Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Er jo alltid noen som setter sin troverdighet til noen med skrivefeil. Kan bare anta at dagens nedgang er grunnet nettopp det. Heldigvis forsvinner innlegg fort på forum.

Er ikke ofte jeg får nok av folk. Men han er eneste person jeg har blokkert i all min tid på forskjellige fora…

6 Likes

Kan være mandag og tirsdag, det trenger jo bare å rapportere hver gang de krysse en 0,1% grense.

3 Likes

Over til et litt annet tema. Vil vi få opplyst antall events for INITIUM iogmed at 70 ikke bli nådd. Jens har vel antydet at det er over 60. Det er vel greit å vite antall events totalt som HR beregnes ut fra? Regner med at antall events IKKE gis sammen med Endpoint met, men at det kommer på Asco forhåpentligvis. Dvs at vi vet egentlig ikke helt vet hvilket endpoint som er met, iogmed at det vil variere med events totalt. Vet at det ikke er store endringer, men greit å ha et eksakt tall, ikke ca HR. Mener å huske at noen beregnet HR 0.724 for 65 events, er vel 0.73 eller 0.734 for 70 events, men det er mange klisterhjerner her inne som sikkert har det klart.

Endpoint met er ikke en predefinert HR, men den HR som gir en ensidig p-verdi under 0.1. Den vet man er ganske nærme 0.73 både ved 65 og 69 eventer. Men må være litt lavere ved førstnevnte.

Tipper de ikke kommer til å skrive antall eventer på foilene på ASCO, men vil vil kunne telle dem på KM-plottene

16 Likes

Enten så er Janus et råskinn som tar en blodsjangs eller så vet han noe vi andre ikke vet. Det tror jeg er veldig usansynlig, ergo han gambler høyt på negativ avlesning. Stakkars Janus om det blir “end met” Han kan faktisk gå seg på en gigasmell i størelsesorden 2- 300 mill. og mer i verste fall.
Hvis han ikke går på en slik smell, så gjør vi det…

Huttetu…

2 Likes

Definisjon er treffende: Janus-
Gud for alle begynnelser, porter, overganger, tid, valg, dualitet, døråpninger, passasjer og avslutninger. Kilde: Wikipedia.

1 Like

“Han” er en røslig kar "han"Janus.

1 Like

Jeg tror det kan være noe så «enkelt» som at de ikke har tro på teknologien. Og den kan jo kanskje i sin enkelhet høres for godt ut til å være sant?

På samme måte som når du snakker med sjefer i selskap X så tror ikke de på selskap Y med deres teknologi og omvendt. Det skinner jo f eks fort i gjennom at de Souza ikke tror på VB10.NEO teknologien til Nykode, og Fredriksen i Nykode tviler jeg på om ville puttet penger i selskaper med peptid baserte teknologier. Også kan man jo legge til EDW i Circio som ikke putter penger i sitt eget selskap en gang.

Trøsten med Janus får vel være at vi har en som kjøper om det mot formodning går i dass med INITIUM :man_shrugging:

5 Likes

Takk for oppklarende svar Polygon . Sjølsagt det viste jeg egentlig, men glemselskurven er bratt . HR beregnes jo ut fra KM plottene, de vet man jo ikke helt hvordan blir. Det er vel ikke bare ratio mellom armene som bestemmer HR, men hvordan events fordeler seg på de to kurvene i KM plottet også?

1 Like

Hvem av disse er det som forvalter Janus Henderson fondet?

Mest sannsynlig Nick

9 Likes

Ok, han er visst ikke den skarpeste kniven i skuffen har jeg hørt.

1 Like

Dersom det mot formodning skulle gå i dass med INITIUM, vil det være ensbetydende med at U blir en død hest? Nå har vi en situasjon der INITIUM formelt er uavklart, selv om det er sterke indisier på at det kommer en melding om PE met i mars, i tillegg sitter Janus med en betydelig short, som på et eller annet tidspunkt må dekkes inn, i tillegg har nå Gjelsten sikret seg en betydelig bunke med cash som kan benyttes til å skvise nettopp Janus. Dette åpner jo opp for en rekke interessante utfall, enten det blir PE met eller PE not met.
Ved PE met vil Janus raskt gå på et smertelig tap. Vil anta at ved et slikt utfall så vil Gjelsten bruke deler av ledig kapital til å kjøpe de få aksjene som kommer for salg og Janus vil få et helvete med å få tak i tilstrekkelige aksjer til å dekke shorten. Tapet deres vil bli astronomisk. Fatter ikke at de løper den risikoen, men det får være deres valg.
Ved PE not met vil nok det bli et kraftig salgspress i aksjen. Men såvidt jeg skjønner trenger ikke et PE not met bety at alt håp er ute. I så tilfelle vil jeg tror at Gjelsten kan komme til å legge ut håven et stykke nede og ta imot. Men også Janus vil nok rake inn gevinsten. Så selv om nedturen blir stygg, trenger den slett ikke bli så brutal som den ville blitt uten en kapitalsterk Gjelsten og en betydelig utestående short i U.

Vel, vel vi går spennede uker i møte.

5 Likes

Gjelsten uten d.

1 Like

Hvorfor skulle Gjelsten leke barmhjertig samaritan i et slikt scenario? Blir i overkant mye fantasi etter min smak.

7 Likes

Gjelsten uten gjeld for å si det sånn.

Tror ikke BRG kjøper i markedet uansett utfall. Men støtte selskapet i en emisjon, gjerne også utover sin andel, det tror jeg han gjør.

1 Like

Jeg skrev ikke noe om det denne gangen, men nyheten om at NIPU studien nå gir grunnlag for ODD basert på Overall Survival er egentlig veldig viktig for å lage en «bunnverdi» for aksjen. Her har man jo plutselig et spor i en liten men potensielt godt betalt indikasjon man kan gå til markedet i i løpet av ganske kort tid.

Så jeg håper at nedsiden ikke er like håpløs om INITIUM av en eller annen grunn skulle feile på tross av alle gode analyser, ved at da mesotheliom og ett eller flere av de andre forsøkene kan gi grunnlag for en fremtid for selskapet.

Tviler ellers på at Gjelsten øker eierandel, men at han gjerne opprettholder den er jeg ganske sikker på.

1 Like