Når det gis null håp for INITIUM og det hintes om at immunogene cancertyper hvor CPI er SoC ikke har behov for UV1 så begynner jo restpotensialet å bli ganske redusert.
Både melanoma og lunge er veldig immunogene og vil da kanskje ha begrenset nytte av UV1-indusert immunrespons.
Men nå får vi jo ikke vite om det er fordi man legger til CTLA-4-hemmer eller om det er tumormikromiljøet som drepte INITIUM, eller andre faktorer. Så hva vi kan forvente av LUNGVAC er litt bingo, siden det er i en immumogen krefttype, men uten CTLA-4-hemmer.
Og i FOCUS kjører de uten PD-1-negative, som de tidligere har sagt har god effekt av UV1.
Jeg ble ikke klok på dette, og når jeg ikke får grepet på strategien og de valgene som er tatt så tok jeg også konsekvensen av det og solgte alt i går.
Jeg hadde virkelig trodd de skulle gi oss mer data, noen forklaringsvariabler som forteller NOE om årsaken til failen. Hvis de ikke har biopsi av pasientene i hovedstudien så skjønner jeg ingenting.
Hvis studien hadde vært en suksess ved en tilfeldighet, fordi noen pasienter bikket i riktig retning, så ville man ikke hatt en anelse om hvorfor. Så i fase 3 kunne man gått på en kjempesmell fordi man bare så på statistikken.
Polygon og andre kompetente får korrigere meg her, men det er i hvert fall min oppfatning av Ulti pdd.