Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Shorterne har minimalt tilgjengelig, best å bare gi opp for dem egentlig. Ta det sure eple før Initium knuser dem.

2 Likes

Er vi i starten av «å f**n - vi må begynne å dekke inn» øyeblikket her nå?

11 Likes

Vi får virkelig håpe at du har rett biotek-sektoren trenger et suksess-case. Det er nok av dem som har snublet mens de skulle starte på oppløpssiden (og aksjonærene tok frem flaggene).

Kan det være at noen har kjøpt seg en sånn her?
https://dutchshopper.com/en/products/squeezie-varken

This super soft squeezie is shaped like a pig. The pig has a sweet snout and big ears. The cuddly toy is made of soft memory foam. When you squeeze the squeezie, it slowly springs back to its old shape. You want to keep kneading in this!

Det blir ofte syting når folk diskuterer TA her, men slike store grønne volumbarer har vi ikke sett tidligere i februar :slight_smile:

8 Likes

Jeg har aldri forstått de som prater om emisjon som at det alltid er negativt. Det er 0 problem så lenge du har cash til å bli med i emisjonen og ikke blir utvanna.

Ved suksess vil aksjen trolig stige ganske så mye. La oss si kursen er 250kr når Ultimo kjører emisjon. Da kan det fint skje at emisjons kursen blir 250kr eller mer. En større investor som ønsker en større bit av kaka vil kunne by f.eks 275kr mens andre byr 250kr slik at man får kjøpt alle aksjene i emisjonen. Og så er det normalt at det kommer en rep. emisjon for alle andre.

Det er stor forskjell på emisjoner som blir gjort fordi selskapet er i pengenød og går dårlig vs. Penger som hentes inn av en grunn som gjør at selskapet vil vokse kraftig.

6 Likes

En mulighet for å øke presset ytterligere på shorterne er at alle samtidig kaller tilbake short/reserverer seg på Nordnet Zero. Det kan ha en viss betydning.

2 Likes

Denne karen som er på vei inn?

2 Likes

Squizzzzeee litt hardere…?

Det tar jeg for granted at de fleste har gjort her inne!

Når UV1 i dag får Orphan Drug Designation fra EMA, så betyr vel egentlig det at for myndighetene så er resultatene til Helland & Co “godkjent” og i realiteten kan vi endre “Primary Endpoint - Not met” til “Primary Endpoint - Achieved” for NIPU studien.

I min forenklede verden synes jeg i hvert fall vi kan tolke det sånn :man_shrugging:

23 Likes

Kanskje de mest aktive her, men når default er at man låner ut og det er 3500 som eier via Nordnet, så er det sikkert flere 1000 som ikke har reservert seg. En kampanje kan ha en viss betydning tror jeg.

Til dere som har Nordnet Zero, har dere husket å krysse av for at aksjene ikke kan lånes ut til short?

  • Ja
  • Nei (skal krysse av nå)
  • Nei (bryr meg ikke)

0 stemmegivere

Shortposisjoner er oppdatert litt tidlig i dag tydeligvis, i hvert fall er tallene for NAS (Norwegian) lagt ut. Men foreløpig ingen andre er oppdatert for den 16.2.
:thinking:

Edit: Virker å være fullt oppdatert nå, ingen endring i Ultimovacs er rapportert inn!

@pdx Hadde det vært mulig å lage en automatisert oppdatering av posisjoner fra Finanstilsynets SSR? Det har tydeligvis en åpen API, så kanskje mulig å få den infoen inn automatisert :man_shrugging:

3 Likes

Hvis man skal dømme ut fra hva som har skjedd hos andre selskaper som har kommet med studieresultater innen onkologi tyder kursutviklingen på at vi får positive resultater i initium :sunglasses:

https://academic.oup.com/jnci/article/103/20/1507/904625

18 Likes

helt klart!

Noe som på en måte er enda mer bullish i TA for aksjen er hvordan det aldri før har skjedd at weekly candles har gått så jevnt og trutt oppover til så høye nivåer, de fleste tidlgere oppturer har vært mer kaotiske og volatile.
Imponerende i en tid der såpass mye aksjer er solgt short.

(Candlesticken fra ESMO er fremdeles den sykeste jeg har sett.)

4 Likes

Ville ikke forundre meg om Janus kommer med en del salg de siste minuttene i dag. De vil ikke ha en close over 144.

1 Like

@pdx har en egen «forslagstråd» her inne:

1 Like

Det har de ikke ammo nok til om jeg har lest handelen riktig i dag. Det er relativt tung nettokjøping og/eller en form for inndekning. JHI har trolig solgt mye, i alle fall tidlig på dagen. Mulig de måtte gjøre retrett med siste batch når presset ble for høyt. Listene blir interessante.

16 Likes