@Funcomi10kr Jeg antar at du sikter til total sensurering, som da inkluderer de som måtte stoppe behandlingen pga bivirkninger? Jeg blander ofte dropout og sensurering selv når temaet diskuteres, er liksom mer naturlig å skrive dropout. Jeg antar sensurering i INITUM vil være omtrent lik som CM067 i begge armene. Her er et rekonstruert plot, metoden beskrev jeg i innlegget om beregning for OS:

Samme plot som jeg publiserte i chatten i går. Den bratte kurven i starten skyldes nok hovedsakelig at noen pasienter som må stoppe behandlingen pga bivirkninger. Etter 10 måneder antar jeg det antagelig skyldes dropout av ulike årsaker. Det som skjer etter 30 måneder tror jeg i hovedsak skyldes noen pasienter som ikke gadd å bli fulgt opp lenger for PFS, etter at studien hadde lest av. Så jeg tror sensureringsraten ligger på rundt 12% for begge armene basert på dette plottet.
@Laaarsas Ja, upresist av meg, mente langtidsrespondere. Er også enig i at det ikke har så stor betydning med den halen siden det er så få pasienter, men jeg står for at jeg tror HR kan bli enda bedre med tid. Mer interessant er hvordan OS dataene modnes.
@Sjog hehe, takk for fin tilbakemelding. Har lært veldig mye selv av å lese på TI, så håper vi alle får betalt for tiden vi har lagt ned i form av positiv avlesning om kort tid