Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Jeg har nå vært med på begge - og kjenns litt bedre nå :stuck_out_tongue: noe mer risikovurdert posisjon (har lært siden sist) Men ja det er skikkelig kjipt - for både investorer, forskere og aller mest for pasienter.

Det er viktig å bare forsøke å legge det bak seg, kanskje spesielt for de som har investert over evne, eller tatt for høy risiko. Og til syvende og sist, det er “bare” penger!!

Ikke la det ta positivitet ut av livet ditt i samme slengen.
Og som alt annet, det blir enklere etter litt tid, og du ender sannsynligvis opp med en erfaring som gjør deg til en bedre investor i fremtiden.

9 Likes

Når kan man forvente at handelen åpnes?

Studie setup har fejlet totalt. Komplet misser ifht. historisk og dokumenteret effekt af kontrol armen. Resultater må vel antages som værende totalt ugyldige så. De involverede parter må have alvorligt røde ører her også.
Ja, blodbad er vildt. Sidder over og ser hvad værdi der kan komme. Et dump ned på under 30 NOK, når vi har NIPU og ODD virker totalt skørt.

2 Likes

Der tror jeg du bommer. Folk hadde nok vektet seg litt mindre ut ved høyere kurser, samt de som hadde kjøpt på de høyekursene hadde tapt akkurat like mye, da de bare hadde fått kjøpt mindre aksjer enn de ville på lavere kurser.

4 Likes

Oh my… åpner den seriøst på kr 8??

Ser ut som hele shorten dekkes inn ved åpning, kruttsterk shortbet. Janus har dratt inn to kollapscaser på kort tid. Ikke verst!

2 Likes

Fikk aksjer til 7,9kr i åpning! Helt herlig😃 Går vel fort opp til 20-30kr

Er der overhovedet en pris endnu…? Det giver ingen mening. 10NOK er vel næsten på cash niveau og man har NIPU med positiv OS data og ODD status, TET…

2 Likes

Ja du ser vel det. 8NOK.

Kommer til å ble en selsom seanse her fra start. Det blir stopp+start med auksjoner hele tiden…

Ja, det systemet der på børsen er helt blåst :man_shrugging:

Selger ikke noe før jeg har nok til en god flaske whiskey🥃

Om jeg får 10 eller 20 NOK tilbake spiller ingen rolle egentlig…

1/3 tilbake på skatten er vel det som monner litt for de fleste.

1 Like

Kontrol armen har performet langt over kendt efficacy…? Hele studiet virker ugyldigt og umuligt at kunne stole på noget som helst.
NIPU - her har vi OS - kan ikke diskuteres - facts !

1 Like

Ble NIPU studie satt opp av selskapet selv eller var det tredjepart?

Det er allerede omsatt over 1,9 mill aksjer, så da kan i teorien alle shortposisjonene være ferdig inndekket allerede. Men det hadde jo vært bedre om en stor long-investor melder at han/hun har gått inn og kjøpt her nede på bunn.

Verdien av selskapet er nå så lavt at Gjelsten kan kjøpe hele selskapet for 300 mill.
Det ville vært gull om han rensa opp med investering på 100mill

2 Likes

Gjelsten har for kort tid siden realisert en investering med solid gevinst. Vil ikke overraske om han tar en større del av Ultimovacs nå?

1 Like

Ser ut som du har 20% gevinst på vei etter 15 min i hvert fall :stuck_out_tongue:

Gikk på en smell her, men siden det var høy risk, så hadde jeg bare 9% her…

1 Like

Gjelsten kan nok komme til å øke eierandelen sin men det blir evt via en emisjon. Han vil hjelpe selskapet, ikke aksjonærene. Naturlig nok.

No comment

2 Likes