Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Ikke i dag, @kreinh

Tror ikke du helt forstår hva som foregår her. Ville du tilbudt kompisen din å møte en venninne av deg samme dag som han hadde blitt dumpet av forloveden sin?

3 Likes

Penger tjener man tilbake igjen, men dette var jævlig kjipt uansett. Man føler seg dum nå, men takk for følget alle sammen:)

6 Likes

Tidenes wipe-out vi er vitne til. Utrolig kjipt å være på “feil side” av den

1 Like

Når er dårlig vits ender opp med å bli nærmere realiteten enn man skulle tro. Fyf.

5 Likes

Unskyld, hvis noen ble såret av innlegget, men det var bare en oppsummering av det jeg har sett de siste 5 årene. Håper også alle visste at det var stor risiko slik at de tok forhåndsregler.

Det kommer så mange innlegg her at jeg tenkte at det ville forsvinne i mengden uansett.

Men jeg kan si at det som gjør meg generelt forbanna er de som hauser opp selskaper og prøver å feie risiko under teppet. De gjør MEG forbanna.

For de fleste er ikke dette verdens undergang, men et øyeblikk å ta lærdom fra. Jeg har opplevd det meste selv på børs, selv om jeg generelt har holdt med unna biotek. Når ting går galt er det viktig å nullstille seg, men ikke glemme.

7 Likes

Kan de ikke bare åpne blodbadet og bli ferdig?

1 Like

Tipper det iaf går til kl 10 før det blir mer stabilt i bid/ask

Ikke lurt å selge på åpningens panikk. Vent i det minste til de fleste tvangssalg er over.

2 Likes

Ja så rekylen kan komme. 5,60 er det ikke noe hast med å innkassere.

4 Likes

Prisen nå er, hvis man klarer å holde hodet kaldt, en kjøpsanledning. Det må ha skjedd noe helt uforståelig i kontrollarmen i denne studien, så det er ikke utenfor fatteevne at man kan lykkes i lungekreftstudien.

2 Likes

Har samme følelse.

Det skal bli interessant å sammenligne kontrollarmen med tidligere resultater fra samme behandlingsregime.

2 Likes

… måske årets absolute dårligste anbefaling, set i lyset af dagens melding.

Lead studie har feilet, analytikerne roper de trenger penger? Skjønner samtidig at man ikke gidder å kaste kortene nå - men å kjøpe enda mer før støvet har lagt seg? #risky

2 Likes

Vært igjennom det samme med Nordic Nanovektor og kjenner jeg får vondt i magen på deres vegne.
Kjøpt meg opp i Photocure med skattepenger jeg fikk igjen i fjor og kommer til å få igjen i flere år fremover.
Forbanna meg på at jeg ikke skulle inn i noe biotek igjen, men fant ut at PHO faktisk er et godt alternativ.
Jeg tapte et 7 siffret beløp. Oppsparte penger gjennom 30 år samt en liten arv.
Ikke at dette hjelper noen men bare for å vise at slikt skjer selv om alle mulige resultater underveis peker mot at dette blir kanonbra.
Jeg gikk bare rundt og trodde det var helt umulig at NN kunne feile med de resultatene de hadde hatt.
Helt jævelig.
Solgte alt i 2022, sletta konto og ble ferdig med det.

28 Likes

Uff. Dette var trist. Men fy f… å glad jeg er for at jeg beholdt noe av skepsisen. At pasientene har vært friskere enn normalt er noe jeg har tjatet om flere ganger, men skepsisen ble fort avvist.

Taper allikevel en kvart årslønn her. Om kursen blir på 30ish… Føler veldig med dere som er betydlig tyngre investert.

JANUS skal på kjøpern, så kan være kursen stiger litt de nærmeste ukene. Dagen i dag blir nok den tyngste.

4 Likes

Jeg ønsker ikke sympati fra noen. Jeg ville gjort denne investeringen basert på tilgjengelig informasjon om og om igjen. Det som skjedde i kontrollarmen i INITIUM kunne ingen ta høyde for om man i utgangspunktet er risikovillig nok til å prøve seg i biotek.

Å selge på dette blir uaktuelt på kort sikt.

Failed/flawed study, not necessarily failed UV1.

Jeg ønsker å vite mer om:

• Hva faen skjedde i/med INITIUM - type 2 feil?
  • Hvordan utvikler overlevelsen seg i NIPU
  • FOCUS
  • TET

Det er uansett skattefradraget som gjelder. Det er for mange ubesvarte spørsmål. Kan ikke forkaste fire ph1, NIPU og så videre i det kaoset som nå oppstår fordi INITIUM er en komplett avviker fra historisk kontroll.

16 Likes

Vi er nok en del Nanoaskjonærer (tidligere) , som har en god forståelse for hvordan det er å være med på dette som skjer nå i Ultimo…
Sitter med sorg i hjertet her nå. :frowning:

Håper dere kommer gjennom stormen som nå skjer !!

6 Likes

Det finnes nå kun oppside i aksjen og selskapet. Studien er så dårlig at man nesten ikke kan tro det så kanskje det er noe her som skurrer. Jeg tipper de vil komme med nye meldinger fremover ganske så raskt når de har fått sett på data selv. Det kan være ting vi ikke vet enda som gir ett nytt lys på hvorfor studien feilet.

Focus kommer, slår den inn vil håp komme tilbake.

NIPU kan overaske

Emisjon tror jeg ikke noe på med det første. De har penger til 2025 og om kursen ikke har tatt seg opp til da blir det nok en kraftig utvanna emisjon og en ny strategi eventuelt legger de ned selskapet.

Å se millioner bli til noen tusen kr er ikke gøy men å selge blir bare for dumt på disse nivåene. Da er det bedre å bli sittende, krysse fingrene, be til høyere makter og håpe det kommer noe som gjør at verdiene øker.

Totalt sett mener jeg tallene er alt for dårlige og det er noe som skurrer.

9 Likes

Jeg er helt enig med deg. Sittet siden IPO, økt litt når anledningen har bydd seg. Basert på mine vurderinger underveis hadde jeg gjort det samme igjen. Kommer heller ikke til å selge på disse nivåene.

5 Likes

Her kommer noe provoserende: Takk til Janus som shortet aksjen. Hadde de ikke shortet aksjen hadde folk tapt langt mer penger ved å kjøpe seg inn på enda høyere verdier enn det de har gjort. De kommer og nå til å skape kjøps-likviditet for folk som skal ut. Dette viser hvorfor shorting er en viktig del av et fungerende marked, og hvordan det skaper nødvendig balanse.

1 Like