Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Kaizerne - «Topp 50 øker» er det et ønske eller fakta?

Ikke lov å legge hele liste her.

Dette var spennende TOP øker hver eneste dag mens de fra 51 og nedover selger.

Oversikt for ULTI (ULTIMOVACS ). Oppdatert VPS 11.06.2024

01 GJELSTEN HOLDING AS 18.88% 48.85m 6 496k
02 RADFORSK INVESTERINGSSTIFTELSE 4.42% 11.42m 1 519k
03 INVEN2 AS 3.68% 9 513.8k 1 265k
04 FOLKETRYGDFONDET 2.66% 6 888.3k 916k
05 J.P. MORGAN SECURITIES PLC 1.73% 4 466.1k 593.9k ++++++++8 574

51 Other investors 40.73% 105.4m 14.02m -58 915

Hvilket innlegg referer du til?

Ja, med 10 % omsat og faldende kurs ud over dagen så skulle man tror nogen har solgt! - men hvem kan skabe 10 % omsetning? Dem med 5.000-10.00 stk i porteføljen som vil ta gevinst skaber ikke sådan en omsetning.

1 Like

Dagens handel blir synlig om 2 dager ja.

Dersom IOBT studien kommer ut positivt, kan det være positivt også for komboen UV1 +Pembo??

Ja 103 studien er fortsatt et meget sterkt indisium for at UV1 kan bli til noe. Merket meg at selskapet ser frem til Focus studien. Hvor mye kan de ha innsikt i der tro?

2 Likes

Nei. IOBT sin vaksine er basert på peptider for IDO1 og PD-L1.
Ingen direkte relevans for UV1 .

1 Like

Jeg skal sjekke ut dette i løpet av uka, samt en sammenligning av sensurering for INITUM og CM067. Det ville uansett blitt en soleklar fail på primærendepunktet. Det er ikke publisert detaljerte pasientdata, noe som heller ikke er standard. Dette medfører at jeg må gjøre en univariate analyse ved utregning av HR og konfidensintervaller, og ikke multivariate som det var blitt for INITUM, der biomarkører og prognoser basert på dette har blitt tatt hensyn til. Det blir dermed ikke helt presist, men de usikkerhetene får jeg komme tilbake til senere

26 Likes

Godt Q.
Funny hvordan der dukker store mængder kritik frem på god melding. Nok en del der har flippet over på shorter siden. Kan ligge en god del usynlig.
Havde 103 haft ene døde patienter var kursen nok dumpet til 2-3 NOK.
Studiet forstærker bare indicier for at INI var fail men ikke nogen god indikator for om UV1 bliver til medicin.
Dejligt. Endelig en My af medvind…

3 Likes

Det er ikke underlig at det kommer mye kritikk her inne på en god melding for her inne er investorene tydeligvis assymetriske i forhold markedet og rasjonelle aktører.

Før Initum mente det store flertall her inne (tildels helt ukritisk) at lille Ultimovacs hadde løst kreftgåten og ville bli en «universell kreftvaksine». Så enkelt og så naivt.

Nå er stemningen her snudd helt og alt galt og det spiller ingen rolle med positive meldinger eller flere spennende studier der en snarlig får resultat fra flere av studiene. Det er et godt kjøpssignal og Ultimovacs er såvidt priset til 315 millioner.
Hvorfor stå utenfor når kursen etter alle solemerker vil dra seg oppover utover sommeren og forventningene bygges opp til det som kommer til høsten?

3 Likes

Garbish in garbish out har det vært nok av.
If you torture data long enough, data will confess.
Let the data speak!

uha - jeg hoppede selv på den vogn og har tabt alt alt alt alt for mye.
teoretisk kan det stadig lade sig gøre, hvis der er grov type–2 fejl.
jeg overså den simple “detalje” at Ulti ikke have one2one phase-1 på Initium og at man kører med nivo som vedligehold behandling hele studiet igennem. UV1 dosere kun initielt.

at vi fik så grotesk over performance slører og henkaster hele studiet som et stort flop i setup, timing og udførelse.

jeg tænker at NIPU p1+p2 og de andre p1 giver bedre pejling på om UV1 har virkning. Idag fik vi en pejling fra 103. Dejligt…

3 Likes

Setter pris på nye bidragsytere (som er positive). Saken er nå en gang at disse trådene har vært sterkt datadrevne og seriøse. Når randomiserte data kommer inn kalde, så snur sentimentet 180 grader, as it should.

Selv om jeg forstår at mange nå anser UV1 som «død» etter INITIUM, så er min vurdering at det blir en potensielt grov feilslutning (gitt 5x ph1, stat-signifikant NIPU og en ekstrem uteligger av en kontrollgruppe i INITIUM).

Håper uansett at nivået kan holdes høyest mulig uansett kurs og at de svært dyktige som snakker fra post-INITIUM perspektivet ikke skal fremstilles som «negative» eller whatnot i situasjonen der aksjen i praksis har blitt et rent offer for kortsiktige tradere.

Hvis ikke slutter også siste rest av de seriøse å skrive.

24 Likes

Jeg bare sier ifra når man drar strikken alt for langt i hauseretning. Fakta er flott, men ikke ting man ser er helt feil.

Dataene i går var ganske irrelevante. Men man må vite hvorfor, om man skal ha noen sjanse til å forstå hvorfor noe er bra når det kommer.

3 Likes

Irrelevante?

Så du mener det er irrelevant at Ultimovacs driver med en 5 års oppfølgning av en studie?

Langtidsvirkningen av behandling av pasientene er absolutt relevant å kartlegge både for pasienter og for investeringscaset.

Derfor var den gode meldingen i går høyst relevant og i samsvar med studieoppsettet og hva som tidligere er meddelt markedet.

Hva om alle pasientene hadde vært døde. Hadde det vært relevant å melde? Eller skulle U lattvære å melde det?

1 Like

Irrelevant blir et rart ord, men man bør jo for lenge siden ha lært leksen om at urandomiserte studier gir eksakt 0 info om hva man kan forvente kommer ut av et randomisert studie.

2 Likes

Nå har vi i Initium vel lært leksen om at det kan komme null info også ut av en radomisert studie også.

En radominisert studie som ikke forholdt seg til resultatene i en fase 1 urandomisert studie.

Så det er nok bare å legge ned all forskning??

1 Like

Ikke rart at Gjeldsten og co sitter stille og at flere øker/ snitter ned.
Vi ser nok 15-20 kr.ganske snart.
Alle pasienter i studien som var i live etter 3 år, er fortsatt i live etter 4 år med en minimumsoppfølgingsperiode på 4 år med en overlevelse rate på 69,5 prosent.

Ultimovacs har tidligere rapportert data som viser en fullstendig responsrate i UV1-103-studien på 33 prosent (fullstendig forsvinning av svulster) og en objektiv responsrate på 57 prosent (fullstendig eller delvis forsvinning av svulster), opplyses det.

Vi er oppmuntret av den sterke totaloverlevelsesraten observert i denne fase I-studien. Dataene viser en høy overlevelsesrate blant pasienter registrert i UV1-103-studien, selv etter minimum 4 års oppfølging. Vi ser frem til resultatene fra FOCUS-studien på hode- og nakkekreft, hvor samme behandlingskombinasjon har vært brukt, sier medisinsk direktør Jens Bjørheim i Ultimovacs.

1 Like

Overhodet ikke, vi fikk dessverre veldig verdifull informasjon fra Intitum og det er at UV1 gir ingen ekstra effekt for melanom-pasienter som tilbys standardbehandlingen.
Vi likte ikke informasjonen, men det gav såpass klare svar at selskapet selv har dyttet studiet langt inne på kottet og melder minst mulig om det i etterkant.

5 Likes