Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Her er det bare å holde seg fast til masten fremover. Risk/reward er noe å bite i.

1 Like

så for satan - den podcast er fra idag kl. ??.?? - taler han ikke over sig her…? ah, han siger ikke hvilken kongress…det letter vel på det…

1 Like

Jeg har forøvrig snittet ned idag. Kjøper for første gang siden høsten 2020.

Mener å huske fra i fjor at kursen steg ganske kraftig ca. 1 time før ESMO publiserte abstract-titler og presentasjonstype.
Det vil si at lekkasjer har en tendens til å oppstå i slike prosesser.

ULTI var også svært trege med å børsmelde nyheten etter at LBA-tildelinger var gjort tilgjengelig på nettsidene til ESMO.
Det skapte jo noe lettere forvirring når kursen steg, og “ingen” skjønte hvorfor - med mindre en var oppdatert via andre kanaler da.

Korriger meg gjerne om jeg husker feil.

Får håpe det ikke lekker noe i morgen før tiden, og at vi i det minste får en poster til INITIUM (at INITIUM kommer på ASCO fikk jeg følelsen av under siste ULTI-webcast, så blir skuffet om det ikke kommer noe her). NIPU er noe mer usikker, men vil ikke avskrive den helt.

Hadde vært fint med en rapid oral eller oral til INITIUM, med rommet fullt av BMS-representanter med tårevåte øyne :astonished:

2 Likes

kan anses som en svært saftig verdens-nyhed, hvis så svær god effekt bekræftes af ipi+nivo og afklares hvorfor… ! ! !
Glup, kan godt være man skal se at få håvet en masse aktier i land inden den nyhed breakes officielt - imorgen eftermiddag…? ? ?

2 Likes

Husk at bergenbio fikk LBA oral på ESMO med 0 effekt i sitt fase 2 studie :slight_smile: Er resultatet interessant for den medisinske verden/dagens behandlinger, så er det god sjanse for det. :slight_smile: Jeg satser alt på at INITIUM får LBA oral, og håper på NIPU, men siden det ikke er satt av tid til novel treatments for mesothelioma, men bare for novel melanoma treatments, er jeg sikker på at INITIUM får plass, men at NIPU kommer på ESMO.

2 Likes

Den turen opp til 160 i februar var nok orkestrert av short (bare å sjekke lister hvem som kjøpte og solgte i perioden). Og derfra ble det satt haugevis av short frem til I-dagen. Så mye som de klarte å selge uten å ruinere kursen totalt. For det er tross alt det det handler om: Volumet man får solgt short. Ikke nødvendigvis bare prisen.

1 Like

Eufori AS inn på 50. plass med 80k. Heleid av Mona Røseth, med sterke forbindelser innen farmasi:

JPM ny og inn på 6. plass med knappe 600k, samt en annen post på drøye 80k.

8t 49min til Asco Titles :slight_smile:

1 Like

Link?

Blir lagt ut på ASCO sine sider 16:00, og her 16:01 av en eller annen som føler seg kallet.

Det vesentlige er vel egentlig om INITIUM er med eller ikke. Og det som er vesentlig der, er om man kommer noen plausible forklaringer på tilnærmet null effekt av UV1 i maligant melanoma + hva konfidensintervallet er, for da kan vi regne ordentlig på hva sjansen er for type II feil. Som vel må sies å være den beste (les: minst dårlige) grunnen til å fortsette å være investert her. Men det får vi altså ev. først vite i slutten av mai / begynnelsen av juni.

Personlig er jeg litt todelt om NIPU OS-data. Kommer de nå på ASCO, så er det fordi omtrent alle deltakerne i studien har avgått, noe som gitt indikasjonen 2L meso kan forventes, men også er litt bear – da er det jo omtrent ingen langtidsoverlevere (igjen). Sånn sett er det trolig å foretrekke at NIPU kommer på ESMO. Hvis trenden holder seg så blir KM-plottet finere om man har noen langtidsoverlevere og 4-5-6 ekstra måneder med oppfølgingstid.

5 Likes

https://twitter.com/radforsk/status/1783023258083668391?t=j6isOtiPQrEutVUkmKpeiA&s=19

Pod om Ulti.

3 Likes

Stilhed før storm…?

1 Like


For de som følger godt med er kodeordet “Ultimovacs” nå lagt inn på denne poster-sessionen.

Man kan muligens håpe på at det blir endret om 12 min til Oral/Rapid Oral.

Dessverre ble det ikke Oral eller Rapid Oral :frowning:

Sånn ser de ut:

1 Like

Alt står i forrige melding jeg la inn. Les om ASCO sine forskjellige presentasjoner, så ser du forskjellen og hvorfor man håpet på Oral. :slight_smile:

1 Like

https://meetings.asco.org/abstracts-presentations/232936

1 Like

Ja ja så mange deltakere som har bidratt i studien utenom Ultimovacs så indikerer vel det bare at de ikke har hatt avgjørende innflytelse på publisering av data i Initium heller, og at Asco har vært planlagt lenge.

Det var en lang liste af forfattere. Spændende om det kan genoprette lidt tillid til Ultimovacs, men vi får vel typisk ikke mye at vide i en abstract. Vi skal have selve pæsentationen KM plot og confidens interval osv.

Det som må være konklusjonen etter erfaringen med publiseringsstrategien i NIPU og INITIUM er at investorene kommer i siste rekke og at alt har vært lagt opp til at forskerne og ansatte skal skinne på konferanser rundt helle verden.

Når dette nå ble bare en poster er det bare å trekke hele søknaden og posteren fra Asco og få ut alle data straks til markedet og investorene.

1 Like