Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Nei det er vel ikke det men ttt og det er vel neppe noen trigger før evt i juni??

Det vil helt sikkert svinge endel opp og ned da interessen virker til å ha blitt meget stor etter raset, mange nye håpefulle investorer. Mange som ser det enorme raset over natten som at her må det da snu litt mer opp igjen, og nå er det bekreftet at det vil ikke bli flere aksjer før tidligst mot slutten av 2025. Tror nok det vil bli endel posisjonering for at mange vil sitte med en opsjon på en evt positiv melding der framme. De shortaksjene som er der ute nå vil ikke skremme såå mye når aksjen er gruset så lavt, tror jeg…da må det nok større post til on the dark side.

Men alle får selvsagt vurdere selv hva som er fornuftig å gjøre, skjønner de som vil ut og etter skuffelser.

Jeg er ikke ute av U men har i omplassert litt på noe helt annet. Ser ikke dette som helsvart. De har gjort det riktige med driften og kanaliserer penger på verdiskapning.

Det er noe merkelig med hele Initium og ASCO kan være bra. Skulle bare ønske at NIPU utvikler seg riktig og melding kom om det så hadde mye usikkerhet bltt tatt bort.

2 Likes

Et felles ønske, og det mest nærliggende håpet. Må innrømme at jeg solgte alt på åpning i dag, men har akkurat kjøpt tilbake en del for “minneboken”. Noe må jeg ha dersom oppdateringen på NIPU slår til.

1 Like

Finansiering er vel bare en side av problemet? Å redusere staben i et selskap som dette, kan sammenlignes med en bonde som selger sitt såkorn for å overleve.

Hvis du ser på hvert enkelt studie som en åkerlapp, så trenger man ikke like mange nå som før da den største åkerlappen skal ligge brakk og det er allerede sådd på de andre :man_shrugging:

8 Likes

Jepp, de konserverer ressursene og avventer resultatene fra de neste undersøkelsene.
Helt greit for meg, jeg forventet ikke noe stort i dag.

Ulti er blitt børsens mest notoriske lottoaksje. Rene Gamestop. Tror ikke man skal bruke alt for mye energi på play by play commentary.

1 Like

Det er mange teorier innenfor organisasjonspsykologien når det gjelder å kutte i antall ansatte, og andre postulater tar til orde for å satse i nedgangstider, men jeg tror ikke de hadde noe valg. Det største prosjektet deres er satt litt i skammekroken, og da trenger de ikke like mange ansatte på de resterende prosjektene, samt at det grepet de har tatt vil gi dem litt pusterom med hensyn på finansieringen. Og så er jeg ikke redd for at de som slutter ikke finner seg nye jobber. Det er dyktige mennesker, og dersom Ulti får suksess i ett eller fra av prosjektene sine vil de med stor sannsynlighet ha behov for å rekruttere, og da kan det bli plass til tidligere ansatte.

2 Likes

Sa de noe om hvem som må gå? Noen av nøkkelpersonene/ledelsen?

IR er enda listet opp på hjemmesiden…

Tror ikke det hjalp med DN artikkelen i dag. Husk at de fleste av oss ikke leser forskningsresultater, men finansnyheter.

Husk også at det er GF i morgen, og FTF shortsalget starter opp igjen. Tror dessverre vi kan se 6kr igjen de neste dagene, men kommer an på hva shorterne gjør. Er lite case å bygge på nå, siden de omtrent avskriver Initium som død.

Måtte se gjennom selv.
Ingenting om hvem som må gå, men tydelig at Initium er begravet for godt og helt avsluttet.
Er liten vits i å drodle mer rundt Initium når selskapet ikke gidder å bruke noe energi på det selv.

Flott at de mener å få lest av Dovacc med dagens penger, men Lungvac som ligger enda lengre frem lukter det vondt av, spesielt med de dystre kommentarene om problemer med rekrutteringen der som så skli inn på temaet om at eventuell nedstenging av hele studiet må komme fra investigator selv…

Tror det blir en lang ventetid fremover. Hvis shorterene skrur på kranen og får lånt seg noen aksjer igjen så kan det blir store svingninger her nede under 10 tallet. Og hvis Focus ikke overbeviser i Q3 så blir det fort mørkt her.

Mange som vil ha billige aksjer her :sweat_smile:

Nå er alt negativt priset inn. Samtidig ligger der nå tre studier og triggere framover. Med runway til Q4 er emisjonsspøkelset også borte for en god stund.

Selskapet er konkurspriset, men her ligger betydelig oppsidepotensial. Vi vil nok se langt høyere kurser først mot konferansen, dernest neste studie.

3 Likes

Dagens nivå er kort sagt kun kontantbeholdningen. Jeg nekter å tro at markedet vil fortsette å prise inn 100% fiasko for de gjenstående studier. Mao bør vi kunne se både 20 og 30 kr uten et eneste tall fra de neste resultater.

3 Likes

Om selskapet går tits up, så blir alt nullet ut.
Hva skjer da med shortere? De taper vel også om selskapet legges ned?

Forøvrig viser dagens liste at sjefsbaisser DNB kjøpte drøye 60k aksjer på mandag: VERDIPAPIRFONDET DNB NORGE Indeks og tredoblet beholdningen til knappe 100k. Tipper de har tatt mer i går og i dag.

1 Like

Man stemmer for de aksjene man eide ved børsslutt 11. april. Så FTF har lånt villig ut igjen siden forrige fredag allerede.

2 Likes

Problemet er at markedet (siden kræsjet), mener at selskapet ikke vil lykkes med disse tre studiene, et sentiment som ble gjentatt av DNB-duden. Hvor mye sannsynligheten ble redusert da hovedstudiet feilet aner jeg ikke, men markedet mener tydeligvis at sjangsen for å lykkes er liten nå?

Hvis man skal kjøpe Ulti nå er det enten for å gamble på rally i forkant av news, eller man tror de faktisk vil lykkes med de resterende studiene. Jeg antar utfallet ikke baseres på en coin flip.

Noen som har sannsynlighetsberegnet for at de kan lykkes likevel? :sweat_smile:

1 Like