nært en tilnærmet binær hendele ved avlesning av INITIUM (selv om det selvfølgelig er gråsoner mellom suksess og fiasko). Synes også det er litt merkelig at de plutselig nå vurderer å spare det meste av top line data til en potensiell ASCO-deltagelse og CNN (vi får vel i det minste PE nådd/ikke nådd i Mars vil jeg tro). Ikke hørt/lest så mye om denne sparingen av data fra Ulti tidligere jeg i hvert fall, og det får meg jo til å spørre hvorfor dette ble så aktuelt akkurat nå…?

Når det er sagt så er det er jo hans jobb å være optimistisk også da uten at jeg trenger å trekke frem CEO’s fra andre biotekselskaperi Norge som også har vært veldig positiv, uten at det nødvendigvis ga umiddelbar sukess.

4 Likes

Får vi en melding uten tall kan vi iallefall håpe på en beskrivelse ala “primært endepunkt møtt med god margin” e. l.

Så er det et spørsmål om makker BMS (og evt andre selskaper) får tilgang til noe tallmateriale før konferansen forutsatt en NDA.

4 Likes

Det samme tenker jeg :point_left:

Bingo.

Ikke noe i veien for å dele under NDA med beilere/partnere.

1 Like

Jeg sitter nå i Oslo og skal snart inn på presentasjonen til Ulti. Dere får ha unnskyldt håndskriften, formuleringene og bildekvaliteten - men dette er spørsmålene jeg har notert meg og håper å få svar på.

Hvis noen av dere har andre spørsmål dere synes jeg bør stille er det bare å gi beskjed👍

76 Likes

“Earlier you have mentioned that investors who engage in shorting activities might be expluded from a preferential rights capital raise, if my memory serves right. Could you comment/clarify on the companys current view on investors who loan out a sizeable portion of their shares to short sellers?”

4 Likes

Moderna slapp HR/p-verdi og fikk likevel LBA på ASCO.

13 Likes

Man må for all del ikke blåse muligheten for å presentere på ASCO pga. utålmodige aksjonærer. Men det er heller ikke tilfellet. Moderna presenterte topline først i en pressemelding 13. desember 2022:

Her rapporterte de den linjen som vi også har blitt lovet: (HR=0.56 [95% CI, 0.31-1.08]; one-sided p-value=0.0266) i Moderna sitt tilfelle.

Og så søkte de ASCO på fulle data i mars 2023, og fikk holde en en oral LBA i det største auditoriet i Juni 2023:

…og så er ikke Ultimovacs Moderna, men det får være måte på hvilke belter og bukseseler de langsiktige aksjonærene skal betale for.

29 Likes

Meget gode betraktninger. Og dersom du treffer med dette, og shorterne velger å bli sittende short, da kan de risikere å gå på tidenes short-blemme. Hvordan i huleste skal de få kjøpt tilbake det antall aksjer i konkurranse med fond, proffe investorer m.fl. samtidig som selgersiden fordufter som dugg for solen? Går vi mot tidenes short-squees?

9 Likes

“Other than different embargo rules for different conferences, are there any other considerations you are taking with regards to whether or not you will release Hazard ratio, p-value and Confidence Intervall when that data is ready? If so, what are those considertions?”

8 Likes

“Have you planned any communications activities (beyond investor-meetings such as this) in anticipation of INITIUM-readout in March? If YES, can you elaborate on these?”

Mente bare at observasjonen av at CEO nå har en utpreget (og ukarakteristisk) offensivitet er interessant sett i lys av at de lufter tanken om ASCO/embargo.

Tror du han vet fordelingen nå?

Enig, det var virkelig en offensiv saus i går, både i presentasjon og skriftlig i ppt.

Da skal den jo kommuniseres til markedet.

Han vet: INITIUM er på overtid, som gir god grunn til å forvente at UV1 er grunnen. At resultatene analyseres nå og vil være klare innen kort tid. At hvis de blir gode blir det gigastemning og masse fett de skal gjøre framover. Trenger ikke mer for å være hyped som CEO ^^

1 Like

Bør vel ikke bli noe mindre interesse på ASCO, forkludre mulighet for LBA eller noe mindre nyhetsverdig om Ultimovacs presenterer top line data for aksjonærer i mars og gir fagfolkene detaljene på ASCO i juni.

Blir som om et selskap proklamerer at de har løst kreftgåten, sult- og fattigdomsproblemene, eller hvordan gi fred på jord.

Skulle heller tro at de ga mer interesse for hva det innebar, og mer lyst til å møte opp.

22 Likes

Er ikke så mye forskjell litt ekstra fallhøyde gjør fra eller til iofs, fordi initium data har så enormt stor betydning.

3 Likes