Men når INITIUM dro i vei på tid, og sannsynlighetsberegningene beveget seg mot 100 % (på gitte forutsetninger), og tapene til Janus ble ganske stygge, hva skjedde i boilerrommet hos dem da? Hvordan visste de at dette bare var tull og hvis de kunne resonnere seg frem til det, hvorfor kunne ikke Ultimo? Sier du at det var et bet mot peptidvaksiner? Fordi midt oppe i dette ticket det jo inn børsmeldinger fra Merck/Moderna, der Janus så vidt jeg forstår var long, som ga kursbevegelser i aksjene på milliarder av dollar.
Ja.
Mot peptidvaksiner i one trick pony-selskap hvor det var god fallhøyde om det skulle gå feil.
Kan ikke sammenlignes med Ulti. Merck/Moderna har 100-vis at kliniske forsøk gående. De kunne ha faila på et INITIUM-type forsøk og gått noen få prosenter ned.
Jeg tror i likhet med @WernerVonHaussenberg også det.
I ettertid har jeg (i likhet med sikkert mange andre) forsøkt å finne røde flagg jeg var blind for. På disputasen til Espen Basmo Ellingen som jeg var på, var førsteopponenten en veldig anerkjent kreftforsker fra Belgia som ganske brutalt kritiserte en del av metodikken Ellingsen og Jens Bjørheim hadde brukt til å måle immunresponsene i de publiserte artiklene. Han lot det skinne klart igjennom at han ikke hadde tro på at en peptidebasert kreftvaksine ville kunne mobilisere tilstrekkelig respons for klinisk effekt. Jeg avfeide det da som én eldre manns mening mot to yngre og en serie med kliniske fase 1-resultater, men det skulle jeg opplagt ikke ha gjort. Jeg tror ikke Janus gikk inn i sitt veddemål med annet enn en selvtillitt basert på det samme. Jeg tror aldri de regnet på betydningen av medgått tid til avlesning på den måten som ble gjort her på TI.
For de som måtte lure, så var førsteopponenten Professor Pierre Coulie, Institut de Duve.
https://www.researchgate.net/profile/Pierre-Coulie/2
Andreopponenten var forøvrig en lege fra Haukeland som bare brukte tiden til koseprat og et trivielt foredrag for publikum.
Men du store som vi lurer på hva **** som skjedde i/med kontrollgruppen til INITIUM åkke som.
Tilgang på better KOL’s then Ultimovacs.
Godt en har Lytix når det meste av norsk biotek går helt galt.
Noen som vet om man kan shorte Ulti på Nordnet? Hvis dette skal bli nok en zombie-tek aksje så er det jo nesten beste r/r siden Initium drøyde.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Det var en utrolig stærk melding på NIPU i sin tid:
Analyses on
the secondary endpoints, objective response rate (ORR) by BICR and overall
survival (OS), showed a significant benefit of adding the UV1 vaccine to
ipilimumab and nivolumab .
Og som jeg huske ikke mange patienter var tilbage så svært at påvirke outcome væsentligt. Hvis vi antager fortsat flotte NIPU resultater og de har ODD status (giver bl.a. gunstige vilkår for prissætning?) , så bør der vel komme butik ud af det…?
Egentlig utrolig lidt fokus på at UV1 kan give en positiv effekt på en af verdens vanskeligste cancer former).
Wow! Listen for tirsdagens handler viser at småsparerne solgte, mens Folketrygdfondet økte, og nr 7 og 8 på lista økte med hhv 330k og 100k (Rongevær og Farstad)! De mener tydeligvis aksjen er billig på disse nivåer.
Shorting av Ultimovacs på lavt 3-tall når selskapet har nesten dobbelt så mye penger på bok per aksje er langt fra risk/reward i favør av den som shorter. Hertil kommer risiko for at aksjen kan overraske positivt med en pipeline der ingen har forventninger til noen form for positive utfall, eller at det kan skje noe strukturelt interessant pga kontantposisjon og/eller skatteposisjon.
Om du mener dette seriøst får du ha masse lykke til.
Han kjøpte i mai iflg listene.
Det du sier her er regelrett feilinformasjon.
Cash burn er kraftig redusert og selskapet har penger nok ut 2025 om de velger å fortsette det nåværende løpet.
Kursen du indikerer er helt urealistisk.
I september 2024 har Ultimovacs fortsatt anslagsvis 4,5-5 kroner igjen i banken per aksje, null gjeld, og det er faktisk en liten mulighet for at noe av alt det er satt minusverdi på i dagens prising av aksjen, det være seg skattefordel, TAT eller pipeline, faktisk kan bli noe verdt om det - mot alle odds og som ingen forventer - skulle dukke opp noe positivt eller lanseres strategiske grep for å sikre gjenværende aksjonærverdier. Slike ting er det ikke tatt høyde for i det hele tatt i dagens kapitalisering av aksjen.
Ultimovacs har beveget seg fra grovt overvurdert til grovt undervurdert i løpet av noen måneder. Du mener altså at aksjen skal bli enda grovere undervurdert i løpet av en drøy måned? Ingenting er umulig, men her predikerer du altså en pris på rundt 20 prosent av kontantposisjonen til et gjeldfritt selskap lenge før alt håp er ute.?
Jeg husker selv Seadrill, som var langt verre stilt, gikk fra 2 til 12 kr sommeren før de ble nullet i rekonstruksjonen om høsten. Her vil komme noen rally selv uten news, tenker jeg.
Og så har jo tross alt ULTI flere lodd. Bildet er ikke nødvendigvis svart/hvitt. En liten fordel i behandling for en kreftbehandling er nok til kommersialisering og mangedobling.
Det har overhodet ikke vært uvanlig de siste årene at biotekselskaper med en pipeline som har en realistisk sannsynlighet for stor suksess har blitt verdsatt til under kontantposisjon. Grunnen er at både forpliktelser og planer selskapene har, vil redusere kontantposisjen fram til det tidspunktet en ev. suksess materialiserer seg. Ultimovacs har ikke lenger en pipeline med en realistisk sannsynlighet for suksess, men har fortsatt vesentlige forpliktelser og inntil videre også planer som vil bringe kontantposisjonen til null. Det er derfor helt naturlig at selskapet i dag verdsettes godt under de 190 millionene de kanskje akkurat i dag har på bok.
Du mener Ultimovacs har gått fra å være grovt overvurdert til å være grovt undervurdert. Jeg er helt uenig. Jeg mener derimot at på kurs 160 før INITIUM var aksjen undervurdert. På kurs 7,5 etter INITIUM var den kanskje riktig vurdert. Og at nå, etter FOCUS-fail og ganske sikkert også NIPU-fail, til 3,50 at den heller er overvurdert.
At noen drømmer om å ri en grunnløs og kortsiktig spekulativ bølge er …noe annet
Tiltredes
Noen vil overhode ikke ta av skylappene. De håper / mener fremdeles at bønnestenglene vokser evig.
Det er bare å komme seg videre med nye investeringer, alt har en ende. Gravøl er servert.
Det er mye verdi i ultimo om noen ønsker seg ett selskap med fremførbare skattefordeler. 100mill er lite og jeg tror vi er nært bunn nå. Selv med nipu fail. Oppsiden er kanskje 5kr så ikke all verden. Uansett kan det bli gode trade muligheter fremover