Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Bare å laste opp med Ulti😎
Oppgangen har startet.

Hugoil

Change of action i går da kursen for første gang siden 26. feb brøt over 50dagers gjennomsnitt i går, på stort volum ikke sett hlike høyt siden forrgie gang kursen var i 8,5 7. mai. Omsetningen var 3 ganger større enn gjennomsnittet siste 11 dager.
MACD brøt også ut av fallende trendkanal siden 16. juni 2023.

Ingen kort inddækning så langt vi ved. Stadig 1.5% + det der ikke er synligt short:

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010851603

Tålmodighed skal nok betale sig her. Kursen er gruset urealistisk mye ned ifht fair value forecast inden initium resultat kom frem.

Vi kan komme ud af INITIUM lammelse/limbo når poster/plakat er fremlagt.
Vi får vel snart info om der kan være en update på NIPU på vej på ESMO…?

Vi venter på: 4 studier

NIPU – mesothelioma
DOVACC – ovarian cancer
FOCUS – head and neck cancer
LUNGVAC – non-small cell lung cancer (NSCLC

P/B 0,88

Om få dager kommer dette!

Abstract Number: LBA9519 Abstract Title: Ipilimumab and nivolumab plus UV1, an anticancer vaccination against telomerase, in advanced melanoma. Session Title: Poster Session – Melanoma/Skin Cancers Poster Board: 303 Date and Time: June 1, 2024 1:30 PM – 4:30 PM (CT) Presenter: Paul Lorigan, Professor of Medical Oncology at the University of Manchester and Investigator in the INITIUM study Late-Breaking Abstracts are under embargo and will be released at 7:00 AM (CT)/8:00 AM (ET) on the day of the presentation.

4 Likes

Trist at Ultimovacs er redusert til en lekeplass for typiske HO spekulanter… Nå veksles det mellom PCIB og Ulti. :cry:

2 Likes

“Historien gjentar seg, først som tragedie, så som farse.”

– Karl UltiMarx

5 Likes

Deadline for abstracts til esmo (NIPU) var også her i start Juni hvis jeg husker korrekt.

Opgang kan skyldes at nogen ved noget i forhold til NIPU Update.

Der er laaaaaaang vej op .

Ja men om farten er høy tar det ikke lang tid.

1 Like

Jeg kjenner han veldig godt, og vet at han kun ønsket å sjekke om det var lett for folk å shorte. For å forstå best mulig hva som skjedde!!! Han var så til de grader bull i ultimo så det svidde hardt. Ikke bare han , men også veldig nærtstående. Det var han som fikk med meg blant annet. vanskelig å finne en mere bull person. Men han ønsket å undersøke alt, blant annet hvor lett eller hvor vanskelig det var å shorte. Her var det ingen agenda utover å sjekke. Han har lidd sammen med se fleste av oss.

17 Likes

Dette er riktig. Synes han (som jeg vet godt hvem er) og mange av oss har båret tapet med både verdighet og avstått fra unødig FUD i konspiratorisk retning hva gjelder INITIUM. Ikke lett, men alt annet er fåfengt.

17 Likes

Nærmer seg datoene:

24.04.2024 16:21:40
ULTI: VIL PRESENTERE INITIUM-STUDIE PÅ ASCO 2024

Oslo (Infront TDN Direkt): Ultimovacs opplyser onsdag at dataene fra den kliniske fase II-studien Initium vil bli presentert på American Society of Clinical Oncology (ASCO)-årsmøtet 2024, som vil bli avholdt fra 31. mai til 4. juni 2024 i Chicago.

Det fremgår av en melding onsdag.

Plakatpresentasjonen inneholder nøkkelfunn og analyser etter minimum 18-måneds oppfølging av pasientene i studiet.

TDN Direkt finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

4 Likes

Nøkkelfunn kan være så mangt. Det vil være litt rart om disse ikke impliserer UVI. Derfor tror jeg det kan være mulig at responsraten kan være merkbart bedre med UVI enn i kontrollgrupppen. I såfall er Ultimovacs fremdeles å regne med i melanom.

Tror det er dumt å ha forhåpninger om at fulle data fra INITIUM på noen som helst måte underbygger at UV1 har effekt i melanoma. Det er kun i hvilken grad man ikke kan være sikker på at den ikke fungerer i melanoma man kan håpe på. Men det er også vesentlig!

Responsraten har vi allerede fått opplyst i den opprinnelige børsmeldingen fra mars at ikke var forskjellig mellom de to armene:

“Evaluation of secondary endpoints did not show a difference in overall survival and objective response rate between the treatment and control arms”

8 Likes

Det er riktig det, men er det ikke en teoretisk mulighet for at responsraten blant de «friske» er høyere i UVI enn i kontrollgruppen og lavere blant de som har fått økt tumor/ eller dødd?

1 Like

Det er forskjellen i ORR i NIPU, som igjen underbygger OS-data, som gir selskapet noe håp.

INITIUM virker stein dau, men det kan være fint å få lest obduksjonsrapporten for å forstå dødsårsaken.

3 Likes

Nå har jo Einarsson sagt at han skal bli ved sin lest for å reise kjerringa. Posteren bør komme med noe og det bør også komme kommentarer i etterkant. Kanskje mediene og TDN vil være litt på for dette. IR ansvarlige Anne Worsøe er fortsatt ansatt…

Pitbull - Nå er jeg på ingen måte noen ekspert på Kaplan-Meier-plot eller tilhørende statistikk, men jeg mener ikke at du kan skille mellom friske og syke. Alle pasientene er i utgangspunktet syke og så måler man om de blir mer syke og om de desideret dør. Vi vet at medianen ikke er nådd for begge arme. Det betyder at patienterne generelt ikke er blevet meget mere syke (eller er døde) i hverken eksperimentel arm eller i kontrol arm. Når de ikke bliver mere syke så er det vanskeligt at se nogen forskel. I tilleg ved vi at hazard ration ligger litt under 1 (Jeg tror det var 0.95). Det betyder at UV1 behandlinger ligger over kontrol armen. Det kan umiddelbart tolkes som at UV1 er marginalt bedre. MEN den statistiske usikkerhed gør at det alligvel ikke er acceptabelt at sige at behandlingen er bedre. De samlet Intium studie-resultater for meg peker på at vi slet ikke kan konkludere noget. Det betyder også at vi IKKE kan konkludere at UV1 ikke virker.

I tilleg er det værd at bemerke at disse fase 2 studier har en indbygget risiko på 20 % for at komme ud fejl. Ultimovacs er involvert i 5 stk fase 2 studier. Det betyder at det er realtiske at 1 studie kommer ud fejl.

Jeg syntes derfor at UV1 fortsat har en mulighed for at få succes på andre indikationer. Men Initium studiet er afskrevet for mig som nogen form for succesmulighed.

1 Like

Kjenner jeg får insider-chat abstinenser.
image

1 Like

Dette har vi ikke nå, men bør få til helgen.
Vi bør få mest mulig, helt ned på frafalne pasienter fordelt på armene. Dersom det er flest av disse på UV1 armen, så er det i favør at - som du sier - at man ikke kan konkludere at UV1 ikke fungerer.

Hvordan kan du si at det er innebygget 20% mulighet for feil?

Jeg tar utgangspunkt i begrepet nøkkelfunn. Denne betegnelsen impliserer at man i en eller annen subgruppe av pasientene finner en konkret sammenheng mellom en behandling og virkning/resultat. Dette kan kan f.eks være at vaksinerte kommer bedre ut enn uvaksinerte (Covid). Har kontrollgruppen merkbart flere vaksinerte enn i gruppen med UVI, kan dette til en viss grad forklare at resultatet ikke ble bedre for oss i INITIUM osv. Det kan selvfølgelig være at nøkkelfunnene bare gjelder UVI f.eks immunrespons e.l mere tekniske resultater. Skal disse resultatene tilskrives UVI, må en imidlertid sammenlikne med tilsvarende parametre i kontrollgruppen . Selv om det skulle være forskjeller her, så har det dessverre dette ikke hatt noen praktisk betydning for utfallet av studien.
Det vil følgelig virke litt dumt å legge frem et materiale av denne typen.

På denne bakgrunn tror jeg nøkkelfunnene dreier seg om merkbare forskjeller mellom de to armene i en eller flere subgrupper. Det er en mulighet for at Ultimovacs har slurvet med betegnelsen nøkkelfunn, men det tviler jeg på. Vi får se. Det som vil redde oss i INITIUM er at at UVI gir merkbart bedre resultat.

Når det gjelder melanomstudien, så vil tiden vise om det gode resultatet i kontrollgruppen er representativt for standardbehandlingen . Inntil videre er det greit å holde fast ved at UVI må
bevise sin berettigelse i andre kreftsykdommer/ studier.

3 Likes