Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Nykd last man standing :see_no_evil:

3 Likes

Flere fryktet jo at PE og SE ikke ville bli møtt i FOCUs, men vet vi hvor langt unna de er når man ikke får oppgitt HR-verdier eller noe annen info?
De hadde vel gjerne kommentert om de så en positiv trend eller noe annet positivt så man må kanskje anta de er langt unna noe som helst der?

INITIUM med HR 0,95 ble jo gitt markedet i børsmeldingen.

1 Like

Når de snakker om klinisk effekt, så kan det være etter fase II- eller fase III-statistikk.

Det er nærliggende å tro at om OS-forbedring hadde vært 20% eller bedre (altså klinisk effekt etter fase III, tilsvarer HR 0,8) så ville vi ha fått vite det. OS er altså dårligere enn det, og da er det ingen grunn i verden til å kjøre en fase III her, selv om selvfølgelig konfidensintervallet vil være stort.

2 Likes

Man skulle næsten tro at det var en joke at denne nyhed frigives oven på 2 dages makro kurs ras. Honestly, de kunne da umuligt finde grimmere timing …

NIPU alene kan jo i teorien forsvare en rimelig aktiekurs.
Beholder bare mine aktier og ser om der sker et DOVACC mirakel.
Alt var tabt alligevel. Vil ikke være til at holde ud hvis kursen skulle rejser sig igen.

3 Likes

Man måtte ikke vente så lenge på FOCUS-oppdateringen, nei. Dette var ikke overraskende, men det var ikke diskontert inn noen særlig grad av suksess for dette i prisingen av Ultimovacs.

Når det er sagt, faller nok aksjen videre i morgen. Da kan det være greit å ha følgende i bakhodet og ikke dumpe ut aksjene sine alt for billig:

Det er fortsatt igjen forholdsvis mye penger per aksje; kr. 220 millioner pr. 31.03.24 = 6,39 kroner per aksje, la oss anta at 10-15 prosent av dette er brukt i andre kvartal = gjenværende stipuleres til ca. 5,50 kroner per aksje. I tillegg kommer skattemessig verdi av fremførbart underskudd, minst 10 kroner per aksje = til sammen verdier for 15,5 kroner per aksje fortsatt at selskapet eller noen andre senere kan nyttiggjøre seg det fremførbare underskuddet.

Oppdatering på NIPU kommer snart, DOVACC i løpet av første halvår 2025 og så nevnes TET som et halmstrå som det kan være mulig å kapitalisere på, så man kan etter en totalvurdering like gjerne sitte videre og håpe på bedre vær… Det er heller ikke feil å ha med Gjelsten på laget, gitt alternative scenarioer.

4 Likes

Fine betragtninger der - så vidt jeg kan se købte Ulti TET platformen for 50 mill.
så ja, prisen er helt i bund på cash og indkøb og der står en pæn klump shortere der skal ud.

NIPU har klinisk relevant og ODD status osv. Et opkøb kan sikkert være pænt sandsynligt, selvom man har rigget for at løbe DOVACC ud også.
Værdier:
*cash beholdning - værdi ca. 5,5 NOK
*kjæmpe skatte underskud - værdi 10 NOK
*TET plaform - værdi 50mill NOK ( købs pris ) - ca. 1,5 NOK
*goodwill, team og kompetencer - ?? NOK
*NIPU - værdi ??

Ja, dette var en skuffende men kanskje ikke så overraskende. Vil tro aksjen handles mellom 4 og 5 kr i morgen formiddag.

1 Like

hvis kursen ryger så dybt ned bør man jo gå efter at sælge virksomheden raskt.
cash alene ca. 5,5 NOK…

https://www.dn.no/marked/ultimovacs-skuffer-igjen-analytiker-tror-det-betyr-kroken-pa-doren-for-selskapet/2-1-1687876?zephr_sso_ott=WTzNrF

– Dette var dessverre som ventet. Det var etter vårt syn lite som tilsa at selskapet skulle lykkes i denne pasientgruppen etter den mislykkede hudkreftstudien tidligere i år, noe som var med på å danne grunnlag for vår salgsanbefaling på det tidspunktet, sier DNB Markets-analytiker Geir Hiller Holom mandag kveld.

– Det har gjennom årenes løp vært flere positive mindre studier, men studieresultatene fra disse mindre studiene har samtidig vært forbundet med en stor usikkerhet, legger Hiller Holom til.

Tror Ultimovacs vil opphøre som selskap

I vår tok selskapet finansielle grep, som innebar en kraftig kostnadskontroll. I mandagens melding understrekes det at den finansielle planen står, som innebærer at det har kontanter til å leve ut 2025.

– Vi har dessverre ikke lenger tillit til at teknologien vil kunne levere klinisk betydningsfulle resultater og vi opplever også investorinteressen for selskapet som ikke-eksisterende. Vi tror derfor at selskapet vil ha store problemer med å finansiere videre drift når pengene går ut neste år. Vi tror sånn sett at selskapet dessverre har forsvunnet i løpet av et par år, i hvert fall i sin nåværende form.

Nå gjenstår en stor studie innen ovarialkreft, Dovacc-studien, der resultatene skal komme i løpet av neste års seks første måneder.

Vi registrerer at selskapet retter oppmerksomheten mot Dovacc-studien som er ventet neste år, men her venter vi dessverre heller ingen suksess. I beste fall vil resultatene etterlate en betydelig usikkerhet, som sammen med de tidligere resultatene ikke vil være nok for å gjenvinne tillit hos investorene, sier Hiller Holom.

2 Likes

For en fadese. Radforsk har bla gjennom diverse artikler og ikke minst podkasten radium gjennom lang tid nå nærmest folkeliggjort aksjer som selvfølgelig vanlige investorer aldr skulle rørt i med ildtang en gang. Sjansen for å lykkes er så små som de kan få blitt i aksjemarkedet.

8 Likes

Vældig unuanceret artikel i www.dn.no når man har NIPU med klinisk relevant effekt og opdatering i September kommer formentlig til at bekræfte dette. Som jeg husker det ikke mange patienter tilbage, så svært at skubbe til de resultater i væsentlig grad…

Hva blir sluttkursen imorgen:

  • Under 3kr
  • 3-4kr
  • 4-5kr
  • 5-6kr
  • 6-7kr
  • 7-10kr
  • 10kr+
  • Jeg har gitt opp det forb#%^ selskapet

0 stemmegivere

8zcr1p

Får meme litt, som et minne om storhetstiden til denne tråden (før 7. mars).

Det var et lite snev av håp igjen etter det, men det håpet er like dødt som Nietzsches Gud nå.

4 Likes

Pinlige saker. Ulti var nesten som en kult. Og jeg var med i den. Jeg vet at det også er mange som investerte i Ulti av helt rasjonelle grunner, jeg snakker bare for meg selv.

Jeg solgte alt etter første fadese. Men gikk på et stort tap (95%) og hadde satset for mye (all ledig kapital; heldigvis ikke for mye på det tidspunktet). Hadde vel lite formening om det fortsatt var håp eller ikke for selskapet, men orket ikke å site å lide meg gjennom dette og bli påminnet om denne aksjen hver dag. Bedre å ta tapet og kvitte seg med det. Se fremover.

Holom har egentlig hatt mer rett enn mange andre. Det eneste jeg kan si om denne ferden er at jeg har lært mye, og er glad jeg ikke oppdaget denne aksjen før et stort arveoppgjør eller lignende, det kunne blitt stygt. Men nå føler jeg meg trygg på at jeg har fått en lærepenge og aldri vil satse mer enn 10% på en enkeltcase, uansett overbevisning. Sånn sett får jeg se på hele opplevelsen som en investering, både psykologisk og økonomisk - på lang sikt.

13 Likes

Dette var synd, men forventet. Men null data i meldingen er virkelig spikeren i kista. For ledelsen har sagt tidligere at det skulle man ha. Så det kan ikke bety noe annet enn tilnærmet null eller negativ effekt. Sannsynligheten for at INITIUM ga en feil konklusjon er dermed nå tilnærmet null. UV1 er død. At man skal kunne kapitalisere på TET har jeg liten tro på. I grunnen har vel ingen tro på peptide-baserte vaksiner lenger nå. IO Biotech sin interim blir vel spikeren i kista for det lille håpet som er igjen for dét.

5 Likes

Tenk at økningen av skattesatsen for aksjer til 37,84% skulle bli så kjærkommen for oss Ultimo-aksjonærer…!

12 Likes

Det mest verdige, og sannsynligvis også minst verdiødeleggende for aksjonærene, er om man avvikler selskapet så fort som mulig dersom også NIPU ikke har gått i riktig retning - noe jeg mistenker at ledelsen og styret allerede vet. Har ingen tro på at interessen for å fullføre DOVACC lenger er tilstede heller da.

5 Likes

Får vel en oppdatering på rekrutteringa til DOVACC på q2 nå. Men også vanskelig å se for seg at rekrutteringa til studien vil fortsette.

2 Likes

De rekrutterte 24 pasienter i forrige kvartal og var bare litt over halvveis til 184. No way at de engang klarer å fullføre den studien innenfor runway nå.

3 Likes

Hva er det med norsk biotek som feiler og feiler. Algeta begynner å bli en difus erindring om noe som en gang var velykket.

1 Like