Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Da venter jeg bare på videre shortsetting etter GF og synkende kurs framover. Som forventet at INITIUM er dead, og at de ikke vet hvorfor. Teit å bare si “Vi vet ikke, men kanskje komboen gir nok T celler alene i denne gruppen.” 4,5mrd i tap fortjener en bedre forklaring synes jeg. Poenget med at kanskje UV1 fungerer annerledes i de tre andre studiene forklarer ikke hvorfor man ser klar effekt i NIPU og 0 effekt i INITIUM.

Får meg til å føle at de ikke har gjort en dyp analyse av dataene, eller ikke har god nok kompetanse til å gi et klart svar.

6 Likes

Dataene fra denne populasjonen gir ikke noen svar utover ingen forskjell mellom armene på noen av endepunktene eller subgrupper, the end. Det er hele problemet. Ikke noe man får snakket/forklart/spekulert seg ut fra.

1 Like

Tidlig utflatning f.eks. hadde vært relevant å nevne. Det kan man jo forstå seg til selv.

Med forbehold om at jeg oppfattet riktig fra Carlos, så var det ikke noe Local Review på Initium og OS vil ikke bli fulgt opp videre.

Da har man nektet seg informasjon om de to faktorene som holder liv i håpet i NIPU.

Det kan umulig være så kolossalt ressurskrevende å oppdatere tallene i hvertfall et års tid fremover.

OS er jo også langt mindre ressurskrevende å lese av enn PFS.

4 Likes

Eventuelt relevant OS i INITIUM blir fort ikke før om 7-10 år? Å ikke betale CRO relativt mye penger for å følge opp dette er forståelig når UV1 sin skjebne er avklart lenge før dette.

2 Likes

Noen som vet om det kjøres lignende studier i malignant melanoma? Hva skjer om data fra disse viser at kontroll armen oppnår samme resultat som pre INITIUM. Altså samme tall som historisk data.

Det ville vært veldig spesielt. Hva skjer da med INITIUM studien?

1 Like

Pris vet jeg ikke, men det blir i grunn å samle inn info om hvem som har falt fra en gang i halvåret. Det er ikke voldsomt arbeidskrevende.

7-10 år for et slags endelig svar med to streker under kanskje, men kortere for å se om det utvikler seg interessante tendenser, så kan en jo vurdere litt underveis når det evt er greit å sette sluttstrek.

Det er synd om dette sporet blir stengt ned for godt. Særlig i lys av de noe spesielle resultatene i studien skulle en tro at videre oppfølging var interessant også for andre på feltet.

Vil den rekordhøye PFS også føre til rekordhøy OS? Eventuelt i hvilken grad?

Høyst interessant å få svar på.

Ref. siste innlegg i fundamentaltråden er det kanskje nærliggende å anta at BMS vil se veldig nøye på disse dataene og vurdere å bekoste oppfølging.

1 Like

Kan jo skyte inn i dag, en kommentar til tidligere diskusjoner:

  • Hvorfor kjøper ikke fler ansatte aksjer?

Dette er hvorfor:)
Men går fra å kun se lys fremtid og grønne enger - til å miste jobben på under 8uker.

Så at man som ansatt ikke hamstrer hos egen arbeidsgiver i denne bransjen, kan jo være fornuftig😊

1 Like

For de som ikke så webcasten (som jeg gjorde likevel), så stilte jeg følgende spørsmål:

Your patents cover the use of your peptides encoded by nucleic acid molecules. If you still believe the peptides in UV1 to be especially relevant when hTERT is the target, but maybe too little immunogenic by themselves, could a mRNA version of UV1 be interesting for someone else? Is it possible that you explore this business development opportunity in the coming months?

Jens sin umiddelbare reaksjon var “Hmm…” - og så naturligvis at de ikke hadde noen umiddelbare planer om dette, at de ser hva de mener er tilstrekkelig immunrespons på UV1, men at de vil holde alle muligheter åpne i tiden fremover :thinking:

2 Likes

Spørsmålet er jo helt feil stilt. mRNA er jo borte vekk på kort tid, her trenges det en «long lasting effect» så hvorfor ikke circRNA? :sunglasses:

1 Like

En kan tenke seg at sjekkpunkthemmerne gir god nok immunrespons i utgangspunktet, slik at UV1 ikke bidrar med noe tilleggseffekt på toppen. Derfor liten eller ingen kortsiktig effekt av UV1 både i Nipu og Initium.

Men at UV1 kanskje bidrar til enten å forlenge immunresponsen utover det sjekkpunkthemmerne alene kan utrette, eller at effekten av UV1 kommer senere enn forventet.

Dette kunne forklare hvorfor det har tatt tid for armene å dele seg i Nipu og hvorfor man (foreløpig) ikke ser respons i Initium.

Skal en få klarhet her, må en følge opp OS en stund til.

En får håpe andre kan bidra om ikke Ulti selv ser seg tjent med det.

Husk at å følge OS er en risk i seg selv. Man ønsker ikke flere dårlige datapunkter enn nødvendig når man driver med legemiddelutvikling.

Det betyr at vi trolig kommer til å høre mer om Initium studiet på ASCO, som er i Chicago fra 31. mai til 4. juni 2024.

1 Like

Og om det er tilfellet får vi vite neste onsdag kveld

1 Like

Det er mulig det er tatt opp av andre, men jeg det er vanskelig å forstå markedet her. Det har allerede priset aksjen i kjelleren som følge av feilet INITIUM, da bør vel alt som indikerer at selskapet tar grep tolkes positivt. At de kutter i staben og sikrer finansiering inn i 2025 bør vel være bedre enn at skapdøren til emi-spøkelset slås opp på vid gap.

1 Like

Da vet vi at både Initium og NIPU skal presenteres på konferanser i år.

Initium prøver ASCO tidlig i juni og jeg ser ikke bort fra at Helland prøver det samme for NIPU med 1 års data.

Så kommer Focus i Q3.

Det vi mangler da er at alle er døde i NIPU og PE ikke nådd i Focus. Det siste ser jeg som sannsynlig pga lang virkningsgrad med UV1

Får vel begynne å legge kabal fremover for å få tiden til å gå for her skjer det nok ikke mye før i juni.

Akkurat nå er 6,65 % av den totale aksjekapitalen omsatt (intraday), og spesielt i morges var det mye salg. Hvem solgte alle disse aksjene? Utvanningen kommer ikke den neste tiden, men tvert imot prøver nok noen å utnytte Initium-studiet for 2. gang for å få aksjekursen ytterligere ned.

Lige nu ligger køb på 185 162 stk til kurs 8,85! hmmmm

1 Like

Gjort seg med noen innsidekjøp, må da klare å etablere seg over 10,- nu vel. Er da ikke helt bekmørkt.